Gisteren was het een heerlijk relatief rustig dagje, vandaag gaan we in de brandende zon in de staat Indiana de kerstman een bezoekje brengen. Ja je hoort het goed, niet alleen in Lapland maar ook in het plaatsje Santa Claus kun je hem tegenkomen.
En zo staan wij ruim voor openingstijd aan de poort van Holiday World het park waar Christmas, Thanksgiving, Halloween en 4th of July iedere dag gevierd wordt.
We worden door een aantal medewerkers zeer vriendelijk ontvangen en zo nemen ze ons mee voor een korte wandeling door het bos en backstage bij een aantal achtbanen.
Het blijft toch wel apart en het voelt als een privilege om door een leeg park te lopen.
Welcome to...
_De kerstman was alweer verdwenen.
Real size Lemax kerststal
Na de wandeling door het bos en het park stond de 1e achtbaan speciaal voor ons klaar, en wat voor een!
Thunderbird is B&M’s 1e en enigste launched coaster en dan doen ze dat ook nog eens op een wing coaster! In 3,5 sec wordt je naar 97km/u gelanceerd en knal je direct de Immelman in daarna volgt een grote looping schiet je door het bos langs The Voyage en krijg je ook nog eens een zeer leuke near miss en inline twist door de schuur. Na 3 ritjes kan ik wel concluderen dat ik Thunderbird een erg toffe coaster vind.
De andere topper op het droge land van het park stond ook al op ons te wachten. ** The Voyage** is met zijn bijna 2 kilometer aan track de op 1 na langste houten achtbaan van de wereld en met dik 108km/u knal je door de bossen en 5 tunnels. Wat een hoop achtbaan geweld komt hier bij kijken zeg! Een erg toffe rit en wat een kracht weet de baan op het einde van de rit in de bochten nog te produceren, ik moet mezelf ontzettend schrap zetten om het allemaal te kunnen weerstaan.
Volgens de medewerkers die ons begeleid wordt het een drukke dag in het park en geeft ons dan ook de tip om de 2 watercoasters van het park meteen te doen.
Mooi gethematiseerd stationsgebouw!
Ontzettend tof gedaan!
Into the woods
Testing, testing
De goede man heeft niks gelogen, want nadat we onze zwemkleding in de bus hebben aangetrokken staat er een immense rij voor de ingang. Gelukkig hadden we een stempel en met wat gepast gewurm door de menigte komen we bij het waterpark, wat midden in Holiday World ligt.
Het waterpark heeft de naam Splashin' Safari meegekregen en herbergt, als we de awards moeten geloven, een aantal van s ’werelds beste waterattracties. Aangezien het al aardig druk is besluiten we om direct aan te sluiten voor een van de populairste ritjes van het park en voor mij sowieso een compleet nieuwe ervaring.
De watercoaster Wildebeest is een van de toppers, hoewel het natuurlijk wel leuk is om met 40km/u uur in een rubberbootje op en neer te gegaan had ik er wel wat meer van verwacht.
En dan hebben ze hier nog een watercoaster die sinds 2012 die titel van Wildebeest afnam als de langste watercoaster ter wereld. Mammothis naar mijn mening beduidend leuker, de ronde bootjes zorgen voor een verrassend effect vooral als je achteruit gaat. Het magnetische systeem wat beide banen gebruiken om de boten weer omhoog te krijgen vind ik trouwens enorm knap.
Waar we voor beide banen 20 minuten hebben moeten wachten is het inmiddels echt druk geworden en sluiten nog bij een aantal glijbanen aan. Waarbij de trechter glijbaan Zinga ook ontzettend leuk is om te doen.
De telefoon voor het maken van de foto’s lag noodgedwongen in het kluisje en heb er helaas geen foto's van kunnen maken. Gebruikte foto’s komen van de site van Holiday World
Wildebeest, Mammoth en Zinga op 1 foto met dank aan Holiday World
Check links onder de rij voor de lazy river, druk, druk en druk
Afijn, tijd om de spullen weer uit het kluisje te halen en door te gaan met het halen van onze bingo. Als eerste is de niet al te lange rij van The Legend aan de beurt, helaas blijkt de korte rij toch lastig om weg te werken want we staan er toch wel een tijdje in. Het ritje zelfs begint eigenlijk best aardig maar zodra we de wachtrij van Zinga zijn gepasseerd begint het niet echt een plezierige ervaring te worden en is ie op sommige stukken best pijnlijk.
Dan is zijn buurman die je vanaf de parkeerplaats al kan zien toch wel wat beter, The Raven is alweer een houten baan. Hij is een stuk soepeler als The Legend, maar het verrassendste zijn toch wel de Amerikanen die helemaal uit zijn dak gaan in deze baan.
En zo rest het nog om de laatste credit van de dag nog te halen, een kiddie waarbij je gelukkig geen kind voor nodig hebt, maar waarbij de wachtrij ontzettend langzaam gaat. Het gevoel van schaamte komt toch weer een beetje opborrelen als ieder voor zich weer een noodgedwongen alleen in een karretje moet plaatsen nemen. Waarom doen we doen ook alweer? Howler is er weer eentje voor het lijstje!
Druk, druk en nog eens druk. Gelukkig ook mooi groen!
Parkinglot coaster?
40 graden maar een kerstboom staat hier te shinen.
Zoals al eerder gezegd is het ontzettend, uhm druk en is er niet echt veel tijd meer om nog wat andere ritjes uit te proberen of nog wat re-rides te doen. We eten in een kerstzaaltje nog wat pizza en dan is het alweer tijd om te vertrekken.
Holiday World is best een aardig park en heeft met The Voyage en Thunderbird toch wel toppertjes in huis, maar met 3 houten achtbanen van de in totaal 5 banen die het park heeft is het misschien iets teveel hout van het goede. Het moet het vooral hebben van het waterpark, denk ik. En met de onlangs aangekondigde gelanceerde glijbaan gaan ze weer een gave toevoeging krijgen aan het waterpark. Het meest bizarre aan het park is misschien wel dat je de gehele dag gratis en voor niets frisdrank kan drinken.
Al met al best een leuke dag gehad die waarschijnlijk beter zou zijn geweest als het niet zo…… druk was geweest.
Tot zover dit report over ons bezoekje aan Holiday World en de staat Indiana, bedankt voor het lezen en nogmaals zijn opmerking van harte welkom.
Het volgende tripreport is weer een combi van achtbanen en zwemmen het voormalige Six Flags KK of het tegenwoordige Kentucky Kingdom wordt bezocht!
Mocht je de Tripreports van de eerder bezochte parken tijdens onze USA-trip gemist hebben dan kun je ze hier vinden!
- Coney Island
- Six Flags Great Adventure
- Six Flags America
- Kings Dominion
- Busch Gardens Williamsburg
- Carowinds
- Dollywood
- Beech Bend Park