Aurelius
Aurelius gerechten eten - paddenstoelenrisotto om
Jaa goed idee, ik houd alleen niet zo van paddenstoelen. Doe er ook altijd wat mindee champions in omdat ik ze ook niet lekker vind. Maar bijv in mn pastasaus doe ik meestal wel vegetarisch gehakt van soja, door de tomatensaus is het veranderen van smaak en textuur bijna niks en zo bij wel meer dingen. Dus ik eet ook geen 7 dagen per week vlees maar ik probeer wel zo veel mogelijk onbewerkte voedingsmiddelen te eten en als dat lukt ook soms vegetarisch, soms ook vlees of dierlijke producten, net hoe het in het gerecht valt.
Maar even terug naar de Efteling en veganistisch, ik zelf denk dat het in het geval van het poffertje het wel meevalt met hoe erg het veranderd. Maar als je bijvoorbeeld kip in een gerecht gaat vervangen door paddenstoelen wel best een sterke verandering is (qua smaak, textuur, alles) omdat vlees toch wel vaak een gerecht kan maken en als het weg is dan te sterk veranderd, evenals geld dat een vegatarisch gerecht, bijvoorbeeld broodje halloumi, als je halloumi gaat vervangen dan is dat niet echt een broodje halloumi meer. Haloumi is heerlijk overigens. Ik zelf ben voor het aanbieden van nieuwe vegetarische gerechten en traditionele gerechten, en het vegatarisch (of veganistisch) maken van bestaande gerechten mits de normale varianten ook worden aangeboden. Dan heb je meer keuze in welke gerechten je vegatarisch of normaal wilt eten en behoud men voor ieder keus.