Loekiloeki Ieder voor zich natuurlijk, maar persoonlijk zou ik zelf nooit geen kinderen meenemen naar dit soort tentjes.
Ik hou van de Italiaanse cultuur omdat het daar de norm is dat je als familie geniet van het eten en het in elk type restaurant doodnormaal is dat families of gezinnen uit eten gaan. Het is dan ook Italië dat wij de kinderen voor het eerst meenamen naar de wat sjiekere restaurants om niet vreemd aangekeken te worden.
Maar vanuit onze cultuur begrijp ik je opmerking en ben ik het met je eens en weet ik ook dat wij een uitzondering zijn en we het “geluk” hebben kinderen te hebben die A) bijna alles eten en B) graag mee uit eten gaan en langer willen tafelen en de eetzaal niet als speelhal zien. Al komt na gang 4 ook wel eens de telefoon boven tafel.
Tenslotte vind ik vooral dat kinderen zich ook moeten leren gedragen in situaties waar dat verlangt wordt, dus niet rennen, gillen en mis ik vooral in NL een corrigerende opvoeding hierin. Ik hoop daarmee dat dit goed gaat nu kinderen hier wél gepromoot worden eens wat bijzonders te eten (waar ik ansich dus heel erg achter sta).
Maar gezien het prijsniveau en type keuken ga ik er van uit dat degene die weet dat zijn kinderen dit niets vinden of qua druk doen/zijn dit niet aan kunnen/ze niet kan hanteren hier ook niet naar toe gaat. Ik verwacht geen hordes gillende kinderen.
De adviesleeftijd van 9 helpt hier ook wel in.
Kleine disclaimer; nu ik met een museumjaarkaart -met verbazing- zie hoe opvallend veel ouders hun 2,3,4-jarig grut een museum als Monkeytown laten gebruiken, ben ik deels wel wat huiverig dat de gemiddelde Nederlander weinig reflectie heeft over zijn opvoedkunde… al is een museum ook wel een stuk laagdrempeliger als een restaurant als Mystique.
Michael Wat betreft die tijd, daar maak ik mij inderdaad meer zorgen over.
Ja die twee uur voelt kort, maar aan de andere kant, snap ik hem vanuit oogpunt om hier een gezinservaring van te maken wel. Daarnaast is het vermoed ik een indicatie en als die als minimum voor de 3-gangen variant geldt (met wat aanvullende amuses) ook wel weer in perspectief te zien.
Tenslotte heb ik uit eerdere berichtgeving begrepen dat het volgens mij gewoon de bedoeling is 1 couvert per tafel te doen en geen dubbele bezetting. Dus dan zal het hopelijk wel een avondvullende ervaring worden.
Heel benieuwd allemaal in ieder geval.