Uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n project valt of staat met de chef die is aangenomen. De Efteling heeft zich laatste jaren al sterk verbeterd qua horeca, maar dit is wel een andere tak van sport.
Als ik kijk naar de CV van de aangenomen chef, dan moet dit zeker goedkomen mits hij de ruimte/vrijheid krijgt om te doen wat hij goed kan. Ik heb zelf lang in verschillende fine-dining restaurants, en ook in de periode voor en na de opening van het Safari Hotel bij Beekse Bergen, gewerkt. Hier hadden ze een vergelijkbaar restaurant concept met restaurant Nommos, maar dit is in het begin een keuzemenu geweest wat ze aanboden, wat niet goed werkte. Je moet een verrassingsmenu aanbieden zodat je als team op de kwaliteit daarvan kunt focussen en tijd hebt voor de gast. Dit hebben ze nu bij het Safari Hotel ook toegepast en dit werkt goed. Nu begint de Efteling hier gelijk mee en als ze het niveau kunnen halen wat de chef eerder ook gekookt heeft, dan wordt dit echt een parel!
En die leuke verrassingen tijdens het diner, zoals tafel decoratie welke je kunt opeten, is ook niets nieuws in de fine-dining. Dit kan samen met de creativiteit van de Efteling en de kookkunsten van de chef tot leuke dingen leiden denk ik! Wij slapen 30 september op 1 oktober in het Grand Hotel, dus wij hebben Mystique gelijk gereserveerd. Ik ben heel benieuwd!