Coasterfrenzy waar hebben ze in Japan dan een grotere dan?
Toekomst schommelschip Halve Maen
Pretpark-Pro Is dat zo? Of laten we onszelf bedriegen door marketingcijfertjes?
Het is een standaard attractie en dus makkelijk te vervangen. Maar dan nog ben je wel wat geld kwijt. Ik gok op minimaal 2,5 miljoen hoor. En ja, dat kan je ook besteden aan iets nieuws natuurlijk. Dat heeft ietsje meer marketingwaarde.
De Efteling heeft veel behoefte aan goede infills in my opinion, dus laat ze het vooral maar herstellen. Of een Intamin Gyro swing aub!
- Bijgewerkt
Eftelflags Stukje Bobbejaanland in de Efteling. Kan interessant zijn. Ben wel benieuwd hoe je z'n gigantische schommel mooi passend in de Efteling krijgt.
- Bijgewerkt
Eftelflags
Nee, een giroswing, danwel iets vergelijkbaars is er in Bobbejaanland al (volgens mij niet van Intamin maar Huss). Zoiets zou ook beter passen in Walibi of zo. Een thrill infill ben ik het wel mee eens, maar kom dan met iets zoals Mystery Castle. Valt ook veel mooier te thematiseren.
Pretpark-Pro Nagashima Spa Land, de Jumbo Viking:
De normale viking ter vergelijking ernaast
Grumpmeister is dat niet vooral een dubbele?
Japio Ja, zo wordt 'ie wel verkocht, maar ik weet niet of ze 'm vaak dubbel laten draaien. De foto's die ik voornamelijk tegenkom lijkt alleen de rechterkant (waar hierboven ook de rijen staan) actief te hebben. Ik weet niet of dat vanwege rustige dagen is of dat de 'gele' kant defect is.
Dus ik weet ook niet of de suggestie die hierboven ergens gedaan werd om het wereldrecord weer terug te pakken een optie is, en of Intamin deze variant ook in een enkele schommel aanbied. Maar goed, de Efteling had eigenlijk ook het record maar 3 jaar in handen, dus ik denk niet dat ze daar perse iets om geven.
Al heeft het (volgens mij) langer dan 3 jaar geduurd voordat het officieel afgenomen is, maar deze Jumbo Vikings zijn ook al sinds 1985 open.
Waar komt het verhaal vandaan dat de Halve Maen uniek is? Dat is gewoon een "Super Bounty" waar er vijf van zijn verkocht. Nu heeft Intamin onlangs hun productportfolio sterk gesimplificeerd en staat de Super niet meer als apart model benoemd, maar wel dat de Bounty beschikbaar is in verschillende maten. Ik ga er dus vanuit dat de Super nu onderdeel is geworden van de (standaard) Bounty line en dus nog gemaakt kan worden. Maar goed, de Efteling heeft zelf verschillende modificaties gedaan waardoor de Halve Maen van nu toch al niet meer gelijk is aan hoe die door Intamin werd ontworpen.
De hierboven genoemde Jumbo Viking is een Twin Flying Bounty, de enige van dat model ter wereld, en daarbij betwijfel ik wel of die nog gemaakt kunnen worden aangezien het model dus niet zo'n succes was, en al langer niet is gefabriceerd dan de Swiss Bob. Intamin heeft ook geadverteerd met de mogelijkheid van een (enkele) Flying, maar die is nooit verkocht.
Japio is dat niet vooral een dubbele?
Je ziet de gewone ernaast staan en die staat ook nog eens dichterbij (dus ziet daardoor al groter uit dan hij is).. Dan zie je toch wel duidelijk dat het niet alleen een dubbele is, maar dat deze ook veel groter is.
Grumpmeister k weet niet of dat vanwege rustige dagen is of dat de 'gele' kant defect is.
Toen ik er was, was het heel rustig en was bijvoorbeeld ook de 2e wilde muis gesloten. Ik kan me niet meer herinneren welke kant van de boot open was, maar als het rustig is sluiten ze dus inderdaad attracties. Overigens is die foto al heel oud, de Togo Ultra Twister staat al lang niet meer op die plek.
Grumpmeister Dus ik weet ook niet of de suggestie die hierboven ergens gedaan werd om het wereldrecord weer terug te pakken een optie is, en of Intamin deze variant ook in een enkele schommel aanbied.
Volgens mij is die gigantische variant niet van Intamin. Wellicht dat de Efteling dus bij een andere fabrikant kan aankloppen. Ik ben ook ergens zo'n grote tegen gekomen die Single stond, dus het kan in elk geval wel.
Coasterfrenzy Daar heb je gelijk in. Een wachtrij over de kade van het haventje zou leuk kunnen zijn, toch?
Crowket Een soort Piraten in Batavia wachtrij zou wel spectaculair zijn. En misschien een fonteineneffect onder de boot zoals bij een Wellenflug.
Zou het zonden vinden als deze zou verdwijnen. Geweldig om de kriebels erin te krijgen. Aanzicht van buitenaf ook mooi om te zien. Beste versie van alle schepen die ik ooit heb gedaan.
Eftelflags Of een Intamin Gyro swing aub!
Ik moest even opzoeken wat een Gyro Swing is, maar dit is dus precies het type kermisding dat ik nooit in de Efteling hoop te zien
Progress Ik moest even opzoeken wat een Gyro Swing is, maar dit is dus precies het type kermisding dat ik nooit in de Efteling hoop te zien
Uiteindelijk is zo'n schommelboot ook een kermisattractie. (alhoewel de Efteling geen mobiele versie heeft, zie je mobiele versies wel vaker terug in parken).
Nu snap ik dat een Boot zich wat makkelijker laat themen dan een Gyo-swing, maar op zich zeg ik niet bij voorbaat "nee".. Als Sander er iets moois van kan maken dat in de Efteling past, dan mag het zeker komen.
Vrijwel zelfde constructie. Dus vind altijd wel grappig dat mensen het dan een 'kermisding' vinden
Succes dat apparaat op een trailer zien te krijgen!
Coasterfrenzy Helemaal mee eens, maar ik zou echt niet weten hoe je een Gyro Swing zo gethematiseerd krijgt dat het bij de Efteling past. Dit geldt voor erg veel thrill infills helaas.
- Bijgewerkt
Nu snap ik dat dan ook niet. De werkwijze van Ton, met de Pagode, heeft toch gewoon briljante laten zien dat de Efteling juist de partij is die standaard rides kan omzetten naar echte typische Efteling rides? Denk ook aan Sirocco, Koggemolen etc. etc. NU geef je weinig credits aan de Efteling hoor. Als er 1 partij is die het kan....
Robkuh84 k zou echt niet weten hoe je een Gyro Swing zo gethematiseerd krijgt dat het bij de Efteling past.
Goh.. De meeste van die apparaten hebben natuurlijk een heel blitz en schreeuwerig uiterlijk. Als je dat al eens aan past naar een meer ouderwetse look, kom je - denk ik - al best ver. Djurs Sommerland is er best aardig in geslaagd om zo'n ding goed in het park te laten passen zonder dat het opdringerig en schreeuwerig word. Ik vind hun Aziatisch thema (waar de Gyroswing staat) nog steeds redelijk wat rust uit stralen.
Als je dat ding dan nog achter de Python plaatst, of op een andere plek waar hij weinig stoort (is inmiddels destijds ook zo gedaan voor de Python) en je zorgt dat het station zelf tussen wat typische huisjes en zo in staat, dan ben je er volgens mij al.
Natuurlijk, er is best een draai (hah!) aan te geven. Maar het is niet meer een beleving voor de Efteling van nu, denk ik.
Japio Natuurlijk, er is best een draai (hah!) aan te geven. Maar het is niet meer een beleving voor de Efteling van nu, denk ik.
Waarom niet??
Als er één ding is wat de Efteling mist dan zijn het wel Infills. Natuurlijk lenen zich sommige attracties daar meer voor dan anderen, maar uiteindelijk zit je dan toch vrij snel op attracties die gasten ook zullen herkennen van op de kermis (ook al zijn ze niet 1:1 hetzelfde), maar dan met een Efteling-Sausje er over.