Quefox_ jawel. Laatst opgezocht
Onder Round rides; de Bounty. Met bekende foto’s zelf:
Quefox_ jawel. Laatst opgezocht
Onder Round rides; de Bounty. Met bekende foto’s zelf:
Robkuh84 Ze hebben nu ervaring met een uniek schip en de problemen die er bij komen kijken als iets custom is.
Nu ik de website van Intamin zo bekijk, zie ik dat de grootste maat die ze bieden gewoon de maat van de Efteling is (waarmee de eerste optie in mijn vorige post overbodig is). Dat zou ook betekenen dat de onderdelen voor die boot niet (meer) custom zijn en gewoon verkrijgbaar moeten zijn bij Intamin.
Natuurlijk is dit ding al vrij oud, en met de ouderdom komen de gebreken. Ik kan me dus voorstellen dat in de praktijk vele onderdelen al lang vervangen zijn door complte nieuwe onderdelen.. Misschien word het zo uiteindelijk wel een letterlijk voorbeeld van het "Schip van Theseus"
Mochten ze het schip ooit moeten herbouwen dan zouden ze wat mij betreft echt wat mogen doen aan de wachtervaring binnen.
Hmm. ik snap de kritiek op de wachtrij niet zo. Het slechts een infill, what you see is what you get. Die heeft toch geen tot over de top gethematiseerde wachtrij nodig? Zo lang er geen systeemplafond hangt is het prima. En nog zijn er veel meer standaard wachtrijen elders dan bij de halve Maen.
ikbennlXD Maar waarom zou je het niet beter doen als het kan?? Er zijn genoeg flatrides met een mooie wachtrij. En juist als je een 9+ ervaring wil, dan hoort dat gedeelte er ook gewoon bij.
Coasterfrenzy Die 9+ is altijd relatief,
Voor mij is een 9+ ervaring een echte stoomtrein en een hotel zonder naden, voor de ander is dat de wachtrij van een flatride.
Coasterfrenzy waar hebben ze in Japan dan een grotere dan?
Pretpark-Pro Is dat zo? Of laten we onszelf bedriegen door marketingcijfertjes?
Het is een standaard attractie en dus makkelijk te vervangen. Maar dan nog ben je wel wat geld kwijt. Ik gok op minimaal 2,5 miljoen hoor. En ja, dat kan je ook besteden aan iets nieuws natuurlijk. Dat heeft ietsje meer marketingwaarde.
De Efteling heeft veel behoefte aan goede infills in my opinion, dus laat ze het vooral maar herstellen. Of een Intamin Gyro swing aub!
Eftelflags Stukje Bobbejaanland in de Efteling. Kan interessant zijn. Ben wel benieuwd hoe je z'n gigantische schommel mooi passend in de Efteling krijgt.
Eftelflags
Nee, een giroswing, danwel iets vergelijkbaars is er in Bobbejaanland al (volgens mij niet van Intamin maar Huss). Zoiets zou ook beter passen in Walibi of zo. Een thrill infill ben ik het wel mee eens, maar kom dan met iets zoals Mystery Castle. Valt ook veel mooier te thematiseren.
Pretpark-Pro Nagashima Spa Land, de Jumbo Viking:
De normale viking ter vergelijking ernaast
Grumpmeister is dat niet vooral een dubbele?
Japio Ja, zo wordt 'ie wel verkocht, maar ik weet niet of ze 'm vaak dubbel laten draaien. De foto's die ik voornamelijk tegenkom lijkt alleen de rechterkant (waar hierboven ook de rijen staan) actief te hebben. Ik weet niet of dat vanwege rustige dagen is of dat de 'gele' kant defect is.
Dus ik weet ook niet of de suggestie die hierboven ergens gedaan werd om het wereldrecord weer terug te pakken een optie is, en of Intamin deze variant ook in een enkele schommel aanbied. Maar goed, de Efteling had eigenlijk ook het record maar 3 jaar in handen, dus ik denk niet dat ze daar perse iets om geven.
Al heeft het (volgens mij) langer dan 3 jaar geduurd voordat het officieel afgenomen is, maar deze Jumbo Vikings zijn ook al sinds 1985 open.
Waar komt het verhaal vandaan dat de Halve Maen uniek is? Dat is gewoon een "Super Bounty" waar er vijf van zijn verkocht. Nu heeft Intamin onlangs hun productportfolio sterk gesimplificeerd en staat de Super niet meer als apart model benoemd, maar wel dat de Bounty beschikbaar is in verschillende maten. Ik ga er dus vanuit dat de Super nu onderdeel is geworden van de (standaard) Bounty line en dus nog gemaakt kan worden. Maar goed, de Efteling heeft zelf verschillende modificaties gedaan waardoor de Halve Maen van nu toch al niet meer gelijk is aan hoe die door Intamin werd ontworpen.
De hierboven genoemde Jumbo Viking is een Twin Flying Bounty, de enige van dat model ter wereld, en daarbij betwijfel ik wel of die nog gemaakt kunnen worden aangezien het model dus niet zo'n succes was, en al langer niet is gefabriceerd dan de Swiss Bob. Intamin heeft ook geadverteerd met de mogelijkheid van een (enkele) Flying, maar die is nooit verkocht.
Japio is dat niet vooral een dubbele?
Je ziet de gewone ernaast staan en die staat ook nog eens dichterbij (dus ziet daardoor al groter uit dan hij is).. Dan zie je toch wel duidelijk dat het niet alleen een dubbele is, maar dat deze ook veel groter is.
Grumpmeister k weet niet of dat vanwege rustige dagen is of dat de 'gele' kant defect is.
Toen ik er was, was het heel rustig en was bijvoorbeeld ook de 2e wilde muis gesloten. Ik kan me niet meer herinneren welke kant van de boot open was, maar als het rustig is sluiten ze dus inderdaad attracties. Overigens is die foto al heel oud, de Togo Ultra Twister staat al lang niet meer op die plek.
Grumpmeister Dus ik weet ook niet of de suggestie die hierboven ergens gedaan werd om het wereldrecord weer terug te pakken een optie is, en of Intamin deze variant ook in een enkele schommel aanbied.
Volgens mij is die gigantische variant niet van Intamin. Wellicht dat de Efteling dus bij een andere fabrikant kan aankloppen. Ik ben ook ergens zo'n grote tegen gekomen die Single stond, dus het kan in elk geval wel.
Coasterfrenzy Daar heb je gelijk in. Een wachtrij over de kade van het haventje zou leuk kunnen zijn, toch?
Crowket Een soort Piraten in Batavia wachtrij zou wel spectaculair zijn. En misschien een fonteineneffect onder de boot zoals bij een Wellenflug.
Zou het zonden vinden als deze zou verdwijnen. Geweldig om de kriebels erin te krijgen. Aanzicht van buitenaf ook mooi om te zien. Beste versie van alle schepen die ik ooit heb gedaan.
Eftelflags Of een Intamin Gyro swing aub!
Ik moest even opzoeken wat een Gyro Swing is, maar dit is dus precies het type kermisding dat ik nooit in de Efteling hoop te zien
Progress Ik moest even opzoeken wat een Gyro Swing is, maar dit is dus precies het type kermisding dat ik nooit in de Efteling hoop te zien
Uiteindelijk is zo'n schommelboot ook een kermisattractie. (alhoewel de Efteling geen mobiele versie heeft, zie je mobiele versies wel vaker terug in parken).
Nu snap ik dat een Boot zich wat makkelijker laat themen dan een Gyo-swing, maar op zich zeg ik niet bij voorbaat "nee".. Als Sander er iets moois van kan maken dat in de Efteling past, dan mag het zeker komen.