Lin Ik heb hem in mijn luisterlijst gezet. Morgen eerst de nieuwe aflevering van Themetalk luisteren daarna eens kijken naar de Looopings podcast. Maar ben benieuwd, was verrast dat ze voor een interview vorm gekozen hebben.

• Lin heeft hierop gereageerd.

Dennis In mijn ogen is dat echt een toevoeging. Het nieuws lees je toch al op Looopings zelf. Speculaties en slecht onderbouwde meningen zijn er in de podcasts ook al genoeg (themetalk, ahum).

Ik vind het een verfrissende vorm en het is hoe ik een podcast graag zie: meer diepgang en feiten en minder focus op meningen die ik er niet zo toe vind doen. Maar smaken verschillen dus ben benieuwd naar je mening :-)

Lin ik weet niet of je mijn podcast ScarePod al geluisterd hebt. Als je redelijk veel podcast luistert ben ik heel erg benieuwd naar je feedback.

Maar goed om te horen dat het een toevoeging is in het Podcast landschap

• Lin vindt dit leuk.

Eens met @Lin wat betreft de Looopings podcast! Fijn om een diepgaander gesprek te horen in de pretpark-podcasts. Dat hoor je weinig in het pretparkpostcast landschap. Goed dat Looopings dit gat vult door niet wekelijks een uitzending te maken maar maandelijks meer de inhoud te zoeken.

Kritisch had het wat mij betreft nog meer mogen zijn. Er werd nu vaak door Wessel al het voorbeeld of antwoord gegeven waarbij ik het liever vanuit Coen hoorde of het uit hem getrokken werd. Maar ik ben geabonneerd hoor, dit smaakt naar meer! 🙂

Ik heb ook de Looopings podcast geluisterd en eens met @Lin en @John. Luistert lekker weg, maar Wessel mag wel iets kritischer zijn inderdaad. Hopelijk komt dat gaandeweg. Ik denk dat interviewen ook wel wat anders is dan een artikel schrijven, dus laten we hem wat tijd gunnen om hier kritischer op te worden! Ben benieuwd naar het september nummer!

6 maanden later

Doornroosje Dit is een prima plaats, maar als er genoeg over de aflevering te discussiëren valt mag je er ook prima een apart topic van maken 🙂

De Looopings podcast van afgelopen weekend over Toverland was ook zeer de moeite waard. Open antwoorden op vragen en zelfs de aankondiging van de nieuwigheid voor 2020!

Zo, uhm komt ie:

• ThemeTalk
        • Curry & Van Inkel Podcast
        • D-Tales
        • F1 aan Tafel
        • Man, Man, Man
        • Pantelic Podcast
        • Ochtend in Pretpark Land
        • Michiel Met (in afwachting van een nieuwe aflevering)
        • De Dik Voormekaar Show Podcast
        • F1 - Beyond The Grid
        • De Radio Podcast
        • Kleine Boodschap (als die niet achterlijk lang duurt)
        • Full Colour
        • After Park Lounge
        • Jon Taffer - No Excuses! Podcast
        • The Joe Rogan Experience
        • Lex Gaarthuis - Onder Elkaar

En nog een paar die niet in Apple Podcasts staan, maar vond dit wel zat.

Progress Nieuwe attracatie? Gewoon wat gratis maken omdat het niet liep en er een nieuwe naam geven, leek het.

elmarwouters Jeutje, op welke snelheid luister je dat om het allemaal bij te kunnen houden? Er zitten wel wat interessante namen tussen.. Misschien eens wat uit jou lijstje uitproberen!

Doornroosje Vooral bizar dat iemand eindverantwoordelijk was voor zoveel fouten zonder consequenties.

Hjalmar Auto rijden, op werk luisteren. Niet alles van Jon Taffer en/of Joe Rogan beluisteren.

Marvin Gewoon normale snelheid, maar sinds ik CarPlay in mijn auto heb gaat het Podcast beluisteren wat makkelijker. En als ik nogal afstandjes moet rijden naar bijvoorbeeld een ThemePark dan gaat het weer aan, ik zit over het algemeen (ook voor werk) veel in de auto. En ook op werk beluisteren

Vooral Themetalk. Af en toe eens een aflevering van Ochtend in Pretparkland als ze iets interessants hebben. Zo nu en dan mede wel eens de Looopings Podcast maar die vind ik meestal te langdradig.

broodje123 Merk op dat ik het expres ‘nieuwigheid’ noemde en niet ‘nieuwe attractie’. Hoewel Jean jr. het wel zo noemt, maar dat is begrijpelijk vanuit zijn positie 🙂
                Uiteindelijk kan men zo toch iets ‘nieuws’ presenteren dit jaar.

Progress ohh dat ik verkeerd gezien. Maar ik vind nieuwigheid toch wel een groot woord.

Ik luister ook erg veel, afgelopen jaar wel weer wat geswitcht in mijn lijstjes.

'Vaste prik luisteren' als ze online verschijnen zijn tegenwoordig:

• Een Podcast over Media (over media en technologie)
                  • De Appels en Peren Show (technologie)
                  • Snuggere Zaken (persoonlijke ontwikkeling / technologie)
                  • Verwondering (design)
                  • Ochtend in Pretparkland (pretpark)

Met enige regelmaat (beetje afhankelijk van de eventuele gast en de tijd die ik heb (luister alleen podcasts in de auto of tijdens het wandelen):

• NRC Vandaag (nieuws)
                  • NRC Onbehaarde Apen (wetenschap)
                  • Themetalk (pretpark)
                  • Met Nerds om Tafel (technologie)
                  • 100% Inspiratie Podcast (persoonlijke ontwikkeling)
                  • Eindbazen (persoonlijke ontwikkeling)
                  • Met Groenteman in de kast (interviews)

Daarnaast heb ik ook nog wat tijd besteed aan afleveringen van:

• Vallen en Opstaan (zakelijk / persoonlijke ontwikkeling)
                  • The Chernobyl Podcast (media)
                  • Dan Carlin's Hardcore History (geschiedenis, de afleveringen over Japan)
                  • Ongesigneerd (design)
                  • Hoe krijg je het voor elkaar (zakelijk / persoonlijke ontwikkeling)

Zoveel moois te ontdekken. Ik moet bekennen dat ik sinds een jaar ook eigen shownotes bijhoud in mijn notitie app, omdat ik die tonnen aan info en vaak inspirerende opmerkingen niet wil vergeten. Lang leve de podcast!

Ik luister met name Kleine Boodschap, D-tales en Themetalk. Moet zeggen dat ik me met name de laatste tijd bij Themetalk wel regelmatig erger aan het feit dat Thomas als het om de Efteling gaat op elke slak zout legt. Maurice remt het dan wel een beetje af, maar toch valt het wel op. Anderzijds houdt hij het geen week vol zonder abonnement... Ze gooien het dan op "tijdens een podcast roepen we gewoon van alles" maar een beetje meer gefundeerde kritiek zou wel verfrissend zijn. Dit is een beetje het trucje wat ze al langer doen met Disneyland Parijs natuurlijk.