Mogelijke layout voor deze nieuwe Vekoma.
Nieuwe Vekoma-achtbaan voor Six Flags Magic Mountain in 2026
Philosopher Dit is de layout welke te vinden was in een voorbeeld video van hun producten van enkele jaren terug. De lay-out is te zien (i.i.g. van bovenaf) op de tekeningen uit de vergunningen een paar Posts hierboven.
Afgelopen zomer ontving ik via via een foto uit de vekoma fabriek van een trein deel.
Heb het idee dat het in de tekening die ik zie past. Ik kon erger toen echt niet plaatsen.
Ik heb het vermoeden dat degene die de foto gemaakt heeft (ken hem niet) dat niet mocht doen dus lijkt me beetje ongepast om zomaar te delen hier.
- Bijgewerkt
Philosopher Mogelijke layout voor deze nieuwe Vekoma.
...aaaaand it's gone. Ook niet op twitter terug te vinden zo gauw, denk dat dat genoeg zegt. Jammer dat er niemand een screenshotje van heeft gemaakt.
- Bijgewerkt
Hier een YT van 20 uur oud, met de laatste details.
Vekoma geeft dit type achtbaan modelnaam : Thrill Glider.
Liampie Waarschijnlijk slecht verwoord dat deze baan niet op de plek van Ninja komt.
Bijzondere keus voor Magic Mountain. In tegenstelling tot sommige hierboven zou ik nog best verwachten dat dit wel een soort van Suspended model gaat worden, gezien deze baan de zitjes aan een stang in het midden heeft hangen, in tegenstelling tot de 2 stangen bij de SFC en STC modellen. Al zal het wellicht maar beperkt zijn. Verder noemen ze in dat filmpje ook de mogelijkheid dat deze baan inversies gaat krijgen, terwijl mijn eerste associatie eerder een beetje family thrill zou zijn bij het type baan. We gaan het zien, uniek is het zeker.
Marvin Ik deel dezelfde mening. En niet alleen maar omdat je er makkelijker omheen kan lopen, maar ook dat door de suspended variant de plaatsing van de voeten stuk minder een veiligheids-dingetje is.
Een van de grootste operationele beperkingen bij BoosterBike ontstaan doordat gasten niet weten hoe ze hun voeten moeten plaatsen. Hierdoor komt het regelmatig voor dat alle beugels weer open moeten omdat iemand zijn/haar voet buiten de bak heeft staan.
Dat in combinatie met het vrij om de stoel heen kunnen lopen zonder rekening te houden met rest van de trein zorgt er denk ik voor dat deze variant operationeel echt een stuk aangenamer is.
Ik vind het wel fijn om te zien dat Vekoma weer volop wordt gebouwd in Amerika.
Kijk al uit naar de bouw updates al duurt het nog wel enkele weken voordat het verticaal gaat.
De huidige status van de bouwplaats
Bron: