Nieuwe bierleverancier: Efteling vervangt Hertog Jan met Heineken
vhal81 Wellicht bekoren Tesselaar en TX je meer?
Die ken ik niet, maar kan wel eens een poging wagen.
Efteltje Wat is de Efteling eigenlijk goedkoop met hun bieren.
Zo gek veel verschil is er toch niet tussen de prijzen van de Efteling en de prijzen die jij noemt? Die 25 of 50 cent goedkoper merk ik in mijn portemonnee echt niet.
Overigens moet je ook niet vergeten dat een biertje bij de Efteling voor de meeste bezoekers meer bijzaak is. Of bijzaak, laat ik het anders verwoorden, de meesten gaan niet naar de Efteling met als hoofddoel "het drinken van een biertje". Dan moet je mensen toch nog een beetje zien te overtuigen om dat biertje te kopen. Met torenhoge prijzen lukt dat niet.
Hier ook. Kom voor de attracties en de sfeer naar de Efteling. Over twee weken eindelijk Danse Macabre bezoeken. Bier zal ik die dag niet drinken, maar als ik er eentje nuttig is het voor mij maar bijzaak ja. Vind €6.- wel meevallen voor een halve liter. Op het terras hier in de stad ben ik het ook kwijt, soms iets duurder zelfs. Zou eerder met lekker weer op een leuke kermis wat meer drinken. Later dit jaar in Europa Park ook.
Slechte keuze..
Quefox_ Zo gek veel verschil is er toch niet tussen de prijzen van de Efteling en de prijzen die jij noemt? Die 25 of 50 cent goedkoper merk ik in mijn portemonnee echt niet.
Of je het voelt ofniet, dat is toch een verschil van 8-12%. Dat is best behoorlijk. Het gaat om kleine bedragen dus het lijkt misschien niet zoveel.
Parken wisselen wel vaker van merken. Vaak heeft het te maken met een kostenplaatje maar het komt ook weleens voor dat het aan de samenwerking ligt. Geen idee wat de reden is, maar Heineken is in mijn ogen geen vooruitgang. Zelf vind ik Hertog Jan, Leffe of Grolsch prima te doen. Ik zal er zelf weinig van merken, want in de parken drink ik amper bier.
TheOnlyRealColonel Het gaat om kleine bedragen dus het lijkt misschien niet zoveel
Dat komt omdag het ook niet zo veel is, want het gaat om kleine bedragen.
Quefox_ Procentueel gezien is het zeker wel veel. Grappig hoe iedereen begint te roepen als er weer een product is dat 10% duurder is geworden, maar dan vervolgens wel zeggen dat het niet zoveel is, want het is maar 50 cent. Als alle producten rond die prijs klasse met 10% stijgen, word jouw leven toch een heel stuk duurder. Ook al is het: "maar 50 cent"
Komkommertijd is hier nooit saai!, integendeel soms hilarisch!
Tientallen berichten over groupen en de single rider line of over bier
OT: Heineken is prima biertje, maar eerlijk gezegd drink ik overal wat ik tegenkom, soms wordt je verrast, soms denk je bah.
Spiegelbeeld Komkommertijd is hier nooit saai!, integendeel soms hilarisch!
Tientallen berichten over groupen en de single rider line of over bier
Dit soort commentaar is echt niet nodig in een topic, het wordt als vervelend en verstorend ervaren. Laat voortaan maar gewoon achterwege en hou het bij je ontopic bericht.
TheOnlyRealColonel
Precies ik heb liever dat ze mijn eten en drinken in een pretpark duurder maken dan mijn dagelijkse boodschappen..
- Bijgewerkt
Michael ik ga na inleidende zin toch over naar OT?
Dit is een wel heel gezochte moderatie, of zijn de tenen zo lang, dat een grapje, met verhuld compliment, ook al teveel is?
- Bijgewerkt
Spiegelbeeld ik ga na inleidende zin toch over naar OT?
Dit is een wel heel gezochte moderatie, of zijn de tenen zo lang, dat een grapje, met verhuld compliment, ook al teveel is?
We zien de laatste tijd regelmatig dit soort onnodige opmerkingen voorbij komen. Andere forummers ergeren zich ook aan dit soort opmerkingen, getuige de meldingen die erover binnenkomen. We zien er ook geen compliment in, het komt best wel denigrerend over naar de mensen die deze discussies wel willen voeren. We zijn er daarom wat scherper op om je hierop aan te spreken. Als je het niet meer doet, hoeven we je er ook niet langer op aan te spreken. Problem solved. Dat je daarna toch ontopic verder gaat maakt de opmerking niet ineens minder. Mocht je nog iets willen delen hierover staat het je vrij te mailen of een topic te starten in feedback. Dan kan het hier echt terug on-topic.
- Bijgewerkt
Spiegelbeeld Je moet de winter toch doorkomen he. Nu vond ik het groupen en de single riders line nog wel interessant, maar de wisseling van bier is toch een dingetje.
Edit nr 1 na aanleiding van de reactie hierboven: Ah het wordt niet op prijs gesteld lees ik. Nou ja, een mening moet kunnen toch?
Edit nr 2: De reactie hieronder zag ik natuurlijk aankomen. Ik had mijn post dan ook al een eerste keer geëdit. Ik reageer namelijk op een reactie en zag erna pas de rest van de reacties. Maar goed, ik zal mij weer gedragen na deze ‘gruwelijke’ fout.
- Bijgewerkt
zoals @Michael nu herhaaldelijk heeft gezegd: hou het ontopic. Een offtopic reactie op ingrijpen door een teamlid wordt niet gewaardeerd, zeker niet als hij dat letterlijk zegt, en je daarna alsnóg meent te moeten reageren. Terug naar bier. Wil je nog wat kwijt: team@pretpark.club.
edit: naar aanleiding van jouw edit: ja een mening moet kunnen, maar Michael heeft zn ingrijpen voldoende toegelicht, wat jouw bericht overbodig maakt in dit topic.
Gisteren met mijn vrouw van 17.00 tot 21.30 bij La Cubanita gezeten. Menig Heineken zijn er bij ons naar binnen gekomen. Is geen verkeerd pilske. Maar in de supermarkt zal ik het nooit kopen. Als we zin hebben in de Efteling dan zal het zeker genuttigd gaan worden. Halve liter koste in het restaurant maar €5,65. Dan is de Efteling met €6 echt niet duur. Alhoewel, niet duur... Sommigen dingen zijn echt wel enorm in prijs gestegen de laatste jaren. Maar we kunnen het betalen en genieten we er ook van.
Het is duidelijk dat de overstap naar Heineken voor sommigen een prima keuze lijkt, zeker als het prijsverschil in restaurants meevalt. Toch roept dit ook vragen op over de rol van prijsstijgingen en merkbeleving in de Efteling. Is een pilsje van €6 nog onderdeel van de magie, of een teken dat grenzen worden opgezocht? Misschien is het tijd dat de Efteling ook kijkt naar meer lokale opties, zodat het aanbod net zo bijzonder blijft als het park zelf. Genieten kan, maar de balans tussen kwaliteit en prijs blijft cruciaal.