Heel tof dat ze nog steeds investeren in deze attractie, naast het reguliere onderhoud.
Aanpassingen Vliegende hollander in de efteling 2025
Heel tof deze nieuwe scene, maar ik ben bang dat het lang gaat aanvoelen voordat je verder naar boven gaat. Eerst kon je ergens naar kijken en als dat was afgelopen ging je verder, nu ben ik bang dat het allemaal eentonig is en het lang aanvoelt waarneer je verder naar boven gaat.
ook gaaf hoe de 2 vernieuwde scènes op elkaar in gaan spelen!
pretparkgekkie05-10 hoezo zou het eentonig aanvoelen?
Hoe kan het eentonig aanvoelen tegenover wat we hiervoor hadden? (een donkere tunnel met niks)
Super dat ze de attractie de liefde blijven geven die het verdient.
Eranum Het huidige "kermis spookhuis"-effect op de lifthill deed wat mij betreft echt wel afbreuk aan het geheel.
Hoe dat er ooit doorheen is gekomen is mij ook een raadsel. Maar alleen maar goed dat dit nu verdwijnt.
Ik ben heel benieuwd!
pretparkgekkie05-10 ik denk heus wel dat er wat gebeurd terwijl je stil staat bijvoorbeeld dat er tonnetjes omvallen
En er water dingetjes gebeuren.
Ah super ! Ik vond het een logische stap om deze scene aan te pakken, zal veel sterker overkomen dan nu varend in het brandende schip
Bijna alles wat ze aan deze "scène" hadden gedaan, zou een verbetering zijn. Maar dit klinkt toch stiekem wel heel tof. Ik vond de nieuwe scène van het scheepskerkhof al een forse verbetering, hopelijk borduurt dit erop voort.
pretparkgekkie05-10 maar ik ben bang dat het lang gaat aanvoelen voordat je verder naar boven gaat
Er zal vast wel iets van een showtje plaats vinden. Je bevindt je in een brandend schip, wellicht wordt het vuur steeds heviger met meer rook- en lichteffecten. Eventueel kunnen ze daar met wat subtiele projectie-effecten ook wel wat leuks doen. Ik ga er niet vanuit dat je daar gewoon 10 seconden stil staat terwijl er niks gebeurt.
Ben heel benieuwd, is toch wel mijn favoriete attractie in de Efteling
- Bijgewerkt
gscholtens Eens! Ik hoop hier al sinds dag 1 op , helemaal toen je de beelden nog zag zitten op de lifthill kon ik het niet los laten over hoe tof dat geweest was! Fijn dat er iets totaal nieuws voor in de plaats komt.
Het aanhaken van de boot duurt voor mijn gevoel altijd al even en dan moet je nog omhoog getakeld worden. Een perfect moment voor wat elementen zoals ze nu beoogt hebben.
Ik had jaren lang het idee dat de Efteling zelf heel tevreden is met hoe de ride is. Maar dat op de forums veel mensen de rit als niet goed bestempelden. Wat goed dat de Efteling kritisch blijkt naar de klassiekers. Het zorgt er voor dat DVH nog meer gewaardeerd zal worden vermoed ik.
Rowan90 Ik had dit ook niet verwacht. Misschien kunnen ze de "stormscene in Fata Morgana" ook upgraden, stillere wind ofzo.
Pretparkgenot en dan die wind naar de encounter van DVH. Vind dat die nog iets voelen mist, het is voornamelijk zien en horen.
Ben benieuwd naar de uitwerking van het idee! Overigens staat ook in de blog dat ze een overkapping gaan toevoegen bij de ‘giftshop’ ik ben heel benieuwd naar de uitvoering hiervan.
- Bijgewerkt
Zou gaaf zijn als dat moeras met scheepskerkhof waar Karel Willemen het in de short video over had en schetsen van liet zien ooit alsnog gerealiseerd wordt in het duingebied. Dat je rakelings langs en door die vergane schepen gaat. Wellicht dat het baanverloop daar op aangepast zou moeten worden maar dat zou het nu best wel saaie en tamme buitengedeelte van de attractie een stuk leuker en interessanter maken en dan is het niveauverschil tussen binnen en buiten ook veel minder groot dan nu.
Bron van de foto's: Coshira op X
Ik verwacht niet dat zoiets snel nog zal komen, en eerlijk van mij hoeft dat ook niet. Juist ook omdat de natuur nu een mooie groene muur is tussen het middeleeuwse/Havengebied en het industriële van de Baron. Een retrack zou ik wel tof vinden, maar dat lijkt me zo'n grote investering, dat zie ik niet snel gebeuren
BlueSpirit Ik sluit een re-track in de toekomst niet meer uit na al deze upgrades!