Hoop dat ze iets kunnen doen waardoor je in het station niet meer naar buiten kan kijken, al is dat wel zon grote aanpassing dat zou ik pas zien gebeuren als ze ook de baan een keer moeten aanpassen omdat die op is.

    Liampie Het leek me altijd wel aardig als je in de scène op open zee nog wat miniatuurtjes kon zien van een stad in de verte of een scheepje aan de horizon,

    Dat zou het gevoel van op open zee zitten juist nóg slechter maken. in 2D zou het wellicht kunnen werken, maar het overgrote deel van de mensen kan gewoon diepte zien en juist omdat er een bocht in dat deel zit ga je dan héél goed kunnen zien hoe klein de hal daadwerkelijk is.

    Datzelfde probleem geven de "sterren" aan het begin van die scene ook al namelijk.

    RoelRoel wat meer gaat gebeuren dan het reguliere onderhoud

    Dat kan een klein detail links en rechts zijn of dat ze gewoon een paar dingen meer mee pakken dan wat regulier moeten gebeuren. Misschien een nieuwe motor voor de ketting ofzo.. Ik zou inderdaad niet verwachten dat er op het oog wat veranderd.

    EdwinL Hoop dat ze iets kunnen doen waardoor je in het station niet meer naar buiten kan kijken, al is dat wel zon grote aanpassing

    Op zich valt dat wel mee. Als je inderdaad poorten maakt die naar binnen toe schuiven zal het niet gaan, maar een gewone draaideur kan wel met relatief simpele middelen.

    Liampie Alles wat me niet zint aan de attractie zijn fundamentele ontwerpkeuzes die niet meer redelijkerwijs aan te passen zijn - denk aan de bootgevels en de materiaalkeuzes.

    Wat dacht je van een haven die volstrekt onbereikbaar is omdat de poort er naartoe maar 2m breed is, terwijl er schepen van 10m breed in liggen.. waarvan je de achterkant kunt zien eindigen tegen een muur? En waarom ga je überhaupt nog door die haven heen als je vanaf een smokkelhaven komt die illegaal is en verborgen moet blijven.. Waarom ligt die smokkelhaven in een winkelstraat met Winkels en Café's??

    Er is gewoon niets aan de attractie wat logisch is of goed over komt. Veel ervan is op een té klein oppervlakte gemaakt om de effecten goed te laten werken.. Het ding slaat van voor tot achter nergens op.

    Zo kan je natuurlijk alles dood analyseren.

    Ik hoop op de lifthil. Verder vindt ik het allemaal wel prima.

      Ik heb wel een idee wat me heel erg vet lijkt! Dat ze in die lange donkere scene een schip maken waar Willem van der deken op staat die langzaam op en neer gaat. De rest laat ik aan de ontwerpers over, maar het is een klein ideetje!

      Meelworm
      Zouden ze niet met projection mapping kunnen werken op de muur om leuke effecten te creeeren ?
      Ontstaan van brand en watergolven of een storm ?

        Ik hoop op heel veel kleins wat de rit kan verbeteren. Het dak is bijvoorbeeld erg goed zichtbaar tijdens de rit op de lifthill. Hopelijk kunnen ze daar iets mee.

        Evenals de mist scènes. De afgelopen keer zag ik de installaties erboven beter dan ooit tevoren omdat het niet mistig genoeg was.

        De gang terug naar het uitstapstation kan ook fraaier dan hoe het nu is.

        Als dit allemaal netjes afgewerkt wordt dan staat er best een prima ride in mijn ogen 🙂

        De lifthill is natuurlijk het enige wat echt om 'iets' van decor vraagt. De encounterscene is nu wat verbeterd, maar geen hoogtepunt in de rit. Dat zou de lift kunnen zijn. De rode watervallen waren oké, een simpele houtstructuur zou het al meer aankleden (maar nog geen hoogtepunt vormen

        MisterDream Zouden ze niet met projection mapping kunnen werken op de muur om leuke effecten te creeeren ?

        Dan moet er wel iets zijn om de projectie op te kunnen mappen. In een lege loods kom je niet verder dan alleen een projectie. De weinige decor-elementen die er zijn, lenen zich niet echt voor een mapping.

        De encounter scene is gaaf maar als ze het echt goed willen krijgen dan moet de regen zeker terug komen,nou weet ik niet als daar ook problemen mee waren. Maar door die regen leek het gewoon allemaal echter ondaks dat het maar op 2 plekken was😆ook zou het een verbetering zijn om de techniek meer te verbergen.

        Ik zou het trouwens ook wel mooi vinden als er bijna constant wind over je heen wordt geblazen in de encounter scène, dan krijg je toch net iets meer gevoel bij wat je ziet en hoort.

          Ik vond de kale rit buiten altijd al een anticlimax. Moesten ze hier nu wat grote rotspartijen en/of scheepswrakken plaatsen waar je tijdens de rit over/onder of door zou vliegen zou dat de totaalervaring al een pak verbeteren.

            Joris Ketting weg, LSM liftsysteem er in.....? Mwoah, zal wel niet.

            Ja, de hoogste, langste en snelste watercoaster ter wereld 😉

            Obsidian
            Rotspartijen zal waarschijnlijk financieel teveel gevraagd zijn, maar wat houten half vergane scheepswrakken lijken me best haalbaar. Lijkt me thematisch een mooie toevoeging aan een verder vrij kale bocht buiten.

            Mijn verwachting is dat ze iets gaan doen om de liftheuvel wat aan te kleden en mijn hoop is dat ze de stations ingang (bij terugkeer) ook even meenemen (die blacklight spetters zien er vooral goor uit ipv thematisch). Verder verwacht ik er niet zoveel van.

            Ik vond de vorige upgrade met die boegbeelden overigens wel een enorme verbetering en had die vooraf ook niet zien aankomen, dus wie weet . . . Misschien word ik opnieuw verrast.

            Obsidian dat je niet echt vaart, maar duidelijk voelt dat je op een stalen baan rijdt vind ik zelf de grootste misser.

            Joris Ketting weg, LSM liftsysteem er in.....? Mwoah, zal wel niet.

            Er zal wel een reden zijn waarom ze hier nooit voor gekozen hebben. Nogthans zou dat wel het geheel heel soepel kunnen maken. Grootste probleem lijkt me echter bij de ketting te liggen in de rest van de rit.

            • Ronny heeft hierop gereageerd.

              Coasterfrenzy waarschijnlijk heeft de Efteling hier bij aanleg niet voor gekozen omdat LSM/LIM lanceringen toen nog erg nieuw waren. En dit, destijds, wel een heel specifieke toepassing was (in de vlucht de voortstuwing oppakken, zoals bijboorbeeld bij Anubis in Plopsa). Ik denk zelf dat de inpassing van LSM technologie de goedkoopste en betrouwbaarste manier is om "het aanmaakmoment" soepel te krijgen. Het elektriciteitsnet moet er alleen sterk genoeg voor zijn, maar dat is op te lossen door een dynamische no-break toe te passen (zoals bij formule X in Drievliet).

              • Bijgewerkt

              Persoonlijk zou ik het al een verbetering vinden als de regen terug keert in de encounter en lift hill scene's.

              Ik denk vooral dat er niet gekozen is voor lsm/lim systemen doordat de magneten die dan op de treinen zitten grootste deel van hun leven onderwater door brengen zonder direct contact wat viezigheid (lees alggroei) tegengaat. Je ziet bij bijvoorbeeld mack banen niet voor niets die vorken die de remvinnen ondertreinen controleren. Bij al een kleine afwijking grijpt het systeem al in. Een verticale lift was een veel betere keus geweest, alleen had men het dan waarschijnlijk te veel vergeleken met de piraten splash in Plopsaland