Obsidian
Rotspartijen zal waarschijnlijk financieel teveel gevraagd zijn, maar wat houten half vergane scheepswrakken lijken me best haalbaar. Lijkt me thematisch een mooie toevoeging aan een verder vrij kale bocht buiten.

Mijn verwachting is dat ze iets gaan doen om de liftheuvel wat aan te kleden en mijn hoop is dat ze de stations ingang (bij terugkeer) ook even meenemen (die blacklight spetters zien er vooral goor uit ipv thematisch). Verder verwacht ik er niet zoveel van.

Ik vond de vorige upgrade met die boegbeelden overigens wel een enorme verbetering en had die vooraf ook niet zien aankomen, dus wie weet . . . Misschien word ik opnieuw verrast.

Obsidian dat je niet echt vaart, maar duidelijk voelt dat je op een stalen baan rijdt vind ik zelf de grootste misser.

Joris Ketting weg, LSM liftsysteem er in.....? Mwoah, zal wel niet.

Er zal wel een reden zijn waarom ze hier nooit voor gekozen hebben. Nogthans zou dat wel het geheel heel soepel kunnen maken. Grootste probleem lijkt me echter bij de ketting te liggen in de rest van de rit.

• Ronny heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy waarschijnlijk heeft de Efteling hier bij aanleg niet voor gekozen omdat LSM/LIM lanceringen toen nog erg nieuw waren. En dit, destijds, wel een heel specifieke toepassing was (in de vlucht de voortstuwing oppakken, zoals bijboorbeeld bij Anubis in Plopsa). Ik denk zelf dat de inpassing van LSM technologie de goedkoopste en betrouwbaarste manier is om "het aanmaakmoment" soepel te krijgen. Het elektriciteitsnet moet er alleen sterk genoeg voor zijn, maar dat is op te lossen door een dynamische no-break toe te passen (zoals bij formule X in Drievliet).

• Bijgewerkt

Persoonlijk zou ik het al een verbetering vinden als de regen terug keert in de encounter en lift hill scene's.

Ik denk vooral dat er niet gekozen is voor lsm/lim systemen doordat de magneten die dan op de treinen zitten grootste deel van hun leven onderwater door brengen zonder direct contact wat viezigheid (lees alggroei) tegengaat. Je ziet bij bijvoorbeeld mack banen niet voor niets die vorken die de remvinnen ondertreinen controleren. Bij al een kleine afwijking grijpt het systeem al in. Een verticale lift was een veel betere keus geweest, alleen had men het dan waarschijnlijk te veel vergeleken met de piraten splash in Plopsaland

scagen alleen had men het dan waarschijnlijk te veel vergeleken met de piraten splash in Plopsaland

Maar die opende ongeveer gelijk met wanneer DvH moest open gaan, dus ik denk niet dat ze daar in het ontwerpproces mee bezig waren.

8 dagen later

Ik vraag me wel af als de efteling het gaat delen wat ze binnekort gaan doen, misschien moeten we gewoon wachten tot dvh weer open gaat.

-_Draconicon_- als er echt grote noemenswaardige veranderingen zullen plaatsvinden, zal de Efteling t.z.t. wel een blogpost erover maken. Maar vooralsnog is er niks nieuws te melden.

Debruijn7 Benieuwd hoe ze dat gaan uitvoeren, zou al snel zonde zijn van die mooie stadsmuur. Maar ach, de laatste updates hebben ze ook mooi gedaan zoals de aanpassing voor de Single Riders.

Er is nog wel wat ruimte om uit te breiden op het plein voor de uitgang, maar ik denk dat ze (net als bij de Piraña) al heel veel ruimte creëren door de balie weg te halen.
        Wel vind ik dit een zeer positieve ontwikkeling! Alleen hoop ik dat dit niet dé upgrade is van deze onderhoudsbeurt, maar dat er in de ride zelf ook nog wat wordt verbeterd…

Zolang er geen constructieve of veiligheidstechnische wijzigingen zijn zul je deze in een aanvraag denk ik niet terugvinden. Dit zegt weinig over evt. overige werkzaamheden binnen.

4 dagen later

Ik zat te denken, zouden ze niet het onderste deel van de toren en eventueel onder de trap die naar de gaanderij bovenlangs leid, een winkel kunnen maken? En deze eventueel verbinden met de uitgang waar je nu de onride foto's kunt bekijken. Dit staat zover ik weet leeg of zijn backstageruimtes. Alles wat je aan de stadsmuur zelf gaat verbouwen of aanbouwen doet denk ik afbreuk aan het gebouw.

Ik geloof dat in de toren al apparatuur staat, de motor van de lifthill ofzo...

een maand later

Ja,ja we hebben eindelijk een blog een nieuwe scene dus en een vernieuwd fotopunt dus😉

Er is zojuist een Insta bericht verschenen waarin gehint wordt op een aanpassing in de lift scene!