Marco Als ik een uur sta te wachten en ik kan niet naast mijn vriendin zitten

Ik geloof nooit dat je als je met zijn 2en bent gesplitst word , heb er al 20x ingezeten met mijn vrouw en dit nog geen enkele keer meegemaakt.

msnguy Het is weer knap hoe sommige Eftelingfans de operationele blunders van de Efteling in dit topic goed proberen te lullen

Of hoe de critici van een mug een olifant willen maken , het is maar net hoe je het bekijkt.

Danse Macabre draait vanaf dag een super goed door en hapt zijn wachtrij goed weg , kan er het een en ander verbeteren? Jazeker. Operationele blunders? Overdrijven.

Jeroen_uit_tilburg

Ik respecteer ieder zijn mening, maar ook ik snap niet waarom een groep splitsen (nog steeds op dezelfde koorbank) hier als het einde van de wereld wordt neergezet.

De bank is zo groot dat je feitelijk alleen met degene direct naast je contact kunt hebben. Je zit hooguit 4 minuten in de attractie, waarvan gedeeltes in het donker en/of met harde muziek. Dus echt communiceren lijkt mij al moeilijk en onwenselijk voor andere mensen naast je.

Het is wel even wat anders dan bijv. een Gondoletta of Fata Morgana waar je veel langer in zit en het er veel rustiger aan toe gaat, daar heeft het splitsen van een groep over meerdere rijen meer nadelen kan ik mij voorstellen.

nevelig_nat Ik respecteer ieder zijn mening, maar ook ik snap niet waarom een groep splitsen (nog steeds op dezelfde koorbank) hier als het einde van de wereld wordt neergezet.

De bank is zo groot dat je feitelijk alleen met degene direct naast je contact kunt hebben. Je zit hooguit 4 minuten in de attractie, waarvan gedeeltes in het donker en/of met harde muziek. Dus echt communiceren lijkt mij al moeilijk en onwenselijk voor andere mensen naast je

Tsja, dat is nu net het hospitality aspect. Mensen verwachten samen in de attractie te kunnen. Het splitsen van groepen an sich is het niet probleem, het feit dat met enige regelmaat één iemand van een groep/gezin apart wordt gezet is met name het probleem. Als men die duidelijker kenbaar maakt of er beter op voorsorteert is er al een hoop kou uit de lucht.

Probleem zit hem denk ik ook in de grouper die zegt; 4 personen? Catacome 3 aub. En vervolgens kom je binnen en word je alsnog apart gezet. Daar is geen ruimte voor discussie of gedoe, maar dan wordt de verwachting wel anders ingevuld. Hospitality-wise is dat wel een probleem. Alsof je in een restaurant reserveert voor 4 personen maar vervolgens wel aan 2 verschillende tafeltjes moet zitten.

Japio Alsof je in een restaurant reserveert voor 4 personen maar vervolgens wel aan 2 verschillende tafeltjes moet zitten.

Maar daar zit het verschil in opvatting denk ik. Een hele avond aan aparte tafels zitten in een restaurant is totaal anders dan een paar minuutjes in verschillende rijen van hetzelfde attractievoertuig. Waarbij er ook nog een hele beleving wordt gepresenteerd; anders dan in een restaurant waar je met je gezelschap voornamelijk zélf de ‘beleving’ maakt, namelijk het gesprek dat je voert.

Als je met drie personen in Carnaval Festival gaat, of met vijf personen in de Vliegende Hollander zit toch ook niet iedereen naast elkaar?

Volgens mij wordt er vrij normaal aandacht gevraagd voor het opsplitsen van groepen en beginnen mensen die dat prima vinden er een probleem van te maken dat andere dat als een probleem ervaren. Zo komen we wel in een cirkeltje terecht waarin we van een mug een olifant aan het bouwen zijn met elkaar.

Ik zou het trouwens ook echt stom vinden als m’n groep wordt gesplitst door operations. Als je groep groter is dan dat er mogelijk is, dan is het een ander verhaal. En ook dan is het in de groepen met wie ik optrekt vrij normaal dat je nooit alleen komt te zitten. Voor mij is een beleving ervaren ook een groepsactiviteit en is de directe nabijheid van familie of vrienden daarom zeer wenselijk. Dat andere dat geen issue vinden, dat vind ik dan weer lastig te begrijpen. Gelukkig zijn we allemaal anders. En ik denk dat het vrij eenvoudig op te lossen is bij het groupen door iedereen een stoelnummer mee te geven zoals bij Voloratium.

Het alleen komen te zitten doordat een groepje opgesplitst wordt lijkt me nergens prettig maar bij een spannende rit als Danse Macabre (zowel qua ritsysteem alsmede ook het thema) is dit simpelweg not done.

Groepen kunnen mijns inziens wel opgesplitst worden maar zorg dan wel dat er altijd twee mensen uit een groep naast elkaar komen te zitten. Dit kan dus pas vanaf 4 personen. Zo is er altijd interactie mogelijk met iemand die je kent en kan iemand die het spannend vind steun zoeken. Juist in het donker kan ik me de behoefte hieraan voorstellen.

Marco juist, dan kan iedereen net zo goed in de single rider gaan staan en kunnen ze de normale rij opheffen.

Bembom Nee, want dan kom je in totaal andere koorbanken te zitten.

Er wordt inderdaad van een mug een olifant gemaakt en het lijkt nu alsof het altijd verkeerd gaat, terwijl dit ongetwijfeld wel eens gebeurt. Natuurlijk wil je het liefst bij/naast elkaar zitten, maar als dit om wat voor reden niet gebeurt, dan zou ik er gewoon mee dealen. Ook om de doorstroom vlot door te laten gaan. Elke verzoek/discussie of gesprek zorgt ervoor dat andere na jou langer moeten wachten. Is het net jou groepje dat om wat voor reden dan ook gesplitst wordt, dan heb je gewoon een keertje pech. Waarschijnlijk zit je bij de andere 10 attracties van die dag wel gewoon bij elkaar.

Wat ik mij wel afvraag is hoe de mensen die het wél een enorm probleem vinden naar de wc gaan in een attractie park? moet dit dan ook in groepen? En wat als het middelste hokje van de 3 bezet is en je niet naast elkaar kunt zitten? Bij bepaalde activiteiten ben je namelijk meer tijd kwijt op de wc dan in bepaalde attracties.

R013 De Efteling wil een 9+ nastreven , dit houdt niet in dat je dit ook op elk te bedenken punt hier gaat halen of toepassen om tot die algehele 9+ te komen.

Tuurlijk is het niet haalbaar om op elk onderwerp een 9+ te halen, maar dan kun je dat toch wel nastreven? In essentie zeg je nu dus dat het oké is dat je bij de ene attractie een middelvinger krijgt en bij de horeca op een gouden dienblad gedragen wordt. Want dan is het gemiddelde een 9+. Dat is toch krom?

R013 Verder is het heel normaal dat je met grotere groepen opgedeeld word , in het geval van kinderen dient er mijn inziens altijd rekening mee gehouden worden maar daar heb ik voor de toekomst ook wel vertrouwen in.

En wie bepaald waarom het bij kinderen wel oké is, maar bij volwassen vrienden groepen niet? Zoals @John al terecht zegt, DMC wordt als spannend gepromoot, dus ook volwassenen kunnen het spannend vinden om erin te gaan. Dan zou je die toch ook het liefst in hun eigen gezelschap plaats laten nemen, dan dat je ze apart zet? Is je groep groter dan 6, wordt het een ander verhaal. Maar bij groepen tussen 2 en 6 moeten ze gewoon naast elkaar kunnen zitten.

Robkuh84 Wat ik mij wel afvraag is hoe de mensen die het wél een enorm probleem vinden naar de wc gaan in een attractie park? moet dit dan ook in groepen? En wat als het middelste hokje van de 3 bezet is en je niet naast elkaar kunt zitten? Bij bepaalde activiteiten ben je namelijk meer tijd kwijt op de wc dan in bepaalde attracties.

Ik ga er maar even vanuit dat je niet serieus bent in deze... Thuis ga je toch ook niet samen met de familie op één toilet zitten? Dat is in een attractiepark niet anders. Wat ik thuis wél samen doe, is genieten met elkaar of samen een film kijken in dezelfde ruimte. En dat is met een attractie bezoeken niet anders. En als je dan aankomt met het argument, ja maar in de Python kun je ook maar met 2 naast elkaar; Klopt! Maar dan heb je wel karretjes voor of achter je, waar je dus met heel de familie samen zit.
          Hoe vaak komt het bij de achtbanen of wat dan ook niet voor dat families karretjes leeg laten, of anderen voor laten zodat ze met de familie bij elkaar in de rit kunnen zitten? Gasten bereiden zich daarop voor en regelen zelf dat de indeling klopt. Bij DMC worden ze nu verplicht om opgesplitst te worden zonder inbreng. En als ze dat al willen, kunnen ze de pech hebben dat ze een medewerker hebben die te goed opgaat in hun rol. Goeie 9+ ervaring...

Robkuh84 Wat ik mij wel afvraag is hoe de mensen die het wél een enorm probleem vinden naar de wc gaan in een attractie park?

Dit is echt de meest rare vergelijking die ik ooit heb gelezen. En dit gaat op geen enkele manier een bijdrage leveren aan een constructieve discussie met elkaar.

Robkuh84 en het lijkt nu alsof het altijd verkeerd gaat

Ik lees regelmatig in deze discussie dat het ook goed gaat. Dus dit is misschien wat je wilt lezen. Ik zie ook niemand reageren die er niet mee kan “dealen”. Dus het valt volgens mij allemaal wel mee met hoe groot dit probleem is voor de mensen die dit nu ter sprake brengen.

Het is toch wel opvallend dat we vervallen zijn in een welles-nietesdiscussie over een randzaak. Niemand heeft het nog over de opbouw van de show, het Onnoembare dat niet echt zichtbaar is, de lege nissen ...
            Mijn duit in het zakje dan maar: bij Droomvlucht zit je ook maar met maximum 2/3 naast elkaar. Ik zou het zelfs fijner vinden om met een gezelschap van 6 opgedeeld te worden per 3 zodat mijn vrienden voor of achter me zitten. Dat maakt de ervaring veel intiemer dan wanneer vriend 5 helemaal links zit en ik rechts.

Tim als je niet naast elkaar zit, dan heeft het voor mij geen meerwaarde om in dezelfde koorbank te zitten. Sterkter nog, je kan dan nog beter in een andere koorbank zitten, zodat je elkaar tijdens de rit vluchtig kan zien

R013 Ik vind het zeur lijstje weer lachwekkend over Danse Macabre. Krijgen we eindelijk iets echt unieks en zitten we weer lekker op zijn hollands te zeiken over elk klein detail. Ik vraag me bij sommigen oprecht af welk verwachtingspatroon je hebt bij de Efteling.

Hulde! Beste reactie van het jaar!
              Er zijn mensen die zoveel verwachten van een immersieve beleving dat ze het in de verwachting zover doortrekken dat het totaal niet meer realistisch is. Dan vraag ik me wel eens af wat die klagers verwachten om het gebeuren aan hun verwachting te laten voldoen. Echte krokodillen in Fata Morgana misschien? En dan de vergelijking met Disney om de eigen verwachting te onderstrepen is ook niet erg sterk. Dat de liften het nog doen in een kapot hotel klopt verhaaltechnisch toch ook niet? En piraten lieten je echt niet rustig in een bootje voorbij varen.
              Neem de aangedikte verhalen vanuit het ontwerp niet te serieus en verwacht niet dat de Efteling de lat op dezelfde hoogte legt van je eigen fantasie.
              Het valt me nog alles mee dat er niet is geklaagd dat je na een ritje Baron niet kan gaan douchen, want mijnwerkers.. 😉

BlueSpirit En als je dan aankomt met het argument, ja maar in de Python kun je ook maar met 2 naast elkaar; Klopt! Maar dan heb je wel karretjes voor of achter je, waar je dus met heel de familie samen zit.

Zoals ik al eerder zei: dan is het juíst beter om een grotere groep over twee banken te verspreiden, zodat je met 2-3 achter elkaar zit. Veel meer interactie mogelijk dan met zijn allen in één rij naast elkaar.

• Japser heeft hierop gereageerd.
              • Tim vindt dit leuk.

Progress Je wordt dan enkel niet achter of voor elkaar geplaatst maar aan de andere kant van de bank.
                2 op de laatste 2 plaatsen te vullen en de volgende 2 moeten doorschuiven naar het einde van de volgende rij.

Ik had er inderdaad meer vrede mee gehad als je in ieder geval nog direct voor of direct achter elkaar zat.

Maar dit blijft een discussie waar duidelijk 2 kampen in zijn die er ook niet uit gaan komen. Ik ga mij in ieder geval niet meer 3-1 laten opsplitsen van mijn gezin.

-_Draconicon_- inderdaad!
                Extra reden om te verwachten dat het percentage autisten hier mogelijk hoger is dan normaal.

Aan de andere kant de lange barre winter, komkommertijd in pretparkland. Is in volle gang.
                Met deze discussie komen we de winter wel door!