R013 De Efteling wil een 9+ nastreven , dit houdt niet in dat je dit ook op elk te bedenken punt hier gaat halen of toepassen om tot die algehele 9+ te komen.
Tuurlijk is het niet haalbaar om op elk onderwerp een 9+ te halen, maar dan kun je dat toch wel nastreven? In essentie zeg je nu dus dat het oké is dat je bij de ene attractie een middelvinger krijgt en bij de horeca op een gouden dienblad gedragen wordt. Want dan is het gemiddelde een 9+. Dat is toch krom?
R013 Verder is het heel normaal dat je met grotere groepen opgedeeld word , in het geval van kinderen dient er mijn inziens altijd rekening mee gehouden worden maar daar heb ik voor de toekomst ook wel vertrouwen in.
En wie bepaald waarom het bij kinderen wel oké is, maar bij volwassen vrienden groepen niet? Zoals @John al terecht zegt, DMC wordt als spannend gepromoot, dus ook volwassenen kunnen het spannend vinden om erin te gaan. Dan zou je die toch ook het liefst in hun eigen gezelschap plaats laten nemen, dan dat je ze apart zet? Is je groep groter dan 6, wordt het een ander verhaal. Maar bij groepen tussen 2 en 6 moeten ze gewoon naast elkaar kunnen zitten.
Robkuh84 Wat ik mij wel afvraag is hoe de mensen die het wél een enorm probleem vinden naar de wc gaan in een attractie park? moet dit dan ook in groepen? En wat als het middelste hokje van de 3 bezet is en je niet naast elkaar kunt zitten? Bij bepaalde activiteiten ben je namelijk meer tijd kwijt op de wc dan in bepaalde attracties.
Ik ga er maar even vanuit dat je niet serieus bent in deze... Thuis ga je toch ook niet samen met de familie op één toilet zitten? Dat is in een attractiepark niet anders. Wat ik thuis wél samen doe, is genieten met elkaar of samen een film kijken in dezelfde ruimte. En dat is met een attractie bezoeken niet anders. En als je dan aankomt met het argument, ja maar in de Python kun je ook maar met 2 naast elkaar; Klopt! Maar dan heb je wel karretjes voor of achter je, waar je dus met heel de familie samen zit.
Hoe vaak komt het bij de achtbanen of wat dan ook niet voor dat families karretjes leeg laten, of anderen voor laten zodat ze met de familie bij elkaar in de rit kunnen zitten? Gasten bereiden zich daarop voor en regelen zelf dat de indeling klopt. Bij DMC worden ze nu verplicht om opgesplitst te worden zonder inbreng. En als ze dat al willen, kunnen ze de pech hebben dat ze een medewerker hebben die te goed opgaat in hun rol. Goeie 9+ ervaring...