Vandaag "eindelijk" Danse Macabre kunnen doen (4x uiteindelijk).
En ik vind het een erg toffe ervaring, ondanks dat ik hem nu 4x heb gedaan heb ik t idee dat ik nog steeds ogen te kort kom, dus hij heeft een mooie herhaal waarde te hebben.
Paar puntjes die mij wel enorm opvallen.
De rit zelf, ik had verwacht dat we wat dieper zouden gaan, je moet echt je best doen om iets in de kelders te ontdekken of zien, op deze manier had je ze bijna net zo goed weg kunnen laten.
Het ritsysteem, wat een irritant gepiep van de hyrdoliek, hopelijk kunnen ze daar nog wat mee doen.
De attractie en het gebied zijn echt schitterend, onwijs veel oog voor detail, echter op een dag als vandaag (heel veel regen) wordt t pijnlijk duidelijk dat het echt totaal niet weersbestendig gebouwd is, de horeca puntjes hebben weinig overdekte ruimtes, de wachtrij is heel veel open, de wachtreis met de "voorshow" is open, dat is wel een gemis op een dag met veel kou en regen.
Ik had toch persoonlijk liever nog een voorgebouw gehad ofzo, nu kom je binnen en wordt je meteen gegroupt, dat voelt toch een beetje gek, beter had je de introductie die nu buiten gebeurt in een binnen deel gehad denk ik.
en over groupen gesproken, leuk die tablet en slim groupen, of t echt goed uit pakt betwijfel ik.
Vandaag hadden wij (gezin, 2 volwassenen 2 kids) het geluk om niet lekker uit te komen, waardoor dus 2 mensen op rij 3 zitten aan de ene kant, en 2 op rij 2 aan de andere kant.
Dat was prima op te lossen, want er stonden 2 mensen achter ons, dan kon je als gezin prima bij elkaar zitten.
Maar als dan een medewerker die iets te veel denkt een acteur te zijn met een chagerijnige bek gewoonweg grof zegt dat "je moet gaan zitten als ingedeeld" dan komt dat je 9+ ervaring niet echt ten goede denk ik... daar mag nog wel wat getweak aan komen denk ik, zowel aan het "groupen" als het medewerkers goed leren waar de grens ligt tussen hun rol en tussen gewoon je gast helpen.
Maargoed... dat mocht de pret niet drukken, die 2 mensen achter ons wilde prima op die plek zitten en we konden met de kinderen zitten, dus weer kunnen genieten van een mooi ritje waarbij ik nog steeds niet alles gezien heb.
Tot nu toe en hele fijne toevoeging aan de Efteling, waar denk ik nog stiekem best wel wat extra uit te halen is.
Het ritsysteem heeft mij in iedergeval ten positieve verrast, en de aankleding en de rit zelf ook.