Ik heb de attractie enkel met de preview gedaan, dus vond het wel weer eens tijd om er naartoe te gaan. Vandaag 2 ritjes gemaakt. De eerste ronde geplaatst op catacombe 3, rij 1 en daarna in catacombe 2, rij 3.
Mijn allereerste rit tijdens de previews was ook al in bank 2, maar dan op rij 1. In dezelfde bank komen, maar op een verschillende rij zitten, verschilt stiekem dus ook al heel erg van elkaar. Vanaf rij 3 kun je de instrumenten in het midden - en dus het katje - beter zien, waar dit op rij 1 nagenoeg niet te zien was. Ook kun je met je voeten niet goed bij de grond (ik ben 1,85 en kon het enkel met mijn tenen aanraken), waardoor je ervaring met het draaien en de val op het eind toch net wat anders is.
Maargoed, was er dan verder nog iets anders? Ja! Ik had het idee dat de intensiteit van het ritje ook iets is opgeschroefd. Alsof het draaien op sommige punten wat heftiger is en ook de drop voelde iets 'harder' als het hupje wat ik in mijn eerstje ritje voelde.
En ik zag nieuwe dingen!
Zowaar de tombes in kunnen kijken tijdens de rit in bank 3, al was het maar een vluchtige blik. En tijdens de rit in bank 2 viel mij op dat er oplichtende rondjes (moeten dit de ogen van de kat voorstellen?) onder de instrumenten zichtbaar werden toen de instrumenten omhoog kwamen. Dit had ik nog niet eerder gezien en was ook vanaf bank 3 niet te zien.
Daarnaast vanaf bank 2 ook het 'Onnoembare' gespot in het ronde raam naast de harpist. Al was dit slechts een flits via een projectie scherm...
Maar er waren ook wat mindere dingen... De piep was nu in beide ritjes echt goed hoorbaar. Erg storend zelfs! Zou daar echt niks aan gedaan kunnen worden?
En ik blijft de projectie van de Viool erg jammer vinden. Ik blijf wat dat betreft bij m'n punt; je hebt zulke mooie animatronics gemaakt én bijna overal fysieke objecten. Maar dan is de Viool - toch wel hét symbool van het muziekstuk - een onscherpe projectie... Dat is echt zonde.
Ook de projectie van het Onnoembare in de nis naast de Harpist leek onscherp. Zonde, want dat is dus wel het enige beeld wat er van het hele onnoembare te zien is...
Al met al vind ik het echt een top attractie! Met de verbeteringen ten opzichte van de previews is het voor mij al een van de beste attracties in het park geworden. Ik ben dan ook benieuwd of er nog meer van dit soort kleine verbeteringen gaan volgen om het nóg beter te maken.