Ik heb 12 jaar gewerkt voor een orkest. Spoedaanvragen doen ze niet zo snel aan hoor. Zeker niet dat orkest.

Een goed orkest heeft die ruimte helemaal niet in hun agenda, omdat dat meestal al 3 jaar is volgepland.

Een vraagje aan de preview gangers, iets wat ik nog mis in de verhalen:

Hoe loopt het nu precies met het kerkhof? Is dit gewoon een mooier stuk wachtrij waarin het verhaal wordt verteld? Of wordt je hier steeds per groep binnen gelaten? En sta je hier even, en mag je dan door het bos in? Of loop je meteen door naar de houten brug?

• Japser heeft hierop gereageerd.

scagen Wij werden binnen gelaten, de volgende poort was dicht dus moesten daar wachten tot het verhaal begon. Daarna ging de volgende poort open. Zoals in een pre show.

Zojuist een ritje kunnen maken. Dikke spoiler alert.....
      Ik vond hem erg tof! Ik had niet verwacht dat de Efteling zo'n toffe rit met dit attractie-type zou neer zetten.

Voor degene die de rit al ervaren hebben, Is de rit ook interessant voor tieners/thrill seekers die niet zo veel om de aankleding of het verhaal geven? Ik lees hier vooral positieve verhalen, maar ik kan mij voorstellen dat dit voor het grootste deel voortkomt uit het prachtige gebouw/gebied en de totale afwerking. Hoe is de attractie zelf. Misschien lastig aan te geven, maar is er bijvoorbeeld een vergelijking te maken met Sirocco? Gaat DM (veel) sneller/langzamer. Kun je de intensiteit met elkaar vergelijken, of is deze juist heftiger/minder heftig?

• Japio heeft hierop gereageerd.

Robkuh84 Het is wel echt een totaalbeleving. Vooral geluiden en muziek maken het intens, mijn rit zaterdag was niet misselijkmakend. Wel draait/beweegt alles tegen het einde wat heviger en er is een kleine drop in het donker. Ik zou het als stevige familieattractie omschrijven, niet als echte thrill.

Eindelijk bewijzen de ontwerpers van de Efteling in staat te zijn een attractie te ontwerpen van hoogstaande kwaliteit: wat een topper. Danse Macabre doet het voormalige spookslot snel vergeten!

Ik heb mijn eerste rit inmiddels ook mogen maken. Ik deel veel van de hierboven genoemde ervaringen; ben zeker positief. Wij als fans leggen de lat voor de Efteling vaak heel erg hoog, en ze maken het toch maar weer waar. Het gebied, de wachtrij, de thematisering in het gebouw... wereldniveau. En dan is het jammer dat er niet net even 1 weekje meer tijd is ingepland om die show helemaal tot in de details af te programmeren. Want ja de show is mooi en heeft de juiste sfeer, maar er is nog wel 10 a 15% meer uit te halen. Gelukkig zal dat waarschijnlijk nog wel goed komen. Al met al een geslaagd project en zeer zeker een verbetering voor het park!

Is de Oosterse Geest nog terug te zien of rond DMC?

Heeft iemand enig idee wanneer we de catacomben/kelder gaan kunnen zien?
          Of zou dit tegen de opening er al zijn?

Deze Truus uit Delft had een lekker lage verwachting want slechter dan Symbolica wordt het niet toch...

En inderdaad! Ik vond het echt een hele toffe ervaring. Spannend? Nee. Donker? Ja. De rit beleving kan iets spannender, maar te spannend kan niet want dan is het geen familie attractie meer. Dit is misschien net het randje. De piep in de attractie vind ik wel enorm storend, maar wellicht snel op te lossen. Het lijkt me niet niet op te lossen. Ik begreep dat er nog een kelder is waardoor de vrije val nog 'langer' duurt. Ben benieuwd hoe dat voelt en hoe het effect dan zou zijn.

Echt mijn droombaan om daar heel de dag chagrijnig te zijn. Heerlijk die rol van het personeel!

Ik ben in ieder geval enorm verrast. 👻