Chingu Ik snap welke richting je uitwilt.
Maar bekijk het even langs deze kant. Van 2004-2011 kan je de toevoegingen amper waardevol noemen.
Of ze hebben al een hertheming op de hertheming gehad. Geen blijk van lange termijn denken en vooral geld eigenlijk verbranden.
-Dizz (al weer geld in moeten steken om te herthemen)
-Banana Battle (De meest onlogische stap ooit)
-King Kong (niet meteen een groot succes)
-Ombouw Airrace naar dreamcatcher
-Desperado City (verwijdert)
-4D theater (gesloten)
-Ombouw revolution naar Evolution
-...
Er zijn ook een hoop "classics" verdwenen in die periode om diverse redenen:
Ja, op zich heb je wel een goed punt.
Nu zijn er wel een paar punten die ik wel snap. Banana Battle vind ik nog niet zo enorm gekke keuze, de uitwerking is alleen slecht gedaan. Uiteindelijk zou je er mooi een geheel thema mee kunnen maken. De attractie mist echter een "droge modus", die zou bijvoorbeeld een beetje zoals Wakobato kunnen zijn. Dan werkt zo'n attractie ook in minder zonnige momenten. Uiteindelijk zou de hele omgeving mee genomen worden om één grote themazone te worden met King Kong en Evolution (wat ook de re-theme van die baan verklaart).
De presentatie van King Kong kan ik me overigens nog wel herinneren en die werd destijds ook door de fabrikant véél spectaculairder aangekondigd dan wat het uiteindelijk is geworden. Ik denk dus dat dit niet volledig aan BJL te wijten is, maar ook aan valse beloftes van de fabrikant uit. Destijds leek het een beetje op een goed gepluste versie van wat we nu als een wild-swing kennen. Veel later is er een poging gedaan alsnog een themazone van dit gebied te maken, maar heel geslaagd is het allemaal niet. Je merkt duidelijk dat de budgetten gewoon veel te laag zijn om fatsoenlijk met themas te werken.
Voor Airrace-Dreamcatcher geldt hetzelfde verhaal. De Re-theme was nodig om een coherende samenhang van thema's te maken in plaats van het allegaartje dat er stond. Dat had uiteraard ook anders gekund en ook hier is uiteindelijk niets van de omgeving mee genomen. Het zou mooi zijn als je na Kinderland eigenlijk een soort tex-mex-zone in loopt waar die dreamcatcher gewoon bij hoort (die potentie is er nog steeds).
@"Coasterfrenzy" Je merkt duidelijk dat de budgetten gewoon veel te laag zijn om fatsoenlijk met themas te werken.
Pretparkgenot Voor mij is het station van de Bob Express voldoende voor Bobbejaanland.
Misschien moet BJL inderdaad gewoon helemaal afstappen van thema. Her en der een beetje behouden wat er is, maar je merkt gewoon dat de budgetten er niet voor zijn. Terwijl gewoon een gezellig simpel station wellicht veel goedkoper te maken is en - mits fatsoenlijk uitegewerkt - ook minder onderhoud kost en langduriger mee gaat. Hoewel ik de baan van Bob Express spuuglelijk vind, heeft het station (en omgeving) inderdaad een heel bijzondere en gezellige sfeer. BJL zou daar prima op verder kunnen werken, zonder veel geld uit te geven aan thema.
Al kunnen ze natuurlijk altijd nog Mascha vragen om Festivalisation in het park in te voeren. Dat kost qua theming ook niet veel 🤡 😉 😜