Ik heb met mijn gezin nog eens een dagje Bobbejaanland gedaan, dit was de eerste keer dat mijn dochter van 4j half kennis kon maken met het park. Wat een ontgoocheling, ik heb toen een mail naar het gezonden met mijn bedenkingen van deze dag:
Dag Bobbejaanland
We wilden onze dochter van 4j half kennis laten maken met Bobbejaanland afgelopen zondag, waar mijn vrouw en mezelf zoveel herinneringen aan hebben. Echter zijn we vertrokken met grote ontgoocheling.
In Kinderland, ooit zo'n levendige hall, was er maar de dubbeldekker carrousel en de glijbaan die open waren. Het bovenste verdiep was geblokkeerd met banken, dit voelde verlaten aan. Vroeger waren er daar shows alsook een schmink stand. Ook staat er te lezen op jullie website :"Als we zeggen dat binnen de poorten van het park een heus indoor kinderspeelparadijs te vinden is, overdrijven we niet. Met een oppervlakte van 7000 vierkante meter en drie verdiepingen kunnen de jongsten zich helemaal uitleven! Ga je even met ons mee? De Ballon Race neemt je mee hoog in de lucht. Dat is nog maar het begin van de pret, want via de Clown Glijbaan roetsj je weer naar beneden! Met verschillende draaimolens is er altijd wel ergens een plaatsje vrij. De botsauto’s zijn er voor wie graag brokken maakt en in het ballenbad amuseer je je te pletter. Liever klassiek speelplezier? Dat kan ook - er is zelfs een volwaardige binnenspeeltuin voorzien." De tekst op de website klopt dus niet in vergelijking met wat er maar van overblijft.
Voor Kinderland staat er een mobiel frietkraam, alsook stond er een mobiel kebabkraam aan Tera Magma. Jullie hebben toch de panden, maar sluiten deze liever om mobiele kramen te zetten? De sfeer verdwijnt beetje op deze manier.
Alles van het Bobbejaan Schoepenplein tot El paso is in verval. Theaterzaal wordt nooit meer gebruikt, The Lake house gesloten, bij de toiletten achter The Lake house (foto in bijlage) zijn geen drogers of papieren doekjes, torentje die afgezet is met een nadarhek (foto in bijlage), daarna het oude huis van Bobbejaan en andere zaakjes die gesloten zijn dan ook nog het oude indianen museum dat in verval is, Coca cola truck, enz... Ook was er vroeger veel mooie natuur, nu was alles enkel groen, nergens zag ik kleur zoals bloemenperkjes en andere. Wat me ook opviel is dat er nu een nieuwe mascotte is, maar toch zie ik nog veel vlaggen en borden waar de Bobby van de jaren 90 op staat, rebranding gebeurt bij andere attractieparken toch anders.
Toen zocht ik in Cowboytown iets om te drinken, enkel waren er fastfood mogelijkheden en was de Saloon gesloten. Ook daar was er vroeger steeds een show in de Arena hall.
Daarna wou ik met mijn dochter naar de Big Bang, echter juist voor ons sloot een medewerker de poort en wist geen reden waarom hij dit moest doen, ook al stonden er nog mensen op de toren en gleden er nog steeds bootjes naar beneden.
Identiek verhaal bij de het reuzenrad, deze draaide maar toen we toekwamen was alles gesloten en was deze helemaal leeg.
Daarna gingen we naar Terra Magma, daar stond dat het maar een half uur wachten was. Echter hebben we 1u in de wachtrij gestaan, ook steeds deden we de controle via de app maar deze gaf steeds 30min aan. En bij het buiten gaan stond de rij even lang zoals toen wij erop gingen. Dit was ook wel wat de rode draad doorheen de dag, nergens klopten de wachttijden met wat er aangegeven was. 1u in een rij staan met iemand van 4j half is niet gemakkelijk. Daarom dat we dit normaliter niet zouden doen, maar de controle gaf 30 min aan.
Nadat de wachttijden niet klopten gaven we het wat op en hebben we dan onze dochter laten spelen op Wondergarden, echter hadden we dan zin om ons daar ergens op een terras te zetten om iets te drinken. Maar ook op dit plein, zoals ik al meldde, was er niets aanwezig. Ik wandelde dan maar naar F Beer bar en voor mijn vrouw naar wijn bar aan G en H, deze staat niet op het parkplan. Dan maar helemaal terug naar het begin.
Om de dag te vervolledigen ivm de Ecocups, ik ging naar de Candy shop aan de ingang om deze in te wisselen samen met de aankoop van een parking ticket. Met een of andere reden kan je die voucher niet gebruiken voor parking ticket. Maar moet in een refund angevraagd worden die volgens de medewerker volledig kosteloos is. Hopelijk is dit correct. Echter snap ik niet waarom deze niet direct terug betaald kan worden. Jullie steken dan liever tijd en geld om digitaal alles terug te betalen ipv deze rechtstreeks terug te geven. Wij hebben een abonnement van Bellewaerde en daar krijg je direct een Euro contant terug.
Het plezantste land is wat weg helaas.