Ik was er twee weken geleden nog. En wat ik telkens opmerk wanneer ik Bobbejaanland bezoek is dat ik mezelf op zich nog wel geamuseerd heb, maar dat dat vooral komt door het gezelschap dat erbij was en niet echt door het park zelf.
Wat mij vooral ècht opviel was het achterstallige onderhoud. Op veel plekken in het park heb je dode hoeken die overwoekerd worden door onkruid of waar nog oude meandering staat te verrotten. Bij de Convoy Trucks en de Red Barron heb je dan een speeltuintje dat er door de verbleekte speeltuigen en vuile zand zo triestig uitziet dat je jezelf afvraagt wat het daar nog doet. Nog zo'n pijnpunt is dat strandje bij Terra Magma. En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
De wachtrijen zijn op veel plekken ook maar armoe troef. De wachtrijen van bvb. Speedy Bob en El Rio liggen er echt erbarmelijk bij.
Wat hier ook al benoemd is, is dat men zich sinds enkele jaren een nieuw logo en imago heeft aangeschaft, maar dat die rebranding maar deels is doorgevoerd. Op veel plekken vindt je inderdaad nog het parklogo uit de jaren '90 terug.
Kinderland zijn we eventjes binnengelopen, maar waren we snel weer buiten. Beneden was amper iets geopend en dat was bij één van mijn laatste bezoeken in 2017 ook al zo. Bovendien hingen op vele plekken in Kinderland ook enorm veel spinnenwebben en stofnetten.
Ook iets wat mij opviel was het verouderde sanitair. Toen wij er waren stond het toilet aan de ingang bomvol, met rijen voor zowel mannen als vrouwen. Het toilet bij de Convoy Trucks was dan weer gesloten, waardoor we uiteindelijk helemaal tot bij Revolution zijn moeten lopen.
En dat lijken mij ook allemaal zaken die zeer makkelijk en met weinig kosten op te lossen zullen zijn. Maar blijkbaar liggen de prioriteiten bij Bobbejaanland niet daar. En da's zo jammer, want het park ligt op nog geen 10 minuten rijden van mijn deur!