Ons gezin was er vorige week zaterdag ook. Vorig jaar tijdens Black Friday een abonnement gekocht, omdat ik er al meer dan 15 jaar niet meer geweest was en het een goeie prijs was. Dit was de eerste keer dat ik Halloween beleefde in het park.
Het personeel aan de ingang was heel vriendelijk en liet ons weten dat de show van Houdini eng kon zijn voor onze dochters (2 en 4 jaar). Desondanks zijn we ze toch gaan bekijken en ze vonden het heel mooi en wij zelf ook.
De zomerduikshow die ze enkele weken geleden hadden, vonden we ook allemaal de moeite waard. (We vonden ze allesinds beter dan die in Europa Park). Families met buggy's werden uit de wachtrij gehaald door een medewerker en mochten toen langs een aparte ingang naar binnen zodat ze, voordat de grote menigte afkwam, op het gemak met hun kindjes een plaatsje konden uitkiezen en op de eerste rij konden zitten. Dus op dat gebied zijn ze volgens mij wel goed bezig, want ik heb dit nog in geen enkel pretpark mee gemaakt.
Qua attracties deel ik dezelfde mening. Zelf heb ik als kind in Kinderland gespeeld toen het nog maar geopend was. Toen kwam er een bekende clown (Papa Chico) optreden en was er heel veel sfeer en muziek. Mijn ouders filmden toen alles en dus had ik alleen maar dat beeld in mijn hoofd.
Wat een teleurstelling was het toen ik er voor de eerste keer terug kwam. Het was er gewoon stil en je hoorde hier en daar een molen draaien. Hoe vlugger we er weg waren, hoe beter.
Het doolhof van Alice vonden mijn kindjes super. De acteurs betrokken onze kindjes mee in het verhaal en gingen op hun hurk zitten om tegen hen te praten.
Ook de scare actors kwamen telkens rustig op hen af, bleven stil staan om naar hen te zwaaien, kwamen dan langzaam dichterbij om hen een vuistje te geven.
(Ze droegen geen amulet of panic button).
Qua medewerkers en entertainment vind ik dat ze goed bezig zijn, alleen kunnen sommige attracties en zones wel wat liefde gebruiken.
Wat ons (en andere bezoekers) irriteerde was dat ze om 16u50 al de toiletten sloten in het park. (Het park sloot die dag om 17u). Dus alle bezoekers werden zo naar de toiletten uit het park gestuurd, waardoor er een enorme rij stond bij de damestoiletten. Nog nooit mee gemaakt. Meestal (althans in Plopsaland, waar we ook een abo hebben) blijven de horeca en de toiletten een halfuurtje langer open, waardoor het volk beter verspreid wordt. Hier dus niet, wat voor frustraties zorgde bij heel wat bezoekers.