Afgelopen Zaterdag na jaren nog is Bobbejaanland bezocht, en wat een enorm verschil met vroeger.
Een park waar ik als kind elk jaar naartoe ging met de familie en naar uitkeek omwille van de aparte sfeer die er hing.
Anno 2024 is daar helaas niks meer van overgebleven, het park is in niks nog te vergelijken met het mooie familiepark dat het was onder de familie Schoepen.
Ik ben niet degene die er genoegen uithaalt om als pretparkenliefhebber mensen of de parken zelf af te breken, maar het is echt om te wenen hoe het erbij ligt.
Als eerste: Kinderland.....
Wat een ongelooflijke ongezellige plek is dit niet geworden.
Wat vroeger 1 van de pronkstukken van het park was.
Een oud, versleten niet onderhouden gebouw die zijn ziel helemaal kwijt is. Er waren welgeteld 3 attracties van de misschien 12 in het gehele gebouw operationeel!
Dit kan toch niet als familiepark waar Bobbejaanland zichzelf wil laten voor doorgaan.
Alles van decoratie zowel binnen als buitenkant zijn zo erg verwaarloosd om nog niks te zeggen over de staat van het gebouw zelf.
Dit springt meteen in het oog omdat dit toch op een redelijk prominente plek staat in het park en waar je al van ver op uit kijkt .
Hier kan toch veel meer uitgehaald worden, al zeker op vlak van animatie, jammer.
Een gemiste kans.
Het 2de punt: De staat van merendeel van de attracties en de keuze van de thema's.
Een andere eyecatcher, het reuzenrad.
Alsjeblieft zeg, er is amper te zien dat de oorspronkelijke kleur van het rad wit is.
Groene aanslag op de gehele constructie, verf die langs alle kanten loskomt tijdens het draaien.
Het oogt zo enorm onverzorgd.
En niet enkel het Reuzenrad, maar de gehele constructie van de boomstammetjes, Hall 2000(om te wenen!) grote delen van Desperado City, de El Rio, het begin gedeelte waar tot voor kort de Koggermolen draaide, King Kong, De track van achtbaan Oki Doki liggen er rampzalig bij. Ik vraag mij af en ik niet alleen maar ook de bezoekers die er die dag waren of het echt zo moeilijk is om dit park een beetje te onderhouden.
Veel mensen hoor ik hier over klagen zowel op dit forum als tijdens mijn bezoek.
Los van de in mijn ogen verkeerde themakeuzes die zijn gemaakt zoals Terra Magma en jaren geleden King Kong (want in mijn opinie is sinds de overname in 2004 alles zo een beetje erop achteruit gegaan) is mijn gevoel dat het huidige bestuur een beetje de pedalen kwijt zijn en is er een kakofonie van thema's die niks maar dan ook niks te maken hebben met Bobbejaanland als dusdanig.
Met dit park kan men zoveel verder gaan, zoveel opties om dit tot het mooiste park van het land te maken.
Dit is naar mijn mening een geldmachine, met eigenaars die totaal geen hart hebben voor hun parken en hier zoveel mogelijk geld willen uitslaan zonder en tegelijk zo min mogelijk willen in investeren.
Ik durf het zelf noemen dat men onbekwaam is.
En dan heb ik het niet over het personeel, deze mensen kan niks worden verweten.
Merendeel was enorm klantvriendelijk en behulpzaam, anderen en gezien de werkomstandigheden kan het bijna niet anders een pak minder.
Maar ik denk dat dit normaal is als je de bezoekers elke dag steen en been hoort klagen.
Jammer!