Check. Overigens heeft Pit Fall (het andere ontwerp) ook een capaciteit van 1000 ppph.
Dat zijn 50 treinen per uur. Vekoma rekent dus met een dispatch tijd van 1 minuut en 12 seconden.

Niek onder andere bij Themepark+ en Coasterfriends.de

En de layout die jij @Hjalmar laat zien, zie ik ook voorbijkomen bij SF Mexico.

Ik kijk nu 't filmpje dat @The_Bullgod plaatste, maar ik had wel op iets meer aankleding gehoopt. Het is nu wel behoorlijk Grasveld - The Ride geworden...

Uiteindelijk is er niets bevestigd en gaan fans natuurlijk concepten plaatsen bij wat voor hun logisch lijkt. Dat hoeft zeker niet de waarheid te zijn.

Het verhaal dat CP geen vertrouwen heeft in TTD2 klinkt ook wel een beetje als spektakelnieuws. We kunnen de bron van die persoon niet controleren. Misschien verzint de persoon het zelf, misschien heeft zijn bron hem gewoon een beetje op gejut (gebeurd vaak genoeg). Enerzijds zou het wel heel triest gesteld zijn met Zamperla als men geen vertrouwen heeft in een opening in TT2 volgend jaar, en dan snap ik ook niet helemaal waarom ze door blijven gaan met Zamperla.. anderzijds: Hoe ga je dit uitleggen aan Six Flags Mexico, een park dat echt dringend nood heeft aan een attractie als dit? Wat krijgen ze daar dan terug als "compensatie"?

Hoe dan ook zou TT2 een her-opening zijn en geen volledig nieuwe attractie. Die wilde muis van vorig jaar is een opvuller. TT2 zou je als park zijnde ook maar rekening mee moeten houden dat de hype er slechts het eerste jaar is. Dus dan is eigenlijk de laatste grote achtbaan in 2018 geweest. Ik kan me best voorstellen dat ze dan toch al iets voor 2025 gepland hadden.

Ik vrees dat we het nooit met zekerheid zullen weten, maar dat maakt me niet minder nieuwsgierig naar het ware verhaal er achter.

Voor wat betreft de theming: Ik vermoed dat Vekoma dit gepland had om een potentiele toepassing van de baan te kunnen tonen, maar dat dit geen concept van het park zelf was. SFM heeft niet dit soort theming en ook geen meer waar ze de baan langs hadden kunnen zetten. Ik zie Energylandia wel in staat met zo'n concept te komen, maar dan zou er een zone aan vast hangen.

Maar waarom is dan die splash dicht? En waarom niet op dat eiland bouwen midden in Millenium Force?

Wat een wilde (onzin) geruchten worden er toch al weer vlot de wereld in geholpen. 🙂

Het contract voor deze baan is eind april al ondertekend. Dit was echt geen last minute beslissing van vorige week om even een baan uit Mexico over te hengelen. Dat gaat echt niet zo vlot, daar zit een mega proces aan vooraf. Ik verwacht dat Six Flags Mexico gewoon zijn Vekoma gaat krijgen, en dat dit aan ander type Vekoma achtbaan gaat zijn dan een tilt. Dat het contract in april ondertekend is, en er volgend jaar al een achtbaan staat in Cedar Point is overigens al waanzinnig snel, zo'n termijn bestaat meestal uit meerdere jaren.

    Simon zo'n termijn bestaat meestal uit meerdere jaren.

    Hangt ook veel af van complexiteit. Dit is basically een "parking lot coaster". Veel simpeler kan het dus niet.

    Meestal kunnen meerdere fabrikanten een bod doen op wat ze kunnen zetten. Meerdere layouts, fabrikanten en types worden bekeken en overwogen. Pas daarna word een contract getekent wanneer het park een type/fabrikant gekozen heeft. Dus het kan best al zo zijn dat dit toch al enkele jaren speelt.

    Hjalmar Niek

    Dit is de layout die Energylandia zou hebben besteld. De tekening die Hjalmar deelt was voor een ander park bestemd , maar de layout van Niek klopt. Of de theming er zou uit zou zien geen idee.

      Zit de bottleneck bij de capaciteit hem niet ook voor een deel in de tilt zelf? Het kantelen gaat nu eenmaal niet zo heel snel, heen en terug, dus als de tilt + layout één block zone is (wat wel zo moet zijn) dan is dat een erg lange block waardoor je überhaupt niet veel treinen door de layout kan jagen.

        QDude24 je beweert dus dat COTAland de baan van Enerylandia heeft overgenomen?

        CoasterAnne hoe zou dan de indeling van de blocksecties kunnen zijn volgens jou?
        Als er in de baan GEEN MCBR zit, dan zijn de eindremmen een volgende sectie. Ook het station zelf is een sectie.
        Maar is dan de lift, de tilttrack en de rest van de baan maar 1 sectie of zou je dit ook nog kunnen verdelen? Dan zou er boven vlak voor de tilt, ook een blockbrake moeten komen.
        Maar als het in en uitstappen net zolang duurt als de gehele rit, heeft dat verder geen nut.

          Ik vond het best meevallen hoe snel dat gaat. Wellicht bij de nieuwe modellen dat het zelfs nog een tikje sneller is.

          Op zich is er behoorlijk wat ruimte voor het tilt element om als block te kunnen fungeren. Bij Gravity Max zou in principe een trein kunnen vertrekken zodra de Tilt terug begint te kantelen. Als je nog een block ervoor hebt zitten, kan het zelfs sneller, maar dan gaat het weinig nut hebben omdat je zo snel niet kunt laden/lossen.

          The_Bullgod je beweert dus dat COTAland de baan van Enerylandia heeft overgenomen?

          Ik beweer niks, ik laat enkel zien wat de layout zou worden.

          The_Bullgod als ik de rechte stukken baan voor de tilt zie in alle lay-outs dan durf ik daar wel met zekerheid te zeggen dat daar een block sectie zit. Logisch ook want dan kan de trein al naar boven en desnoods makkelijk worden geëvacueerd als er een storing is op de tilt. Hiermee kan de trein ook sneller gedispatcht worden als de tilt nog in beweging terug is zonder dat die op de lift tot stilstand gebracht hoeft te worden.

            scagen Bedankt voor deze uitleg. Ik begrijp je helemaal.
            Maar waarom rijden ze dan niet met 3 treinen? Die mogelijkheid is er dus gewoon volgens jou uitleg.

            scagen Was het ook niet zo dat in de testopstelling die een tijdje op het terrein van Vekoma stond, dat daar op dat rechte stuk direct na de lift ook brakes zaten?

            • MrRC heeft hierop gereageerd.
            • MrRC vindt dit leuk.

              Simon Het contract voor deze baan is eind april al ondertekend.

              Dat is niet wat er wordt gezegd. Er wordt gezegd dat er een contract voor een attractie is getekend. Er wordt niks gezegd over type attractie of jaartal van opening. Dat het gaat om deze achtbaan in het jaar 2025 maakt de journalist die het filmpje retweet ervan.

              Simon Dat gaat echt niet zo vlot, daar zit een mega proces aan vooraf.

              Nou ja, waarom niet? We hebben hier te maken met één parkketen die in principe kan doen wat het wil. En wat we zeker weten is dat Six Flags Mexico een tijdje een nieuwe achtbaan heeft geteased, toen gedoe kreeg met de buren en de vergunning, en sindsdien stil is gebleven.

              Neem daarbij dat deze baan, die sowieso al op de meest willekeurige plek op het gras wordt geplempt, dezelfde kleur rood heeft als de baan van SFM, kleuren heeft die niet bij de naam passen, en pas in de zomer opengaat terwijl Cedar Point meestal in mei nieuwe achtbanen opent. Het kan zijn dat het uiteindelijk allemaal toeval blijkt te zijn, maar ik snap best dat mensen hier gedachten over hebben. Vind het zelf wel een interessante theorie.

              • Simon heeft hierop gereageerd.
              • Niek vindt dit leuk.

                scagen zoiets inderdaad. Ik zou het het meest logisch vinden als blok 1 de lift is, blok 2 de bocht na de lift, blok 3 de tilt + de baan + de brakes, en blok 4 dan het station. Dan mag de trein pas de tilt track op als je zeker weet dat de block brakes vrij zijn, en kun je ondertussen de andere trein in het station laden. Zodra die trein dan op de tilt track of de rest van de baan is, kan trein 2 dispatchen.

                Gezien het met maximaal twee treinen lijkt te draaien zou het ook kunnen dat de lift + bocht samen 1 blok is, dat zou ook nog werken, dan rijdt de ene trein de lifthill op terwijl de andere vanaf de remmen het station inrijdt.

                • scagen heeft hierop gereageerd.

                  Meint Er wordt eind april gezegd door Cedar Point het contract voor het volgende project is getekend. Het volgende project blijkt dus deze achtbaan te zijn, dus getekend en officieel voor Cedar Point in eind april. Ruim voor de fusie officiële was van Six Flags en Cedar Fair op 1 juli.

                  Ik snap dat het wild speculeren leuk is en het verhaal aardig klinkt. Maar de tijdlijnen matchen gewoon niet.

                    Simon Er wordt eind april gezegd door Cedar Point het contract voor het volgende project is getekend.

                    Gezien de huidige order tijd bij Vekoma momenteel tussen de 18 en 24 maanden ligt, kan deze achtbaan alleen het project zijn als ze het over hebben gekocht van een ander park.

                    • Niek vindt dit leuk.

                    CoasterAnne ik denk dat je de tilt wel een block op zichzelf is. De trein wordt daar tenslotte letterlijk vastgehouden tot het veilig het volgende blok in kan 😉 Daarnaast kan de tilt sectie pas veilig bewegen als die als block vrij is want enkel kan als zelfstandig blok. De tilt sectie is daarnaast natuurlijk ook een bijzonder block waar het pas weer beschikbaar is als die weer horizontaal is.

                    Mijn vermoeden voor de blocksecties zijn:
                    Lift
                    Pre tilt/top lift
                    Tilt track
                    Baan + final brakes
                    Laatste bocht/station.