DAN2019 bij de bar 1919, stond een biljarttafel dat op de schuifpaneel staat en dat daaronder is de instapstation van F.L.Y.
Dat klopt niet. Het station zit min of meer onder het plein. Onder de bar bevinden zich onderhoudsruimtes.
En de biljarttafel staat al zeer zeker niet op een schuifpaneel. Ik heb die video ook ooit gezien (er werd zelf beweert dat door het luid e treinen uit de remise gehesen kunnen worden), maar dat is gewoon een onzinverhaal. Als je goed kijkt zie je dat het podes waar de pooltafel op staat ook helemaal niet kán schuiven: Het zit vast tussen een aantal supports. Het dak zelf kan ook niet open, daarnaast steekt een deel van het hotel zelfs gewoon over dat raam heen.
Overigens zouden de Duitse autoriteiten ook het weg takelen van de treinen op deze manier nooit toestaan, tenzij Heel block C en D van het hotel leeg zou zijn.
Last but not least: Tijdens de bouw was duidelijk te zien dat er gewoon een garagepoort aan de zijkant zit, met een oprit naar de straat toe. Daar zijn de treinen binnen gebracht, daar worden ze er ook weer uit gehaald indien dat nodig is.
==============================
Mark Grootste minpunt vond ik persoonlijk restaurant Uhrwerk. Het zal de verwachting zijn maar ik had hier echt meer van verwacht. Het was er veel te warm, het is er krap, de stoeltjes zitten niet lekker en het eten (of beter gezegd de menukeuze) had van mij wat bijzonderder gemogen.
Ook het onbijt is vooral erg rommelig en krap.
Alles wat je omschrijft past eigenlijk perfect in het thema dat het moet zijn. Echt onconfortabel vond ik het zelf niet, maar dat zal uiteraard van persoon tot persoon verschilllen.
Voor mij was het echter wel dé reden dat ik eerder niet meer voor Lindbergh zou kiezen.. het "Exclusieve" menu is namelijk volstrekt niet exclusief. Het is hetzelfde menu dat je ook als parkgast kunt krijgen. 3 Gangen is dan best wel veel en als je daarna dan nog even van de bar wilt genieten, word dat al snel moeilijk omdat je gewoon te vol zit van al het eten (en die bowls bevatten ook nog eens heel wat snoep).. Oke: Dat zijn natuurlijk luxe-problemen. Maar juist omdat het menu eigenlijk hetzelfde is als in het park had ik liever gewoon keuze gehad in plaats van een verplicht 3 gangen menu (want uiteindelijk zit dat toch gewoon al in de prijs).
Mark De deuren richting Wuzetown waren sowieso gesloten
Dat is vooralsnog altijd zo. Waarom is nog onbekend, maar voor zover ik weet zijn die deuren nooit open geweest (voor publiek).
Mark die richting Berlijn gingen pas ruim na 11:00 open.
Ik denk dat je 12:00u bedoelt (openingstijd in de winter).. en dat was bij ons inderdaad ook zo. Best irritant en mocht zeker eerder open. Zeker als FLY storing heeft (wanneer FLY wel werkt kan ik me nog voorstellen dat ze de deur dicht houden om gewone bezoekers buiten te houden zodat hotelgasten nog even kunnen genieten van de exclusiviteit).