Hotel Charles Lindbergh de moeite waard?
StefanV Volgens mij heb je op beide bezoekdagen fastpasses voor FLY, dus zelfs 2 keer!
Klopt. Ik meen mij te herinneren dat dit in het begin inderdaad enkel op de vertrekdag was, maar op de site staat dat het 1x per dag is.
Robkuh84
Dat klopt volledig, van dag van aankomst tot vertrek. Als je 1 nacht slaapt, 2 fly pasjes ook
Inmiddels geweest tijdens de kerstdagen en een hele mooie ervaring gehad boven in gate B. Onze buurman was nog iemand van het forum hier, nog even mee staan buurten.
Ik ben er voor kerst ook geweest. We hadden de kamer aardig onderin in B.. maar om eerlijk te zien snap ik niet goed waarom je in B zou willen verblijven. Je hebt catwalks helemaal rondom (waar dus ook mensen lopen) en het is eigenlijk de toren waar je vanaf A en C zó in loopt. Volgens mij zit je beter in A of C. Je hebt dan wat meer rust, bent sneller in de bar of in het park (afhankelijk welke van de twee) en voor uitzicht moet je toch je kamer uit (moet je in B ook).
Ik was je buurman.
Heb eerder ook in gate c geslapen, maar Ik vond helemaal boven in gate b wel iets extra’s toevoegen.
Verder vind ik het zeker wel de moeite waard.
2x park toegang, 1 overnachting, 2 fly passes, diner en erg goed ontbijt.
MeneerTover aah kijk aan! Helemaal mee eens met wat je schrijft. Ik vond het in het park zelf wel aan de drukke kant, maar dat was natuurlijk te verwachten rondom die dagen!
De overnachtingen zijn deze inbegrepen services: vanaf €189.50 p.p.
- Overnachting in een echte aeronautencabine midden in het themawereld
- Minimaal 2 dagen toegang tot Phantasialand
- Een uitgebreid 3-gangen diner in Restaurant Uhrwerk
- Een heerlijk ontbijtbuffet in Restaurant Uhrwerk
- 1 keer per dag versnelde toegang tot F.L.Y.
- Exclusieve toegang tot Bar 1919
- Privétoegang tot het park direct van het hotel
Deze heb ik ook gebruik van gemaakt. ik vond de kamer fantastisch, Ik had een cabine in de vak C, had uitzicht op de launch van de F.L.Y. gewoon prachtig.
bij de bar 1919, stond een biljarttafel dat op de schuifpaneel staat en dat daaronder is de instapstation van F.L.Y.
- Bijgewerkt
Wij zijn 6 en 7 december naar Phantasialand geweest en hebben geslapen in Charles Lindbergh.
Mijn ervaring is dat het zeker de moeite waard is maar voor ons is het ook wel een eenmalige gimmick.
Al met al vind ik het een hele leuke ervaring en is het de prijs zeker waard, maar ik denk dat ik een tweede keer als de verrassing eraf is me lang niet zo goed zou vermaken.
Nu heeft het niet geholpen dat FLY 2 dagen storing had en op 7 december rond 16:00 pas weer open ging. Het gebied was daarom het grootste gedeelte van ons verblijf erg doods.
Daarnaast wilden we met Wintertraum in de avond wel ten volle van het park genieten waardoor we pas zeer laat konden eten (net na 20:00 waren er geen tijdslots) en daardoor amper van de hotelbar konden genieten, een biertje voor het eten lukte maar een cocktail na het diner niet meer, het was na een lange koude dag bedjestijd.
Maar goed, dat is een eigen keuze geweest.
Grootste minpunt vond ik persoonlijk restaurant Uhrwerk. Het zal de verwachting zijn maar ik had hier echt meer van verwacht. Het was er veel te warm, het is er krap, de stoeltjes zitten niet lekker en het eten (of beter gezegd de menukeuze) had van mij wat bijzonderder gemogen.
Ook het onbijt is vooral erg rommelig en krap.
Van de hotelkamers weet je dat het krap is, maar ook hier die idiote warmte. Dat is sowieso een Duits ding, maar ik had de grootste moeite de temperatuur een beetje te laten dalen gezien niks open kan. Dan is toren B zoals hierboven eerder opgemerkt verre van ideaal want aan beide zijde is je kamer bereikbaar voor gasten en een raam kan je dus niet open laten staan.
Voor een volgende keer gaat mijn voorkeur daarmee uit naar de rust, ruimte en luxe van de andere hotels.
DAN2019 Privétoegang tot het park direct van het hotel
Dit is verre van een voordeel vind ik. Nu is het beleid van PHL sowieso veranderd, laatste keer was ons bezoek nog voor COVID maar als je dan vroeg was kon je het hele park al bezoeken en draaide bijvoorbeeld Mause al zijn rondjes voor openingstijd.
Nu hadden wij enkel toegang tot FLY (die het dus niet deed) en konden we zelfs Rookburgh niet uit. De deuren richting Wuzetown waren sowieso gesloten het hele weekend, die richting Berlijn gingen pas ruim na 11:00 open. De normale gasten waren na de Rope Drop al het park in.
(Waar ik dus uit het verleden gewend was dat het park al eerder toegankelijk was)
De tweede dag zijn we daarom maar via de normale ingang het park in gegaan om bij het touw te kunnen wachten. Ook toen bleven de deuren tussen Rookburgh en Berlijn dicht.
Geen idee of de storing van FLY hier mee te maken had, maar normaliter heb je dus het voordeel van vooraan staan bij FLY maar verder geen toegang tot andere attracties eerder als de dagjesbezoeker.
Dat doen EP en Efteling dan echt wel beter.
- Bijgewerkt
Mark Dat is wel vreemd, toen ik er in oktober was, waren de poorten tussen Berlijn en Rookburgh gewoon al vanaf parkopening geopend, dus ookal ging fly pas een uurtje later open konden we al wel aanschuiven bij bijv. Black Mamba door gewoon het park via het hotel te betreden.
Overigens ben ik het met je eens over Uhrwerk, het is absoluut een leuk restaurantje maar ik had er wel meer van verwacht gezien alle hype. Het is zeker niet slecht en gezien de totaalprijs naar mijn inziens nog steeds een goeie deal, maar het had iets chiquer gemogen. Het ontbijt heb ik dan juist weer niks om op aan te merken. Dat de ontbijtbar deels om supports van fly heen is gebouwd is daarbij ook een heerlijk detail om over te nerden haha
JrmWrm Dit was bij ons in augustus ook zo! We zijn toen al vroeg naar Black Mamba gelopen. Het was toen trouwens ook best warm, maar ik vond de airco in de cabine prima werken.
Mijn ervaring met Uhrwerk trouwens: ik had er 2 keer eerder gegeten als daggast, dus als lunch. Toen vond ik het aanzienlijk beter dan het menu dat we als hotelgast voorgeschoteld kregen. Onvriendelijk personeel ook, dus dat was jammer. Maar verder heb ik echt niks aan te merken op ons verblijf.
JrmWrm Dat is wel vreemd, toen ik er in oktober was, waren de poorten tussen Berlijn en Rookburgh gewoon al vanaf parkopening geopend, dus ookal ging fly pas een uurtje later open konden we al wel aanschuiven bij bijv. Black Mamba door gewoon het park via het hotel te betreden.
Phantasialand doet tijdens wintertraum de poorten van Rookburg dicht. Net na de ingang wordt Berlijn ook afgesloten. De ingangen van mysterie en China worden ook geblokt zodat je niet naar taron of black Mamba kan lopen. De gebieds poorten gaan pas om 11.00 open.
Puur informatief:
Het instapstation zit niet onder de biljarttafel, wel de maintenance bay. Als de treinen voor onderhoud naar de fabriek moeten, wordt de trein in stukken gesplitst en met de hijskraan door het platform van de biljarttafel en door de glazen koepel gehezen.
Dat terzijde.
Ik las de afgelopen weken en maanden op verschillende fora dat de kwaliteit van het 3-gangen menu in restaurant Uhrwerk erop achteruit is gegaan. Heel jammer als dat zo is, want ik had er destijds in 2022 een fantastische ervaring.
- Zijn het besparingen?
- Of gewoon verandering van personeel?
Want dat doet immens veel. Ik volg wel dat het hotel een gimmick is. Ik verblijf jaarlijks in Phantasialand maar ik kies steevast voor Matamba of Ling Bao. Ze bieden net iets meer. Wat niet wegneemt dat ik zeker nog eens terug wil overnachten in Charles Lindberg.
Ik kon door de warmte (ja hoor ) niet goed slapen. Om 01.00 's nachts bovenop het uitkijkplatform staan en Rookburgh aanschouwen op een zwoele, warme zomernacht was onvergetelijk.
- Bijgewerkt
Brams e gebieds poorten gaan pas om 11.00 open.
Ah. Dit is dus echt een Wintertraum ding. Ik herkende zoals aangegeven dit beleid niet.
Phantasiastisch Ik las de afgelopen weken en maanden op verschillende fora dat de kwaliteit van het 3-gangen menu in restaurant Uhrwerk erop achteruit is gegaan.
De kwaliteit was prima. Net als alle horeca in PHL overigens. Weinig parken die aan de horeca van PHL kunnen tippen wat mij betreft.
Maar kom op, hamburgers als grootste keus.
Een goeie hamburger is lekker hoor, maar ik vond het vooral een wat eenzijdig menu en had gewoon mijn verwachting teveel op fine dining liggen
Maar de warmte, krapte in het restaurant en de slecht zittende stoelen hielpen vervolgens niet mee.
Qua kwaliteit van het eten echt geen klagen. Dat was heel goed.
Deliki Heb deze deuren ook nog nooit open gezien
Ik wel! Afgelopen Wintertraum werden deze geopend zodra het druk begon te worden op de Kaiserplatz met mensen die het vuurwerk wilden zien. Zo was er een beter toegankelijke route van Fantasy naar Berlin.
Mark maar ik vond het vooral een wat eenzijdig menu en had gewoon mijn verwachting teveel op fine dining liggen
Ja dan zal het inderdaad tegenvallen. In praktijk is het menu bij het diner hetzelfde als bij de lunch, maar dan anders ingedeeld in 3 gangen. De keuken zal wel niet zo flexibel inzetbaar zijn.
Wacht even… Het bijzondere menu voor de onvergetelijke hotelervaring van Lindbergh wat hier zo de hemel in geprezen wordt bestaat uit hamburgers? Really?
Dat is toch te zot voor worden? Restvlees op goedkoop brood, ongeacht hoeveel ‘sjieke’ sausjes en extras je ertussen flikkert, is in mijn ogen nóóit écht kwaliteitseten. Althans niet van het niveau waarop Phantasialand zich profileert met de wijze waarop ze Lindbergh in de markt zetten.