Toverland Halloween Nights 2024 (vernieuwde parade)
- Bijgewerkt
Demin die heb ik zeker, ik zal de afbeeldingen verborgen zetten, de paradewagen van Morgana is toch al bekend door de concept arts, vandaar dat de afbeelding hierboven zonder spoiler staat.
• The Witches Forest, geen wagen, geen zichtbare veranderingen.
• Cirque, geen wagen wel extra Clowns en Sippy liep met een uithangbord om haar heen
• DesTroy, geen wagen (klik)
• De paradewagen van Shadows of the Sea (klik)
• Ander perspectief van Shadows of the Sea (klik)
• De paradewagen van Fiesta de los Muertos (klik)
• De paradewagen van Trapped (klik)
• De paradewagen van Morgana's Frozen Knights (klik)
Afbeeldingen staan opgeslagen op het forum, klikken op de link verwijst je door naar de locatie van forum.pretpark.club, geen extern opgeslagen afbeeldingen.
Ik ben afgelopen zaterdag ook geweest. Heb me prima vermaakt en de parade was op zich leuk gedaan om het volk wat te spreiden.
Heb maison en de mijn gedaan en die waren in mijn ogen goed. Maison vond ik de mindere van de twee. Now you’re mine gingen we met z’n 3en in en hebben er 20 minuten in rond gedwaald voor we er uit waren. De scare zones waren goed te doen al vond ik shadows of the seas qua acteurs onder bezet en cirque vond ik echt tegen vallen mede omdat er te weinig acteurs rond liepen.
Ook was het eten van de foodtrucks in mijn ogen net te duur (broodje pulled pork voor €13 is mij te veel van het goeie)
Voor de rest hebben we ons prima vermaakt zoals gewoonlijk.
- Bijgewerkt
Quepert Heb me prima vermaakt en de parade was op zich leuk gedaan om het volk wat te spreiden.
Ik moet zeggen, de parade en het verhaal van de voorshow zijn prima, heb een video teruggekeken alleen mis je beeld bij het verhaal als je niet in Port Laguna bent.
Quepert De scare zones waren goed te doen al vond ik shadows of the seas qua acteurs onder bezet en cirque vond ik echt tegen vallen mede omdat er te weinig acteurs rond liepen.
Bij beide scare zones had ik juist het idee dat er voldoende personen rondliepen, en bij Cirque juist extra actors. Bij Shadows kwam het inderdaad zo over omdat ze de fotopunten buiten Magische Vallei hebben gezet om ook daar drukte en opstoppingen te voorkomen.
En wat betreft prijzen bij de Foodtrucks ben ik het 100% met je eens, hoewel 8 stuks Sushi bij ons in de plaatselijke Sushi zaak ook rond de 11 á 12 euro kosten, dan vind ik 13,50 bij de externe Foodtruck nog wel mee vallen. De burgers bij Barbelicious zijn inderdaad best prijzig, maar je krijgt een vers product van hoge kwaliteit met frietjes voor ongeveer 15 euro, en bij Katara betaal je ook 16 euro voor een menu. Het enige wat je mist is drinken.
Maar veel duurder als dit moet het niet worden want dan haken mensen af…
Ook de oliebollenkraam was erg prijzig, $1,75 per oliebol, waar op de meeste kermissen een oliebol rond de 1 euro kost.
Ook Cirque is wel veranderd, je hebt geen podium meer, die er vorig jaar volgens mij wel was. Ook de cake walk was kleiner dan vorig jaar. De opstoppingen bij Morgana's troon en Shadows zijn ook nog steeds niet opgelost, waar shadows moeilijk is om op te lossen, kun je het gebied van Morgana wel uitbreiden.
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 Ook de cake walk was kleiner dan vorig jaar.
Vorig jaar stond de eerste 2 of 3 avonden de Nostalgische Cakewalk van fa. Reemer in Toverland, omdat de grote Cakewalk van fa. Cameron op de kermis in Echt staat. Dat is dit jaar het zelfde geval.
En op welke kermis krijg je voor 1 euro nog een oliebol? Dat is naar mijn inziens toch echt 1.25 - 1.50, dus ik vind de prijzen echt geen uitzondering.
pretparkgekkie05-10 De opstoppingen bij Morgana's troon en Shadows zijn ook nog steeds niet opgelost, waar shadows moeilijk is om op te lossen,
De scarezone Shadows of the Sea is iets groter gemaakt, ze hadden het eigenlijk 1 richting moeten maken, maar de fotopunten staan nu juist buiten de Magische Vallei om opstoppingen tegen te gaan.
Jordy En op welke kermis krijg je voor 1 euro nog een oliebol? Dat is naar mijn inziens toch echt 1.25 - 1.50, dus ik vind de prijzen echt geen uitzondering.
Dan nog: Duurder zijn dan op een kermis is gewoon té duur. Natuurlijk snap ik dat het overgrote deel van inkomsten uit F&B komt. Maar met deze prijzen lopen ze ook weer een hele hoop mis omdat mensen het met de massa's zelf mee brengen.
Ga eens naar die Duitse parken kijken met fair geprijst F&B. Daar staan gewoon rijen aan bepaalde kraampjes om te kopen.
De kermis van bijvoorbeeld Best was 1 euro. Ook de Nijmeegse kermis was een oliebol 1 euro. op de meeste kermissen zijn er aanbiedingen voor 12 oliebollen voor 10. In Toverland was het 9 oliebollen voor 12,50.
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 noem je ook wel 2 goedkope kermissen op, maar goed, vind het prijsverschil wel mee vallen.
Ben het wel eens dat de prijzen gewoon grof zijn, maar vind sommige dingen niet extreem veel duurder als buiten het park, kijk maar wat 8 stuks sushi kosten bij een restaurant zoals Mojo, Izumi of Sushi8. En vergelijk de burgers van Flaming (25 euro) en Katara (menu +-16 euro) met dat wat je krijgt van Barbelicious, rond de 15 euro voor een burger met friet. Dan zul je zien dat je best een eerlijke prijs betaalt.
De foodtrucks waar mij de prijs kwaliteit absoluut niet aan staat zijn de frietwagens en de oliebollenkraam die nu een kebabkraam is.
Klopt het dat er met de parade nu ook een apart vak voor rolstoelers is?? Zo ja waar is dat ergens gecreëerd??
Als je een tijdslot hebt voor een Spookhuis, hoelang moet je dan nog wachten? Is dat 10 minuten of een half uur?
en kun je beter aan het begin van het tijdslot naar binnen gaat of juist beter om aan het eind van het tijdslot naar binnen te gaan?
- Bijgewerkt
Daffie beter zo snel mogelijk gaan. Zaterdag stond er meer dan 60 minuten uitloop bij Now You’re Mine. In de middag rond de 30 tot 45 minuten.
Eigenlijk te gek voor woorden. Waar zijn die tijdsloten dan goed voor?
De rest van de huizen viel volgens mij wel mee, maar vind dat daar voor “gereserveerde tijdsloten” toch altijd een behoorlijke wachtrij staat.
Jordy Waar zijn die tijdsloten dan goed voor?
Verspreiding van drukte, zodat niet iedereen tegelijk naar een locatie gaat.
Een tijdslot betekend niet automatisch dat je gelijk om die tijd naar binnen kan, dat is zoals altijd een operations keuze wanneer je iets mag bezoeken. Netjes is als het wel zo is, maar bij opstoppingen, EHBO, technische problemen dan zul je altijd nog een wachtrij hebben. Ongeacht wat je tijdslot zegt.
- Bijgewerkt
Hjalmar begrijp ik helemaal, en een kwartiertje of twintig minuten over je tijdslot zal ik ook echt niet over klagen.
Maar zoals vorig jaar wederom andere tijdsloten gemist die op de avond gepland staan. Hoef niet meteen direct aan de beurt te zijn, maar voor je tijdslot mag je niet naar binnen want te vroeg, maar je staat vervolgens wel te wachten tot je een ons weegt.
Ik vind dat Toverland hier echt wel in kan verbeteren, want Fearpasses doorduwen hebben ze geen moeite mee…
(sorry voor de negatieve ondertoon maar het is positieve feedback) (ik zou het zelf niet beter kunnen)
Wij hebben zaterdag dus bijna 60 minuten voor Now You're Mine gewacht door een storing. Dit kan uiteraard gebeuren. De tijdsloten hadden we allemaal netjes 45minuten na elkaar gepland. Maar door uitloop kwamen wij dus te laat aan bij Witches Forest waar ze ons gewoon wilden weigeren.. Toen we vertelde dat Now You're mine een storing had gehad konden we na wat wikken en wegen wel door maar had niet het gevoel dat dit van harte ging.
Verder was Halloween in Toverland weer een geweldig evenement. De parade zag er zeer strak uit, de huizen waren goed. De Scarezones waren ook professioneel enige kanttekening is dat het alles behalve "Eng"is. Volgend jaar mogen ze toch wel wat nieuws brengen qua thema, de laatste drie jaar is het redelijk hetzelfde gebleven.
De Fearpass is absoluut een dik voordeel om de rij te voorkomen.
Ik vind het ook bizar dat je zolang moet wachten als je met tijdsloten werkt. Storingen nagelaten, zou het maximaal 10 minuten mogen zijn wat mij betreft. Je betaald er ten slotte genoeg voor.
NYM hebben we om 16u; dus dat is wel een goede keuze geweest lees ik nu.
Is het de hele dag al erg druk in het park of loopt het pas tegen de avond vol?
Daffie Het is wel herfstvakantie in het zuiden, het zal denk ik dus wel de hele dag druk zijn. Wel rustiger dan voorgaande jaren omdat alleen (volgens mij) zuid vakantie heeft. 16uur is wel een hele goeie tijd! Ik had m'n tijdslot ook om 16uur en ik kon meteen erin met een groepje van 5 (de groep voor ons bleef helaas wel bij de eerste gang wachten omdat ze bang waren)
pretparkgekkie05-10 de groep voor ons bleef helaas wel bij de eerste gang wachten omdat ze bang waren)
Dit moet je dus echt zien te voorkomen, mocht je toch op een andere groep stuiten. Loop met ze mee. Zelf zou ik langzaam lopen in Now You’re Mine, en zorg dat mensen uit je groep ook echt in je groep blijven. Een willekeurige man uit onze groep liep hard weg en activeerde alle effecten, hele beleving verpest.
Bij ons gebeurde hetzelfde maar blokte een van de acteurs de mijngang waardoor we even een minuutje moesten wachten zodat iedereen we op afstand van elkaar liep.