Er lopen hier wat dingen door elkaar. Er is geen probleem met de foto's of die zaken er rond om heen bij horen. Ook het verhaal bij toverland is er een telefonisch gesprek geweest. Ik heb verder ook geen verzoek gehad om te stoppen bij de Efteling. Zolang het allemaal maar volgens de regels gaat.
Waar het hier om gaat;
Er is een probleem of ik de wetgeving overtreden heb m.b.t. de vlucht zelf van deze dag, door de media weet ik nu ineens meer over de zaak. Er zijn bij het korte gesprek, wat ik heb gehad bij de inbeslagname verschillende dingen geroepen en dat zijn, de woorden, no flyzone en boven mensen gevlogen. Maar het ging allemaal zo chaotisch
Na 2 weken kreeg ik een brief dat ik verhoord wordt over de wet luchtvaart. Door mijn stukje te schrijven kreeg ik ineens wel contact met de politie, ik had een paar keer gebeld, maar ben niet terug gebeld, en weet ik dat het gaat om de luchtvaart wet 5.3 maar wat of wat ik dan precies gedaan heb volgens hun, is mijn verder niet gezegd en door hun reactie dat ze het aan het navragen zijn bij de luchtvaart autoriteiten, hebben ze zelf ook geen idee precies. Daarbij zijn er voor mensenmassa of noflyzone eigen artikelen die ik kan overtreden en staat een vaste boete van 250 euro per overtreding, maar die worden niet benoemd, maar echt specifiek 5.3
artikel 5.3 van de Wet luchtvaart: “Zodanig aan het luchtverkeer deelnemen dat personen/zaken in gevaar worden gebracht.
Het is verboden op zodanige wijze aan het luchtverkeer deel te nemen dan wel luchtverkeersleidingsdiensten te verlenen dat daardoor personen of zaken in gevaar worden of kunnen worden gebracht.