Marco Daarnaast staat er nergens dat er iemand geklaagd heeft, enkel een overijverige beveiliger die meteen de politie belt.
Dat valt in principe ook onder een "klacht". Niet alleen burgers kunnen klagen over Drone Overlast.
Marco "Beide beweringen zijn volgens de vlieger, die alle benodigde certificaten heeft, niet waar".
OK. Als hij alle certificaten heeft dan zal de Efteling/beveiliger er vrij weinig tegen kunnen doen. Afhankelijk van de situatie moet de Drone piloot overigens nog steeds toestemming hebben om boven het gebied te vliegen, maar dan is het de eigenaar van de omliggende gebieden die daar een klacht tegen kunnen indienen.. Veel daarvan zijn bij mijn weten nog steeds eigendom van de Efteling, ook al is het niet bij het park zelf... maar ik denk dat er mensen hier op het forum zitten die veel exacter weten welke grond van de Efteling is en welke niet.
Njit De politieagent die het spul in beslag had genomen ging daarna op vakantie.
Dat is zuur. Dan hoort zoiets gewoon opgepakt te worden door iemand anders.. Maar helaas zijn de wettelijke termijnen voor zoiets soms belachelijk ruim.
Njit Ook wacht de agent op advies van de luchtvaartpolitie.
Dit had natuurlijk wel sowieso al een flinke vertraging kunnen opleveren.
Eftelflags Ik vind het wederom wat opgeklopt nieuws. Ja, als ik te hard rij (en niet betaal na 4 keer verhoging) moet ik ook de bak in. Lijkt wel alsof het nu allemaal maar gebruikt wordt om aandacht te krijgen.
Tsja.. what else is new. Hedendaagse media hoef je écht geen fatsoenlijke journalistiek in te verwachten. Zelfs de "betere" kranten komen steeds meer af met éénzijdige verhalen, halve waarheden of simepelweg sensatie artikelen.
RobinKFotografie De discussie die gevoerd moet worden is mag iedereen zo maar met een drone vliegen. We hebben natuurlijk de drone bewijzen tegenwoordig, maar de overheid moet dan ook duidelijk zijn qua regelgeving wat wel en niet mag. In het geval dat Nick zich netjes aan alle regels heeft gehouden dan is het een fout van de instanties dat die niet goed op de hoogte zijn van de regels.
Tsja.. De meeste regels liggen best aardig vast (zijn ook Europees geregeld). Ongeacht waar je vliegt en met welke brevetten mag je nergens de privacy van iemand schenden. Als ik een gok moet doen gaan ze proberen het daar aan op te hangen. In principe maak je foto's/filmpjes van Privé-terrein, ook al vlieg je niet boven het terrein zelf. Het is bijzonder lullig om in een situatie als deze daar over te gaan vallen (je bent nu niet bepaald bij de buren aan het gluren), maar ik kan me voorstellen dat dit een struikelblok gaat vormen.