msnguy Vaak is een relatief iets, maar als je in 24 jaar bij 1 park in aanraking komt met de beveiliging terwijl je vaker in meer dan 5 andere parken komt en je gedrag exact hetzelfde is in die parken als in dat éne park, zegt dat ook wel iets over de beveiliging/mentaliteit van dat specifieke park en niet zozeer alleen over de persoon die in aanraking is gekomen met de beveiliging in dat park.
Of zou het kunnen dat dat kleinere parken zijn waar de beveiliging kleiner, minder professioneel of dergelijken is? Of gelden er misschien andere regels in die andere parken? Of kan het zijn dat je in dat ene park toch net iets ander gedrag vertoont? Geen idee, kan ik niet over oordelen.
Is het bijzonder? Ja. Maar komt dat omdat de beveiligers bij de Efteling allemaal vervelende mannen/vrouwen zijn? Nee.
msnguy Nick vliegt ook boven andere parken, waar hij veel minder vaak werd aangesproken door de beveiliging dan bij de Efteling.
Toverland heeft Nick ook al wel eens aangesproken, of in ieder geval laten weten niet blij te zijn met zijn werk ten tijde van de bouw/uitbreiding van Avalon. Dat de Efteling als een van de weinige parken in Nederland een drone systeem heeft, kan ook met budgetten te maken hebben. Ik geloof namelijk wel dat de Efteling een groter budget heeft voor de beveiliging dan bijvoorbeeld een Toverland, Slagharen of dergelijken.
msnguy De Efteling is ook absoluut geen bedrijf dat doet aan "wederhoor" maar enkel aan "alles wat wij vinden/zien/denken is wat telt".
Waarom moet je als Efteling aan wederhoor doen als je de wet overtreed? "Oh je hebt iemand door z'n hoofd geschoten, ja mag niet, maar leg eens uit, waarom vond je dat eigenlijk nodig?"
De Efteling hanteert regels - eigen huisregels, of de wet. Als die overtreden worden heeft de beveiliging procedures om te volgen. Als die procedure is om de politie direct in te schakelen, dan ligt die bal bij de politie en niet bij de Efteling.
msnguy Als Nick onschuldig is, hoop ik wel op een gemeende excuses vanuit de Efteling (al zal dat waarschijnlijk vies tegenvallen en zwijgen ze deze zaak gewoon dood).
Waarom zou de Efteling in deze situatie publieke excuses maken? Persoonlijke excuses aan Nick in de prive-sfeer zou toch genoeg zijn? Als Nick zelf het verhaal niet naar buiten had gebracht, wisten we toch ook helemaal niet dat deze situatie speelt?