BlueSpirit Of zou het kunnen dat dat kleinere parken zijn waar de beveiliging kleiner, minder professioneel of dergelijken is? Of gelden er misschien andere regels in die andere parken? Of kan het zijn dat je in dat ene park toch net iets ander gedrag vertoont? Geen idee, kan ik niet over oordelen.
Is het bijzonder? Ja. Maar komt dat omdat de beveiligers bij de Efteling allemaal vervelende mannen/vrouwen zijn? Nee.
Ik vind het frappant dat je over andere parken niet kan kan oordelen maar over de Efteling wel een hard oordeel kan maken.
Wat naar mijn idee ook een groot verschil maakt is hoe het georganiseerd word. Bij de Efteling is het zover ik weet een interne bedrijfstak waarbij de Beveiligers dus puur en alleen binnen het Efteling resort werken en vanuit een eigen werkwijze. Hierbij is een persoonlijke binding met het park niet onlogisch.
Dit verschilt daarin dan alweer met bijvoorbeeld Walibi, wat ook 1 van de grotere parken in Nederland is. Daar wordt de beveiliging vanuit TSC geregeld en werken zij naast walibi ook op andere plekken, waardoor die een stuk minder met het park zelf zullen hebben. TSC is daarnaast ook een bedrijf met enorm veel praktijk ervaring en kennis.
Het zijn uiteraard aannames maar Efteling heeft natuurlijk wel een reputatie van eigenzinnigheid.