Yvan Ik ben het ook voor een heel groot deel met je eens hoor, maar tegelijkertijd vind ik ook dat je als bezoeker ook zelf de keuze moet kunnen maken om dichtbij betaald te parkeren op het tgerein van het pretpark, of wat verder weg gratis te parkeren. Dat de parkeerplaatsen in een dorp hier niet op gemaakt zijn kun je ook bij de gemeente zelf neerleggen. Het is niet zo dat bijvoorbeeld Bobbejaanland ineens uit het niets een kleine miljoen bezoekers per jaar verwelkomen. Daar kan een gemeente ook op inspelen. Ik denk niet dat het dagelijks nou enorm veel mensen zijn die de auto liever in een dorp verderop parkeren om de parkeerkosten te besparen. Dus een gemeente kan ook daar op inspelen en voor extra parkeervoorzieningen zorgen als ze weten dat er een parkeerprobleem ontstaat.
Gratis parkeren Bobbejaanland
msnguy Voor mijn gevoel wordt dit dan ook massaal gedaan, gezien het aantal mensen dat richting de Five Guys liep na Illuminations.
Je vergeet alleen dat er aan die kant van Disney Village ook een parkeergarage, de kiss and ride, een metrostation, diverse bushaltes en de Cast Member parking liggen. Natuurlijk zal er na sluitingstijd een behoorlijke stroom mensen ook die kant op gaan. Maar het is niks vergeleken met de stroom die verder Disney Village in gaat, richting de bezoekersparking, het treinstation, de taxiplaatsen, shuttles en de hotels.
Ik heb ook vaak zat in de wijk geparkeerd terwijl ik ook de auto op de parkeerplaats van de Efteling kon zetten (niet om geld uit te sparen, want gewoon parkeerabo). Was technisch dichterbij dan achteraan op veld brandweer.
Nu ga ik gewoon netjes op de fiets
Als het een probleem gaat zijn voor omwonenden kan het park met de gemeente in overleg gaan, hier in Kaatsheuvel heeft dat destijds geresulteerd in (gratis) 2 vergunningen per woning in het vergunningsgebied.
Yvan Ga je dit wel doen maak je het onnodig zuur voor de bewoners en hun familie daar. Doordat wij als pinnige nederlanders jarenlang de auto in kaatsheuvel hebben geparkeerd omdat het gratis was. en we geen 5 euro parkeergeld (destijds) wilde betalen. Moet een aanzienlijk deel van kaatsheuvel nu een parkeervergunning hebben, en moeten zij een hoop gedoe doen om hun auto of dat van hun bezoek kwijt te kunnen voor de deur.
Zoals ik al eerder in dit topic aan gaf, en bij deze dus bevestigd: Valt dat allemaal wel mee. Hangt er natuurlijk vanaf hoe graaierig de gemeente zelf ook is. Maar met 2 gratis vergunningen per woning kun je moeilijk klagen. Daarnaast is de kans groot dat je met dit systeem zelfs méér kans hebt op een parkeerplaats in de buurt dan zonder vergunning én zonder Efteling omdat je nu ook andere ongenode gasten weert die een groter dorp sowieso altijd wel aan trekt.
msnguy
Ik wilde je iets vragen, maar totaal nieuw hier, zojuist maar een account aangemaakt om je zo te proberen te bereiken maar ook dan kan ik je geen prive bericht sturen of ik heb niet gevonden hoe ik dat doen kan ...
Als jij wel weer hoe het moet, wil je me eff aanspreken?..
Groetjes Sanne
Hi Sanne, welkom op het forum!
Helaas, we hebben inderdaad geen DM functie ingebouwd op het forum. In je bio kun je wel bijvoorbeeld je facebook, instagram of X-profiel plaatsen als linkje. Is het dringend? Stuur dan even een mailtje naar team@pretpark.club en dan kijken we of we jullie met elkaar in contact kunnen brengen, mits @msnguy daar voor open staat.
leonard102 Plopsa zelf 15 euro
- Bijgewerkt
Dit topic was me helemaal ontgaan, wel grappig om al die parkeerbeheerders hier aan het typen te zien. Wat je er moreel van vind doet er helemaal niet toe daar hebben we de wet voor.
Ik ben zelf jarenlang parkeerbeheerder geweest en als ik iets niet kon verdragen is het het ge-bemoei van niet bevoegde personen. Lijkt me in deze ook gewoon verstandig dat je je onderbuik gevoel links laat liggen en gewoon naar de wetgeving kijkt. Bij Bobbejaanland is het toegestaan in de omgeving te parkeren , punt uit. Ik parkeer hem gewoon op het parkeerterrein van BBJ zelf dat er niet van hoor maar ik ben met zulke dingen ook gewoon te lui om mijn auto voor een paar euro besparing verderop te zetten.
Nou was ik onlangs bij BBJ en werd ik op een of andere parkeerplaats bij een camping neergeploft voor hetzelfde geld en heeft iemand 2x! Met zijn trekhaak een gat proberen te boren door mijn kentekenplaat heen. Niet handig.
R013 Dit topic was me helemaal ontgaan, wel grappig om al die parkeerbeheerders hier aan het typen te zien. Wat je er moreel van vind doet er helemaal niet toe daar hebben we de wet voor.
Mooie nuance Manman, wat mensen er 'moreel van vinden' doet er zeker wel toe. Zoals eerder al in dit topic werd aangegeven, heb je simpelweg de situatie 'zoals die wordt toegestaan', maar heb je ook gewoon fatsoenswaarden waarmee je rekening kunt houden.
Yvan zei het heel mooi:
Er is een verschil tussen illegaal & asociaal.
Illegaal is bij wet verboden, en dat toch doen kan betekenen; een boete of een andere straf. Bijvoorbeeld parkeren waar je niet mag parkeren.
Asociaal daarentegen is ongewenst gedrag wat niet getolereerd wordt door een vrij grote groep, wat niet per definitie illegaal is. dat is dus in deze discussie je auto lekker in de woonwijk neerpleuren om vervolgens je 10 euro parkeergeld te besparen, maar wel de woonwijk in de toekomst eventueel met een parkeervergunning op te zadelen.
De rest van zijn post is ook zeker het lezen waard. Ook het laatste:
Yvan n voor degene die vinden dat je wel overal je auto kunt neerzetten. Vooral doen. Maar dan wil ik je graag 1 jaar naast een pretpark willen zien wonen waar jij een parkeervergunning nodig hebt, en mag hopen dat jij je auto in je eigen straatje nog kwijt kunt overdag. Kijken hoe snel je geïrriteerd bent. Ik denk dat je mening dan snel bijgesteld is. Ik neem het je niet kwalijk dat je dat nu niet inziet, want ongetwijfeld woon je in een rustige buurt waar meer parkeerplaats is dan nodig is. Gefeliciteerd je woont waarschijnlijk erg prettig, en daar zullen velen jaloers op zijn.
- Bijgewerkt
Niek een openbare parkeerplaats is voor iedereen , dat jij probeert er van te maken dat het voor de buurt bedoelt is daar gaat het fout. In het geval van de omgeving van Bobbejaanland zijn er enorm veel openbare parkeerplaatsen mede vanwege de aanwezigheid van dit park.
Daarom vind ik dat je iemand niet hoeft aan te spreken op het forum omdat hij/zei niet hetzelfde doet wat jij zou doen , immers hebben we nou eenmaal ook niet allemaal dezelfde inhoud in onze portefeuille en dat word hier ook nog wel eens vergeten.
In Kaatsheuvel liep het vroeger de spuigaten uit en heeft de gemeente actie ( moeten ) ondernemen om dit de kop in te drukken. Dat is in Lichtaart niet nodig omdat ze echt enorm veel parkeerruimte hebben.
Verder vind ik het spijtig dat je een klein deel van mijn tekst pakt en de onderbouwing eronder links laat liggen.
Ik heb flink geld afgerekend voor een afbrokkelende parkeerplaats van een camping en heb er als kado 2 gaten in mijn kenteken aan over gehouden mede omdat dit parkeerterrein niet eens vakken etc heeft. Zet hem maar gewoon ergens neer en het komt vanzelf wel goed is de instelling bij BBJ. Er staat alleen iemand bij de ingang van het parkeerterrein om geld te innen en vanaf dat moment is ieder voor zich.De wachtrijen in het park waren overigens niet langer als 20minuten dus van drukte was nauwelijks sprake.
Mijn advies : Wil je om wat voor reden dan ook
liever buiten het park parkeren? Gewoon doen. Jij hebt er net zo goed recht op. Moet ik anders tijdens de Tilburgse Kermis of tal van andere evenementen ook mijn beklag gaan doen omdat mensen de parkeergarages niet gebruiken? Als je in de omgeving woont van pretparken weet je dit , net als wanneer je naast Schiphol zou wonen en al helemaal net als ik in Tilburg weet je dat dit dingen zijn die erbij horen.
R013 Er staat alleen iemand bij de ingang van het parkeerterrein om geld te innen en vanaf dat moment is ieder voor zich.
Sinds wanneer staat er iemand bij de ingang om de parking af te rekenen? Bij mijn weten is dat enkel bij de parking aan de overkant van de straat van Bobbejaanland bij het vakantiepark daar en dat is geen eigendom van Bobbejaanland maar van die camping. Of dit moet in de laatste 2 jaar veranderd zijn.
- Bijgewerkt
Laatst heb ik de auto bij Drievliet gewoon bij de Praxis gezet voor die 3 uurtjes en ben toen gaan lopen Heb ook tegenwoordig een vouwfiets in de achterbak liggen.
Betalen om stil te staan vindt ik zo'n onzin. (tenzij het echt niet anders kan)