- Bijgewerkt
Ja en nee. Ze mogen doen wat ze willen natuurlijk, maar een product is al zo’n 20 jaar hetzelfde en dan doet het wel gewoon pijn als dat ten nadele veranderd.
Alles wordt duurder, maar dat hoef je niet leuk te vinden natuurlijk.
Ja en nee. Ze mogen doen wat ze willen natuurlijk, maar een product is al zo’n 20 jaar hetzelfde en dan doet het wel gewoon pijn als dat ten nadele veranderd.
Alles wordt duurder, maar dat hoef je niet leuk te vinden natuurlijk.
Eftelflags Nou, zullen we deze dooddoener dan maar weer weerleggen met de andere dooddoener? Het is een pretparkforum. Logisch dat mensen zich daarover druk maken hier, het is hun hobby. Op een Ajaxforum worden andere bijzaken weer tot drama verheven.
Abonnementhouders geven over algemeen minder uit.
Maar er veranderd niet heel veel meer dan 25 euro, zeg 50 euro meer, als je recente prijswijziging meeneemt. Maar nu doet men alsof de hele wereld instort. De Efteling is geen opvanglocatie. Het is een bedrijf...
Ik heb geen problemen met de nieuwe abonnementen die ze gaan invoeren, helemaal prima.
Alleen de manier waarop is gewoon echt niet goed.
Als je graag een premium abonnement wilt hebben en je hebt net je abonnement verlengt zegt de Efteling letterlijk: dan kan je pas volgend jaar overgaan naar premium. Dat is toch geen service.
Ik vind het stiekem jammer dat er nog steeds goedkopere varianten worden aangeboden. Ik heb het idee dat je met de abonnementhouders die bereidt zijn wat meer te betalen voor hun pasje in combinatie met het aantal consumpties dat die kopen net zoveel dan wel niet meer zou kunnen verdienen als Efteling zijnde. Grote voordeel dat daar dan ook nog eens bijkomt is dat je dan een aanzienlijk deel van 5 miljoen bezoekers weer beschikbaar hebt voor losse kaartjes en verblijfsgasten. Wat ik zelf ga doen weet ik nog niet helemaal zeker, het zal vast Plus of Premium worden maar dat is een beetje afhankelijk van wat de mensen gaan doen waarmee ik vaak in het park te vinden ben.
Nou geven de mensen waarmee ik vaak in het park ben met alle liefde wat meer uit voor een lunch of diner in het park, en dat is vast niet het geval voor alle abonnementhouders dus ik snap het ergens wel dat ze ook nog 2 goedkopere varianten aanbieden. Het voelt nu alleen een beetje aan alsof er van alles veranderd maar stiekem veranderd er eigenlijk helemaal niet zoveel.
Het was in ieder geval weer een vermakelijk dagje in Pretparkland!
Heel interessant bericht. Dit is als ik het wees voor de Efteling idd dan perfect uitgekomen
3 verschillende vormen… waarom niet een ‘stel zelf samen’ optie? Veel makkelijker om uit te leggen en voor de meeste kan het wel eens voordeliger zijn (bijvoorbeeld, ik wil alleen toegang in de weekenden / vakantie). Of ik wil wel korting op eten/drinken maar géén toegang tot andere parken. Op die manier geef je iedereen de keuze om het zo goedkoop/duur mogelijk te maken.
Zeer benieuwd wat dit gaat doen met de drukte door het hele jaar. En dat ‘speciale event’, dat was in de huidige vorm toch niet te organiseren. Ik zou juist blij zijn dat ik daar niet naar toe hoef.
Ik heb nog geen spijt dat ik m’n abonnement eind december last minute nog een jaar verlengde voor de oude prijs. Een stuk goedkoper en minder blokdagen.
De pijn gaan we volgend jaar pas echt voelen, fors minder dagen voor (veel) meer geld…
Ik vind het aanbod van premium matig en vooral nog onduidelijk. Altijd toegang is fijn, maar als m’n vrienden geen premium hebben kan dit ook weer tegenvallen. Maar wat is het extraatje? En we roepen hier veel over de sneak preview van Danse Macabre, maar hier is nog niks over geroepen of aangekondigd. De limitatie van 1 uniek evenement vind ik ook matig.
Ik had liever andere extra’s gezien. Vooraan mogen parkeren, ‘gratis’ digitale actiefoto’s of ieder bezoek een gratis freestyle cola ofzo. Maar hier zal vast ook een markt voor zijn
De Efteling wil duidelijk van de abonnementhouders af. Een zeer forse prijsverhoging die samengaat met een flinke waardevermindering van het abonnement. Had dit niet van een park als de Efteling verwacht. Zonde.
Pretparkgenot hangt allemaal samen dit met het feit dat ze nog steeds geen nieuwe vergunning hebben voor mewr bezoekers, ze eigenlijk in 2020 wilde uitbreiden maar dat er nog niet van gekomen is door vanalles en nogwat. Het park zit tegen z'n max aan kwa aantallen, als je dan bedenkt dat je 100k+ abonnementhouders hebt die, pak hem beet, 7 x gemiddeld zullen gaan. Dan zit je dus al aan 700k Bezoeken, waardoor je "nog maar" 4.3 miljoen overhebt.
Pretparkgenot De Efteling wil duidelijk van de abonnementhouders af. Een zeer forse prijsverhoging die samengaat met een flinke waardevermindering van het abonnement.
Die abonnementhouders blijven gewonen komen hoor. Er zal een handjevol weggaan maar door de keuzemogelijkheden verwacht ik ook wel weer nieuwe aanwas. En iedereen heeft het wel over prijsverhoging, maar ik stap over op de Classic wat dus goedkoper is dan ik nu heb. Dikke prima.
Loekiloeki In 2023 betaalde je €19,- per maand voor een volwaardig abonnement, straks betaal je voor een 3e klasse abonnement €20,- per maand. Niet echt goedkoper.
Pretparkgenot Ik betaal altijd per jaar. Voor mij is dat goedkoper.
John En we roepen hier veel over de sneak preview van Danse Macabre, maar hier is nog niks over geroepen of aangekondigd.
Nee, maar er staat wel duidelijk bij dat event dat het om een sneak preview kan gaan. DM is de enige mogelijkheid de komende jaren dit te doen. (met het idee dat een volgende nieuwe attractie nog enkele jaren duurt, die moet immers nog gebouwd worden)
De timing van de nieuwe abovormen maakt echt wel dat dit de eerste sneak preview wordt.
Ik geloof ook niet dat ze voor 100.000+ abo’s dat nog verzorgen zoals ik eerder aangaf. Hoe wil je dat doen en hoeveel chaos wil je creëren?
Ik vergeleek de situatie van het openstellen van de premium abovorm in juni die beperkt is al met het bestellen van concertkaartjes voor een populair concert, zoiets gaat zo’n sneakpreview aanmelding natuurlijk ook worden.
Puur geluk of je dan toegang hebt, vastlopende sites, ongekende en onbegrijpelijke digitale wachtrijen en een hoop zure reacties. We hebben het al eerder gezien bij ik meen een Baron. En toen was de schare abohouders allicht maar de helft van het huidige aantal.
Ik heb er dan ook alle begrip voor dat zo’n preview nog voor een select gezelschap is en zo bijzonder is het eigenlijk ook niet als je er over nadenkt.
Brams Heel interessant bericht. Dit is als ik het wees voor de Efteling idd dan perfect uitgekomen
Kan voor de niet twitteraars een samenvatting gegeven worden wat hier bedacht is door Erwin?
Mark Ik heb er dan ook alle begrip voor dat zo’n preview nog voor een select gezelschap is
Het is ook gewoon best normaal dat dit soort dingen voor een select gezelschap is. Ik snap veel ‘fans’ dan ook niet die nu moord en brand roepen als zij met een ander abonnement niet uitgenodigd worden. Dat geeft voor mij alleen maar meer aan dat een grote groep fans van de Efteling bijzondere mensen zijn. En echt positief bedoel ik dat niet. Je hebt nu de keuze om voor de Premium te gaan. Doe je dat niet, dan niet zeuren als je geen preview van Danse Macabre krijgt.
Jammer als niet iedereen naar de preview kan gaan maar dat was toch al niet te organiseren met zoveel abbo houders