asuran Misschien dat mettertijd die Cars Catastrophe Canyon ook wel baan gaat ruimen. Veel is daar nu ook niet aan, buiten die Canyon dan, en ik kan me niet inbeelden dat het een populaire attractie onder de bezoekers is. Dus als die op de schop gaat komt er weer wat ruimte vrij en kunnen ze misschien Oakens Sleigh Ride daar neerzetten, misschien in een iets spannender of toch langere versie?
Walt Disney Studios: Lion King land in of na 2028
Aurelius Het worden interessante tijden, want naar verluid liggen er voor Parijs vele toffe plannen op de plank - Lion King in de Studios, Star Wars in Discoveryland en mogelijk zelfs Indiana Jones in Adventureland.
Wow! Waar te beginnen met deze lijst. Een unieke Lion King attractie in de Studios zou me prachtig lijken, eindelijk Indiana Jones zou meer dan verdiend zijn (dat is stiekem toch een favoriet in Disneyland Anaheim voor mij), maar Star Wars in Discoveryland? Ik kijk daar niet zo zeer van op vanwege het thema, want tenslotte staat daar Star Tours al, maar er is lang sprake van geweest dat Parijs alleen Smuggler's Run zou krijgen en niet Rise of the Resistance en ik vond Smuggler's Run juist teveel de zoveelste simulator en niet onderscheidend genoeg. Als ze die attractie uitgerekend naast Star Tours zouden zetten vrees ik dat de wow-factor niet in vergelijking zou staan met het astronomische prijskaartje.
Jules Hier moet wel een kanttekening geplaatst worden, van wat ik begreep zou het geen onderdeel worden van Discoveryland maar ernaast gebouwd worden. Het komt achter het spoor te liggen met de ingang op de plek waar voorheen de ingang van Pizza Planet zat. Star Tours wordt dus geen onderdeel van dit gebied, net als bij de andere resorts.
Wat betreft de originele plannen, Parijs zou enkel Rise krijgen en niet Smugglers Run vanwege de taalbarrieres. Dit was ook te zien op de vergunningen waar het showgebouw overeenkwam met die van Rise.
keey87 Die Canyon is wel populair, zoals Hjalmar al zei, de geruchten zijn dat er op die plek een Avatargebied komt, die Canyon zou je eventueel nog kunnen gebruiken voor een spannende darkride moment, je verkent de maan van pandora en je ziet om je heen al die bioluminescent flora en fauna en ineens komt er een hoop water op je af.
Qua Frozen heb ik het weleens eerder vermeld in een andere topic maar de berg zou ik persoonlijk ook hebben gebruikt voor een achtbaan in plaats van alleen Frozen ever after.
Hjalmar Momenteel wordt er een gepluste variant van Pandora - World of Avatar in gedachte gehouden tussen Arendelle - World of Frozen en Cars Catastrophe Canyon.
Ik ben opzich niet op zoek naar een harde bron van deze geruchten, maar ik ben toch wel benieuwd waar je dit gelezen hebt...
- Bijgewerkt
Vriend_van_de_club Ik moest hiervoor dit topic doorspitten voor een groot deel van de informatie. Voornamelijk Ally en Moon knight zijn bijzonder stabiel met wat ze lekken en wat daadwerkelijk uitkomt.
Volgens verschillende bronnen zou de tijdlijn als volgt zijn.
2025 - Rededication ceremony
- Vernieuwde Studios
- Twee flat rides [20 miljoen]
- Studio Theatre placemaking
- Nieuwe avond show [62 miljoen],
- Nieuwe parade welke vanaf het toekomstige Lion King gebied komt, langs Hollywood Boulevard gaat en langs de projector tower het park weer uit gaat.
- Table service restaurant
- Arendelle - World of Frozen
- Space Mountain: aux Confins de l'Univers in Disneyland Park.
2027 - 35th anniversary
- Lion King Land
- Star Wars coaster (groen licht)
2028 - 35th anniversary: Grand Final
- Star Wars coaster (opening)
2029/2030
- Pandora World of Avatar opening in Walt Disney Studios Park.
Het park heeft er bewust voor gekozen om niet te focussen/vechten met de Olympische Spelen. Uit data van andere Spelen in bekende toeristische bestemmingen zoals Parijs, zijn de cijfers voor toerisme zo'n 40% lager dan in een jaar waar geen Olympische Spelen plaats vindt. Dit is voornamelijk door de angst van drukte door niet-sport gedreven toeristen, London had dit effect ook waarbij pas twee jaar na de Spelen de toerisme cijfers weer op normale niveau waren. Vergeleken met de jaren voor de Spelen.
Ik juich De Leeuwenkoning zeker toe, maar besef dar er nu wel ineens 2 waterattracties pal naast elkaar gaan liggen. Het zal wel kunnen werken, maar je mist toch wat variatie. Al met al, laat maar komen hoor. Elke nieuwe attractie is welkom daar.
Aurelius Op zich hoeven er niet veel iconische locaties herkenbaar te zijn. De Leeuwenkoning is één van de bekendste films van Disney waar iedereen wel de karakters en muziek van kent. Zet wat willekeurige Afrikaanse planten en rotsen neer en plak daar wat karakters op zoals Zazoo en Rafiki. Iedereen weet nu wel waar het over gaat.
Marco
2 water rides maar niet te vergelijken met elkaar. De lion king variant moeten we ons een type splash mountain voorstellen, met niet alleen focus op show elementen maar ook familie thrill door de afdalingen en grote drop op het einde.
Hjalmar Is dat al zeker?
MisterDream Om eerlijk te zijn vind ik Splash Mountain en Frozen in EPCOT qua ritsysteem ook erg op elkaar lijken.
Lees ik daar nou 62 miljoen voor een avondshow ??? W×F gaat dat worden?
Een Lion King Flume ride klinkt zeker en vast mooi, maar bouw deze dan à la Splash Mountain in Critter Country? Je hebt daar al een Lion King show, die kan je erbij betrekken. Er is daar voldoende ruimte voor een groot land. Een boatride en een flumeride naast elkaar vind ik zo gek. Persoonlijk vind ik ook dat het Disneyland Park eerder een waterattractie nodig heeft waar je echt nat in kan worden.
Dat ze kiezen voor onderhoudsvriendelijke attracties is in Parijs niet vreemd. Dus een flumeride is lekker handig. Een Tron-coaster attractie met Star Wars thema is ook makkelijk. Maar toch moeten ze dit herbekijken. Er staat geen enkel spannend of uniek ritsysteem meer in Parijs. Andere parken in Europa hebben gelijkaardige of zelfs spannendere dingen staan.
Als Universal zou komen met hun Kuka-arm, Transformers, The Mummy/Gringotts, Donkey Kong, Jurassic World,... dan verbleekt Parijs helemaal met hun basic ritsystemen (op Tower of Terror na). Er is hier echt nood aan een Soarin'/Avatar, EMV, Rise of the Resistance, Guardians, Beauty and the Beast,... Ze zouden echt terug wat revolutionairder mogen worden.
Hjalmar Dat artikel las ik ook, maar ik schrik van de prijs.
Hjalmar ik vind die tijdlijn wel heel erg positief. Ik juich het alleen maar toe als het ze echt zou lukken, maar met het huidige tempo geloof ik niet dat ze in 2027 een themagebied af kunnen hebben waar nu nog niet eens een vergunning voor is aangevraagd. Laat staan dat ze een achtbaan kunnen openen in een jaar tijd na de GO voor het project.
Quefox_ Hopelijk komt Universal er komt er wat meer snelheid in, Keep dreaming
Dit zou toch mooi nieuws zijn. Er gaat al zo ontzettend lang de wens rond in de community om een Lion King attractie te hebben, en dat in combinatie met de familievriendelijke opwinding van een logflume moet dat volgens mij een mooie ride worden.