In de aankondiging van Walt Disney Studios 2.0 werden drie aankondigingen gedaan waarbij naast Arendelle World of Frozen, Avenger Campus en het nieuwe Lake Walk ook een Star Wars achtig gebied werd aangekondigd. Tot op heden zijn er nog steeds geen vergunningen aangevraagd voor dit gebied en dat heeft er voornamelijk mee te maken dat Disneyland Paris momenteel dit derde gebied aan het herzien is.

Geruchten gaan dat het resort de onderhouds-onvriendelijke en zeer gevoelige attracties van Star Wars -Galaxy's Edge niet iets is waar het park mee bezig wil zijn en wilde een meer unieke aanpak voor het deze uitbreiding. Al snel zijn de geruchten rond gegaan dat Paris, die al veel shows met Lion King heeft gedaan, de eerste Lion King attractie wil maken voor Walt Disney Studios. Deze geruchten werden over de laatste maanden meer en meer aangewakkerd door social media users als Moon Knight en Aalllllyyyyyy op twitter en fora als WDWMagic.com.

Geruchten rondom dit land zijn volgens Ultros: Info Parcs en Moon Knight dat er een logflume stijl attractie gaat komen. Rafiki zal de narrator zijn zoals we dat kennen van Scuttle in de The Little Mermaid dark rides. De attractie zal 30 next-gen AA krijgen verspreid over 10 scenes welke naast de AA's ook een flink aantal kleinere geanimeerde props zullen worden geplaatst. De climax van de rit zal de lifthill zijn met "Battle for Pride Rock" tussen Scar en Simba waarna de grand-final "The Circle of Life" segment zijn.

Het hele land zal verdeelt worden in drie delen, waarbij je de jungle van Timon en Pumba hebt, The Pride Rock en Elephant's Graveyard. De nooit gebouwde dieren carrousel van Disney's Animal Kingdom is voorgesteld als extra attractie in het gebied. Het is mogelijk dat Flying Carpets technieken gebruikt gaan worden om de dieren toren van "I can't wait to be king" tot leven te brengen.

Volledige thread Ultros

Hjalmar Wat hoop ik dat dit gaat gebeuren! Een van de beste films van Disney, en het is raar dat er nog steeds geen attractie bestaat. Ik hoop eigenlijk dat dit in het Disney park komt aangezien deze wel mag worden uitgebreid en in het Studios park een Aladdin darkride? Of toch wel een Star Wars gebied.

pretparkgekkie05-10 Ik hoop eigenlijk dat dit in het Disney park komt aangezien deze wel mag worden uitgebreid en in het Studios park een Aladdin darkride? Of toch wel een Star Wars gebied.

Dit hele idee mag je schrappen en gaat niet gebeuren. Star Wars gebied zal in 2027/2028 gebouwd gaan worden in Disneyland Parc, achter Space Mountain waar momenteel Discovery Theatre en het voormalige Pizza Planet restaurant.

Hjalmar Star Wars gebied zal in 2027/2028 gebouwd gaan worden in Disneyland Parc, achter Space Mountain waar momenteel Discovery Theatre en het voormalige Pizza Planet restaurant.

Wat is hiervan je bron?

Het worden interessante tijden, want naar verluid liggen er voor Parijs vele toffe plannen op de plank - Lion King in de Studios, Star Wars in Discoveryland en mogelijk zelfs Indiana Jones in Adventureland. Naar eerstgenoemde ben ik wellicht het meest nieuwsgierig. Lion King x Splash Mountain klinkt op papier als een droomcombinatie, de film verdient aan de hand van zijn status absoluut een deftige E-ticket en het resort heeft wanhopig een waterattractie nodig, dus qua fit zit het wel goed. Het "probleem" is dan ook niet de attractie, maar juist de rest van het Land en hoe daar menselijke bezoekers in te verwelkomen. Natuurlijk is Pride Rock een zekerheid, al is het tegelijkertijd ook de enige herkenbare locatie uit de film. De opvulling van de ruimte rondom die rots wordt daarom minstens even interessant. Hoe zullen de winkels, restaurants en A- t/m D-tickets vorm gegeven gaan worden?

Hjalmar
            Finally een water ride in het resort, moedig ik alleen maar en en dit thema leent zich bijzonder goed voor dit type ride 😍
            Wanneer gaan ze daar iets meer over zeggen denk je ?

Lin Wat is hiervan je bron?

Ik verzamel, net zoals vele fans, details die hier en daar uit lekken. Zoals alles bij Disneyland Paris zijn dit alle gesprekken die uitlekken en samengevoegd worden door fans. Er zijn feiten die laten zien dat WDI in Europa tussen 2013-2015 een derde van de ontwikkeling heeft gedaan van de souk stijl, cantina en attracties voor Star Wars Galaxy's Edge.

Hoewel dit een apart topic waard is, zal Star Wars in Discoveryland een motorbike coaster krijgen met een bounty hunter darkride (Geen Tron) Een market place met een andere set aan winkels en restaurant. Denk hierbij aan dat Savi's de popcorn stand vervangt en Oga's Cantina op de plek van Ronto Roasters komt plus een interactieve walkthrough of een D/C ticket attractie om de promotie van MagicBand+DisneyBand in het franse resort. Dat laatste is het park al jaren mee bezig maar is moeilijk door GDPR regels.

MisterDream Verwacht wordt dat er een aankondiging gaat zijn ergens in Q2 van 2024.

Aurelius Elephant Graveyard zou een tof restaurant zijn! 😃

Ik zie dit als een positief iets, had het altijd al raar gevonden dat ze star wars daar wilde, in ieder van de twee parken een star wars gebied voelde in mij ogen niet logisch, zoals nu de geruchten zijn van een lion king gebied in het studios park en een star wars land bij star tours kan ik alleen maar toe juichen. Nu hopen dat als dit alles waar zal zijn dat ze het ook goed aanpakken. Blijf het nog steeds zonde vinden dat zoveel land naar frozen gaat voor maar 1 attractie.

• keey87 heeft hierop gereageerd.

Zou toch mooi zijn als NBCUniversal rap voeten aan de grond krijgt in Europa en in Engeland en Spanje aan een kwalitatief hoogstaand portfolio gaat werken.. Zou eea kunnen versnellen in WDS, want met het huidige tempo zie ik een Lion King gebied niet openen voor 2040.

asuran Misschien dat mettertijd die Cars Catastrophe Canyon ook wel baan gaat ruimen. Veel is daar nu ook niet aan, buiten die Canyon dan, en ik kan me niet inbeelden dat het een populaire attractie onder de bezoekers is. Dus als die op de schop gaat komt er weer wat ruimte vrij en kunnen ze misschien Oakens Sleigh Ride daar neerzetten, misschien in een iets spannender of toch langere versie?

Aurelius Het worden interessante tijden, want naar verluid liggen er voor Parijs vele toffe plannen op de plank - Lion King in de Studios, Star Wars in Discoveryland en mogelijk zelfs Indiana Jones in Adventureland.

Wow! Waar te beginnen met deze lijst. Een unieke Lion King attractie in de Studios zou me prachtig lijken, eindelijk Indiana Jones zou meer dan verdiend zijn (dat is stiekem toch een favoriet in Disneyland Anaheim voor mij), maar Star Wars in Discoveryland? Ik kijk daar niet zo zeer van op vanwege het thema, want tenslotte staat daar Star Tours al, maar er is lang sprake van geweest dat Parijs alleen Smuggler's Run zou krijgen en niet Rise of the Resistance en ik vond Smuggler's Run juist teveel de zoveelste simulator en niet onderscheidend genoeg. Als ze die attractie uitgerekend naast Star Tours zouden zetten vrees ik dat de wow-factor niet in vergelijking zou staan met het astronomische prijskaartje.

Jules Hier moet wel een kanttekening geplaatst worden, van wat ik begreep zou het geen onderdeel worden van Discoveryland maar ernaast gebouwd worden. Het komt achter het spoor te liggen met de ingang op de plek waar voorheen de ingang van Pizza Planet zat. Star Tours wordt dus geen onderdeel van dit gebied, net als bij de andere resorts.

Wat betreft de originele plannen, Parijs zou enkel Rise krijgen en niet Smugglers Run vanwege de taalbarrieres. Dit was ook te zien op de vergunningen waar het showgebouw overeenkwam met die van Rise.

keey87 Die Canyon is wel populair, zoals Hjalmar al zei, de geruchten zijn dat er op die plek een Avatargebied komt, die Canyon zou je eventueel nog kunnen gebruiken voor een spannende darkride moment, je verkent de maan van pandora en je ziet om je heen al die bioluminescent flora en fauna en ineens komt er een hoop water op je af.

Qua Frozen heb ik het weleens eerder vermeld in een andere topic maar de berg zou ik persoonlijk ook hebben gebruikt voor een achtbaan in plaats van alleen Frozen ever after.

Hjalmar Momenteel wordt er een gepluste variant van Pandora - World of Avatar in gedachte gehouden tussen Arendelle - World of Frozen en Cars Catastrophe Canyon.

Ik ben opzich niet op zoek naar een harde bron van deze geruchten, maar ik ben toch wel benieuwd waar je dit gelezen hebt... 😇

Vriend_van_de_club Ik moest hiervoor dit topic doorspitten voor een groot deel van de informatie. Voornamelijk Ally en Moon knight zijn bijzonder stabiel met wat ze lekken en wat daadwerkelijk uitkomt.

Volgens verschillende bronnen zou de tijdlijn als volgt zijn.
                      2025 - Rededication ceremony

• Vernieuwde Studios
                      • Twee flat rides [20 miljoen]
                      • Studio Theatre placemaking
                      • Nieuwe avond show [62 miljoen],
                      • Nieuwe parade welke vanaf het toekomstige Lion King gebied komt, langs Hollywood Boulevard gaat en langs de projector tower het park weer uit gaat.
                      • Table service restaurant
                      • Arendelle - World of Frozen
                      • Space Mountain: aux Confins de l'Univers in Disneyland Park.

2027 - 35th anniversary

• Lion King Land
                      • Star Wars coaster (groen licht)

2028 - 35th anniversary: Grand Final

• Star Wars coaster (opening)

2029/2030

• Pandora World of Avatar opening in Walt Disney Studios Park.

Het park heeft er bewust voor gekozen om niet te focussen/vechten met de Olympische Spelen. Uit data van andere Spelen in bekende toeristische bestemmingen zoals Parijs, zijn de cijfers voor toerisme zo'n 40% lager dan in een jaar waar geen Olympische Spelen plaats vindt. Dit is voornamelijk door de angst van drukte door niet-sport gedreven toeristen, London had dit effect ook waarbij pas twee jaar na de Spelen de toerisme cijfers weer op normale niveau waren. Vergeleken met de jaren voor de Spelen.

Ik juich De Leeuwenkoning zeker toe, maar besef dar er nu wel ineens 2 waterattracties pal naast elkaar gaan liggen. Het zal wel kunnen werken, maar je mist toch wat variatie. Al met al, laat maar komen hoor. Elke nieuwe attractie is welkom daar.

Aurelius Op zich hoeven er niet veel iconische locaties herkenbaar te zijn. De Leeuwenkoning is één van de bekendste films van Disney waar iedereen wel de karakters en muziek van kent. Zet wat willekeurige Afrikaanse planten en rotsen neer en plak daar wat karakters op zoals Zazoo en Rafiki. Iedereen weet nu wel waar het over gaat.

Marco
                          2 water rides maar niet te vergelijken met elkaar. De lion king variant moeten we ons een type splash mountain voorstellen, met niet alleen focus op show elementen maar ook familie thrill door de afdalingen en grote drop op het einde.

• Marco heeft hierop gereageerd.