Marco
2 water rides maar niet te vergelijken met elkaar. De lion king variant moeten we ons een type splash mountain voorstellen, met niet alleen focus op show elementen maar ook familie thrill door de afdalingen en grote drop op het einde.
Walt Disney Studios: Lion King land in of na 2028
Hjalmar Is dat al zeker?
MisterDream Om eerlijk te zijn vind ik Splash Mountain en Frozen in EPCOT qua ritsysteem ook erg op elkaar lijken.
Lees ik daar nou 62 miljoen voor een avondshow ??? W×F gaat dat worden?
Een Lion King Flume ride klinkt zeker en vast mooi, maar bouw deze dan à la Splash Mountain in Critter Country? Je hebt daar al een Lion King show, die kan je erbij betrekken. Er is daar voldoende ruimte voor een groot land. Een boatride en een flumeride naast elkaar vind ik zo gek. Persoonlijk vind ik ook dat het Disneyland Park eerder een waterattractie nodig heeft waar je echt nat in kan worden.
Dat ze kiezen voor onderhoudsvriendelijke attracties is in Parijs niet vreemd. Dus een flumeride is lekker handig. Een Tron-coaster attractie met Star Wars thema is ook makkelijk. Maar toch moeten ze dit herbekijken. Er staat geen enkel spannend of uniek ritsysteem meer in Parijs. Andere parken in Europa hebben gelijkaardige of zelfs spannendere dingen staan.
Als Universal zou komen met hun Kuka-arm, Transformers, The Mummy/Gringotts, Donkey Kong, Jurassic World,... dan verbleekt Parijs helemaal met hun basic ritsystemen (op Tower of Terror na). Er is hier echt nood aan een Soarin'/Avatar, EMV, Rise of the Resistance, Guardians, Beauty and the Beast,... Ze zouden echt terug wat revolutionairder mogen worden.
Hjalmar Dat artikel las ik ook, maar ik schrik van de prijs.
Hjalmar ik vind die tijdlijn wel heel erg positief. Ik juich het alleen maar toe als het ze echt zou lukken, maar met het huidige tempo geloof ik niet dat ze in 2027 een themagebied af kunnen hebben waar nu nog niet eens een vergunning voor is aangevraagd. Laat staan dat ze een achtbaan kunnen openen in een jaar tijd na de GO voor het project.
Quefox_ Hopelijk komt Universal er komt er wat meer snelheid in, Keep dreaming
Dit zou toch mooi nieuws zijn. Er gaat al zo ontzettend lang de wens rond in de community om een Lion King attractie te hebben, en dat in combinatie met de familievriendelijke opwinding van een logflume moet dat volgens mij een mooie ride worden.
Dit zou echt heel tof worden en ook wel passen naast het Frozen gebied. Ik twijfelde wel of Star Wars naast Frozen zou passen, zonder een grote natuurbarrière te bouwen, zoals in de andere parken.
Dus Disney werkt zeker aan de attractie in Leeuwenkoning thema. Hopelijk komt deze er ook. Een uniek land in de studio's zou fijn zijn.
Gaaf dat dit nieuws nu eindelijk werkelijkheid lijkt te worden. Wel zonde dat het niet in het Disneyland Parc komt. Maar goed, dat vind ik van Frozen ook. Het Studio's park wordt zo wel meer en meer een allegaartje qua thema's en verschil in kwaliteit.
Japio Wel zonde dat het niet in het Disneyland Parc komt.
Ik zou liever het Parc zonder ip's zien. Want wat is de meerwaarde van hyperspace mountain... Maar dat verkoopt helaas niet even goed.
TuttiFrutti Ik zou liever het Parc zonder ip's zien.
Ehhhh, zeker? Wat doe je dan met heel Fantasyland, Indiana Jones, de Buzz-shooter, de walk-through van Aladdin en Star Tours?
On-topic: Nog steeds niets bevestigd maar er ontstaat steeds meer rook voor deze Lion King attractie!
Convival Wat doe je dan met heel Fantasyland,
Ah, goed punt. Over fantasyland had ik niet gedacht, oeps