Volgens deze X-gebruiker zal op donderdag 25 juli 2024 Geisterschloss heropenen voor het grote publiek.

• Jordy heeft hierop gereageerd.
  • Jordy vindt dit leuk.

Philosopher het staat wederom in de krant “Badische neueste nachrichten”.

Ik ben zeer benieuwd! In augustus ben ik er weer, dus we gaan het zien. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet verwachten aangezien het oude Geistersloss gewoon ja, een rommel was.

Als ik het zo mag verwoorden… 😇

Klik hier voor het artikel!

Jordy aangezien het oude Geistersloss gewoon ja, een rommel was.

Ho ho, eerbied voor de attractie! Geisterschloss was afschuwelijk, maar ik vond het voor mij wel echt cult om te doen.

Eftelflags Dat moet bijna wel. Ik verwacht ook wel meerdere aanpassingen zodat mindervaliden ook gebruik kunnen maken van Geisterschloß. Dat was bij deze attractie altijd wel een dingetje.

Daarvoor moet je dan het hele station aanpassen (wat natuurlijk wat lastig is).

Het moet mogelijk zijn mits enkele kleine aanpassingen. Ik dacht mij een pad op het gelijkvloers te herinneren. Mss dat ze via deze weg toch iets hebben kunnen doen.

De foto van de “gang” vind ik wel veel belovend. Ik hoop dat ze er in slagen om meer het landhuis/stadhuis gevoel te krijgen en vandaar de reis aan te vatten. Want nu was het binnenkomen in een “kelder”, een deftigere ruimte/lift binnen stappen om weer naar een hal met weliswaar prachtige maar lugubere luster te gaan en dan als één van de eerste scènes in een feestzaal te komen… niet meteen eenduidig 😅

Eftelflags Helaas zijn er volgens mij geen werkzaamheden geweest in de winkel...😅

• Deliki heeft hierop gereageerd.

Pino330 winkel is gewoon ook open geweest, in ieders geval begin mei toen ik er was .

Om dat stapje aan te passen moet de winkel toch ook niet dicht?😅

Al hadden ze de winkel mss beter ook eens een opfrisbeurt gegeven, vooral het aanbod dan…

Mooi die naamswijziging, bij een Italiaans Themagebied hoort er natuurlijk ook bij dat de attracties Italiaanse namen hebben en niet Geistersloss heten.

Welkom Castello dei Medici! Ik kijk erg uit naar de vernieuwingen. Hoe hoog de verwachtingen mogen zijn, weet ik niet, hopelijk stellen ze ons niet teleur.

Mwa, zoals het er nu naar uitziet blijft de naam van de attractie gewoon Geisterschloss, dat hebben ze zelfs in nieuwe letters alweer teruggeplaatst op de gevel.

Castello dei Medici is alleen de naam van het kasteel in het verhaal achter de attractie (vergelijkbaar met dat het in de beginjaren ook wel Castello Leone werd genoemd).

De verwijzingen in het filmpje zijn duidelijke herkenbare stukken uit het “oude” geisterschloss. Toch de elementen die ik zelf al het sterkste vond vroeger herken je redelijk goed. De dansscene met ronde kamer, het buffet,… als ze de “rommel” er tussenuit gegooid hebben en er meer een geheel gemaakt hebben kan er wel iets positief zijn.

4 dagen later

Vandaag geplaatst op de Europa Park Instagram.
          Zoals ik hoor is alles leeg gehaald en is er een 'main character' geplaatst.
          Daarnaast zijn er talloze details toegevoegd.

Nog 2 weken dan kan ik het met eigen ogen aanschouwen!

Eerste onride, beetje donker nog. Zitten wel wat leuke nieuwe dingen in, maar ook weer een aantal dingen gekopieerd uit Haunted Mansion en Pirates, wat dan weer jammer is.

Benieuwd naar een betere onride.

Wat ik niet begrijp: ze hebben de buitenkant niet aangepakt, het is nog steeds foeilelijk en doet kermis-achtig aan.

Vraagje; is de binnenkant wel echt anders?

Alain Volgens mij zijn alle scenes veranderd, behalve de “balzaal”.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

Alain Wat ik niet begrijp: ze hebben de buitenkant niet aangepakt, het is nog steeds foeilelijk en doet kermis-achtig aan.

Tja, als ze de buitenkant aan zouden pakken, dan hadden ze het gehele gebied moeten doen. Want alles past bij elkaar.