Hjalmar Plus, Efteling heeft toch van die blokdagen voor bedrijven?
Dit zijn er maar maximaal 14 per jaar volgens mij. Dat vind ik dus beter dan een park wat 2/3 volledige maanden gesloten is. Hoewel de reken methode dus misschien niet helemaal klopt, snap ik de gedachtegang van @R013 wel. Je betaald misschien meer, maar kunt er effectief wel vaker mee naar binnen.
Zingo Nou, roep dit niet te hard zou ik zeggen, een snelle blik rondom andere topparken leert dat de seizoenskaarten niet overal belachelijk duur zijn:
Maar qua bezoekersaantallen zit de Efteling richting Europa-Park en Disney aan. Het is het 3e park van Europa! Dus het is logisch dat de prijs dan hoger ligt dan Liseberg, Asterix of PortAventura. Ze kunnen er meer voor vragen, omdat er meer vraag naar is. Simpele marktwerking.
Wat daarin alleen wel opvalt, is dat de Efteling dus een van de weinige is die geen variabele abonnementsvormen aanbiedt. Ik vraag me dus echt af wanneer deze stap gezet gaat worden. Die enquête was natuurlijk om het te polsen. Maar het zou me niets verbazen als ze achter de schermen al het een en ander in systemen aan het veranderen zijn, zodat ze voor 2025 verschillende vormen kunnen gaan aanbieden.