- Bijgewerkt
Minuutje stilte voor de gastenservice van de Efteling die waarschijnlijk een recordaantal klachten gaat ontvangen n.a.v. de prijsstijging. De paar eurootjes stijging in het verleden waren nog te verdedigen, de "Pennenveer" zegt: 'Elk jaar maken we de Wereld vol Wonderen nóg mooier en beter. Dit kost veel geld en daarom is de prijsstijging van onze abonnementen nodig.'. Klare taal, en ik ga er vanuit dat dit ook de daadwerkelijke reden is. Maar ik kan begrijpen dat het voor heel veel mensen echt te duur is geworden nu.
Looopings vermeldt nog eens dat er gespeculeerd wordt over verschillende abonnementsvormen. Ik zie dit nog wel gebeuren in de nabije toekomst. Wellicht een 'dal-abonnement' waar weekenden in het hoogseizoen zijn uitgesloten. Spreiding van drukte is een enorm belangrijke factor, dus het zou wellicht baten om een abonnementsvorm aan te bieden die goedkoper is en gasten stimuleert op rustige dagen te komen. Misschien een maandag t/m vrijdag abonnement, een dal-abonnement en een jaarrond abonnement.
AH-actie ben ik ook niet zo bang voor, ze hebben onlangs nog een Kruidvat actie gestart dus ze weten ook wel dat ze afhankelijk zijn van dit soort kortingsacties. De verjaardagstickets zijn geloof ik ook best succesvol.