RingelbergNick Op jouw laatste foto zie je toch eigenlijk al een veel toekomstbestendigere indeling van de parkeerplaats. De zandvlakte tegen de fietsenstalling aan hotelgasten, de parkeer promenade (of Efteling Boulevard) daarnaast, dan die verdere parking voor rustige dagen. Sneller schakelen naar de buitenterreinen omdat je daar dan de logistiek op hebt ingericht. En je hotelomgeving inrichten als tuin/sprookjesbos en wat personeels en gastenparking bij Raveleijn.

Japio Helemaal eens en wat ik verder nog zie is de ruimte naast het theater daar zou je in de toekomst ook nog een soort plein maken met kleine winkeltjes voor de hotel/ vakantiepark gasten, maar misschien ben ik dan iets te enthousiast 😅. Waarmee je dan echt wel een Uitrijk kan creëren.

Met de kennis van nu. Hadden ze het huis van de vijf zintuigen in 1995, 90° moeten draaien en op de fietsenstalling neer moeten zetten…
    De kans dat hvd5z altijd zal blijven staan is nu wel verkleind als je het mij vraagt.

• Japio heeft hierop gereageerd.
    • Olaf vindt dit leuk.

Station-de-Oost Met de kennis van nu zeg je, maar dat is eigenlijk gek. De plannen van de Wereld van de Efteling komen uit 1992. Toen was wel meer het idee om rondom wat wij nu als Uitrijk zien meer uitbreidingen te hebben, waarbij een entreegebied echt als verdeelgebied zou dienen. Maar tegelijk zag je toen ook al dat de ingang eigenlijk haaks op het park staat en inderdaad beter bijvoorbeeld 45 graden gedraaid had kunnen worden om de boel niet op slot te gooien.

Ik denk overigens niet dat men het Huys ooit gaat vervangen. Een herbouw zou ik wel zien gebeuren, als er dan gelijk iets nieuws mee kan worden gerealiseerd.

Japio je hebt helemaal gelijk.
        Die plannen lagen er inderdaad al. En het hele uitrijk idee.

Een food court er in/ uitrijk onderdeel er van maken zie ik ook nog wel gebeuren.

Uitrijk rondom de Aquanura vijver+promenade zou opzich prima kunnen voor nu, dan heb je aardig wat horeca al (Oase, Frau Boltes Kuche, backerei krumel en nog een aantal). Het bts stuk naast het theater zou een deel gebruikt ervoor kunnen worden, fabula slopen en dan iets terug wat zou prima werken voor Uitrijk(restaurant, indoor speeltuin en nog 1 of 2 extra dingen) en themaniseren naar iets wat past in de omgeving en zorgt voor een sfeervol zicht voor de hotelkamers.

• Olaf heeft hierop gereageerd.

asuran Karel Willemen had ontwerpen getekend voor uitrijk toegangspoort. Is het niet weer eens tijd dat ze dat idee weer oppakken.

• MattaM heeft hierop gereageerd.

Olaf wellicht dat dat de volgende schakel gaat zijn gezien de (vreemde?) plaatsing van de recent verschenen service gebouwen op de parkeerpromenade, de aanpak van het parkeerterrein en het EGH. We gaan het zien.

• R013 heeft hierop gereageerd.

MattaM Met de tunnel die tussen die servicegebouwtjes doorloopt ziet het er toch echt naar uit dat die blijvend zijn.

Ik verwacht dat de toiletten op den duur weer verdwijnen op die plek. Dat andere gebouw is blijvend, dat werd toch ook altijd gezegd?

Ik verwacht deze indeling:
              Blauw. Wandelroute autobezoeker
              Geel: aanrij route hotelgasten
              Donkergeel: parkeervelden hotelgasten
              Rood: aanrij route dagbezoekers auto.
              Groen: brede groenstroken

Op deze manier heb je drie verkeersstromen ontvlochten van elkaar, die elkaar dus niet in de weg zitten. De brede groenstroken zorgen er gelijk voor dat kinderen niet zomaar een parkeerplaats op rennen. En de aangekondigde rotonde kan in de driehoek die ontstaat ook op een natuurlijke manier ingevuld worden.

Het blauwe wandelpad zorgt ervoor dat je altijd langs het servicegebouw komt. Dat lost het probleem dat mensen hun karren daar niet inleveren dus ook op.

Michael lijkt me logisch, alleen ik zou denken dat de rotonde nog iets verder komt, zodat hij ook beter aansluit richting vakantie parken als je toch de verkeerde strook hebt genomen als weekend gast. Overigens lijkt me het wandelpad zo vrij logisch.

Brabander

heel logisch, buiten dat de verkeersstromen op deze wijze gescheiden blijven, krijgt de bezoeker door dit "ommetje" om van de parkeerplaats 2 naar de ingang te lopen ook nog eens een frontaal aanzicht van de 5 zintuigen in volle grandeur.

Teddy_Ruxpin heel logisch, buiten dat de verkeersstromen op deze wijze gescheiden blijven, krijgt de bezoeker door dit "ommetje" om van de parkeerplaats 2 naar de ingang te lopen ook nog eens een frontaal aanzicht van de 5 zintuigen in volle grandeur.

Ik vraag me alleen dan wel af of dit geen Olifantenpaadjes gaat opleveren? De mens zoekt toch altijd de kortste route van A naar B.

Verder ben ik het er wel helemaal mee eens dat dit een mooie oplossing is tov de aanloop naar de ingang. Ik vindt het toch altijd een beetje jammer als je via de zijkant komt aanlopen.

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Als ik een beetje de beschrijving van Kleine Boodschap begrijp a.d.h.v de tekening die ze gezien hebben, dan zit bovenstaand plaatje ook zo in mijn hoofd hoe uiteindelijk de parking ingericht gaat worden.

Ik hoop echt dat ze werk maken van het voetpad vanuit de verdere parkings zodat je op een prettige manier richting park loopt.
                      Het kon gewoon echt niet hoe dat nu ging en dat voor 75% van je gasten op een gemiddelde drukke dag.

Michael

Ik verwacht de rotonde daar waar jij de twee groene stroken eindigt. Met die blauwe er tussen.
                      Verder ben ik wel voor al het groen wat je inplant.

Michael Dat lost het probleem dat mensen hun karren daar niet inleveren dus ook op.

Dat zit/komt straks toch gewoon in het rechter gedeelte van het Huis?

Bas Ik vraag me alleen dan wel af of dit geen Olifantenpaadjes gaat opleveren? De mens zoekt toch altijd de kortste route van A naar B.

Gezien de harde scheiding die men wil maken tussen de hotel- en reguliere parkeerplaats verwacht ik dat er gewoon een hek gaat komen om die bezoekersstromen gescheiden te houden en ook meteen olifantenpaadjes te voorkomen.