QDude24
Alpine Coasters kunnen als credits aanschouwd worden, maar dit zijn geen zuivere achtbanen. Wereldrecords tellen enkel mee voor zuivere achtbanen.
Op rcdb staat dit ook niet vermeld als een achtbaan, maar als een mountain coaster en de alpine coasters staan ook niet in de recordlijstjes.
https://rcdb.com/rhr.htm?m=2
Achtbanen voor Six Flags Qiddiya: groter, hoger, sneller
Maak je dezelfde beredenatie op dat moment voor Turkije, China, Rusland, Polen, Brazilie en nog een waslijst andere landen. Ik snap je punt hoor. Maar qua mensenrechten gaat het in Polen en Hongarije intussen ook echt heel erg de verkeerde kant uit.
ppc-anoniem-2 Eerlijk gezegd wel ja, we wilde paar jaar terug ook naar de Maladiven maar hebben dit ook niet gedaan aangezien daar nog de doodstraf voor staat. Nu vind ik de omstandigheden in bijvoorbeeld Saudi Arabië ook niet echt uitnodigend verder... De VAE zit dus voor mij hierover ook al op de wip...
Buiten dat deel om vind ik het idee van de achtbaan supertof, beetje de ultieme banen uit No Limits!
ppc-anoniem-2 Als jij graag naar een land gaat, waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, vrouwen niet alleen over straat mogen en zweepslagen krijgen als ze verkracht worden (want eigen schuld), sharia wetgeving geldt en de kroonprins journalisten laat vermoorden omdat ze kritisch zijn, be my guest. Ik trek daar een grens. Ik ga me daar nooit een welkome gast voelen en ga er dus ook geen geld uitgeven.
Ik zeg niet dat ik er graag heen ga. Maar als ik zie dat leden wel naar China gaan waar homos ook in heropvoedingskampen terecht komen, vrouwen weinig te zeggen hebben en als je een oeigoer bent of tibetaan (of leider van big tech bedrijf) dan ben je je leven ook niet zeker. In Hong Kong mag je niet meer te westers denken of je wordt opgepakt. Dus ik snap je beweegredenen. Kan me er ook zeker in vinden. Maar dan moet je Disney Shanghai of Energylandia ook maar overslaan of in ieder geval in twijfel trekken.
Dat is meer mijn punt hierin
Dat het in Saudi-Arabië bedroevend gesteld is met de mensenrechten zijn we het denk ik allemaal over eens, maar laten we ons hier toch beperken tot de mogelijke bouw van dit nieuwe pretpark.
Wow wat een tof concept super gaaf filmpje. ...
Bron: GulfNews.com
Zo te zien is het eerste stukje aan infrastructuur af...
Gezellig!
Vriend_van_de_club Het gaat lekker met al dat land verschuiven
Layout ziet er eigenlijk best wel fake uit. Als deze gebouwd wordt, is de capaciteit niets. Also, met zo veel versnellingen en vertragingen, is een baan van Intamin dan ook wel eens niet in storing?
nander Je bent niet de enige die vind dat de layout totaal niet realistisch is van die coaster.
Daarom vraag ik mij ook al lang af wat er uiteindelijk allemaal terecht zal komen van die claims als langste, hoogste en snelste coaster ter wereld, welke voor deze baan gedaan zijn.
Vriend_van_de_club Wat is er af in deze foto?
Vriend_van_de_club mooi artwork, met direct naast het park dus het nieuwe formule 1 circuit.
Maar hoe staat het eigenlijk met de bouw op dit moment?
Word er al meer gedaan dan zand schuiven?
The_Bullgod nee, de tender is net afgelopen maart uit gegaan voor alle onderdelen die gebouwd en gemaakt worden. Daar hoef je voorlopig nog niets van te verwachten tot zeker eind 2022.
De weg constructie gaat rustig verder voor Six Flags Qiddiya.