• WereldwijdBouw
  • Achtbanen voor Six Flags Qiddiya: groter, hoger, sneller

Ik zeg niet dat ik er graag heen ga. Maar als ik zie dat leden wel naar China gaan waar homos ook in heropvoedingskampen terecht komen, vrouwen weinig te zeggen hebben en als je een oeigoer bent of tibetaan (of leider van big tech bedrijf) dan ben je je leven ook niet zeker. In Hong Kong mag je niet meer te westers denken of je wordt opgepakt. Dus ik snap je beweegredenen. Kan me er ook zeker in vinden. Maar dan moet je Disney Shanghai of Energylandia ook maar overslaan of in ieder geval in twijfel trekken.

Dat is meer mijn punt hierin 😊

Dat het in Saudi-Arabië bedroevend gesteld is met de mensenrechten zijn we het denk ik allemaal over eens, maar laten we ons hier toch beperken tot de mogelijke bouw van dit nieuwe pretpark.

9 dagen later

Wow wat een tof concept super gaaf filmpje. 😱 ...

een maand later
4 maanden later

Layout ziet er eigenlijk best wel fake uit. Als deze gebouwd wordt, is de capaciteit niets. Also, met zo veel versnellingen en vertragingen, is een baan van Intamin dan ook wel eens niet in storing?

nander Je bent niet de enige die vind dat de layout totaal niet realistisch is van die coaster.
    Daarom vraag ik mij ook al lang af wat er uiteindelijk allemaal terecht zal komen van die claims als langste, hoogste en snelste coaster ter wereld, welke voor deze baan gedaan zijn.

13 dagen later

Vriend_van_de_club mooi artwork, met direct naast het park dus het nieuwe formule 1 circuit.

Maar hoe staat het eigenlijk met de bouw op dit moment?
    Word er al meer gedaan dan zand schuiven?

The_Bullgod nee, de tender is net afgelopen maart uit gegaan voor alle onderdelen die gebouwd en gemaakt worden. Daar hoef je voorlopig nog niets van te verwachten tot zeker eind 2022.

een maand later

De weg constructie gaat rustig verder voor Six Flags Qiddiya.

Gelukkig zijn we inmiddels bijna allemaal gewend aan de mondkapjes.

• Niek vindt dit leuk.
        5 maanden later

Infrastructuur naar het park is klaar, nu kan de bouw van het park zelf starten!

Hjalmar dat is eigenlijk de eerste keer dat een park ook artist impressions van de bouw van het park presenteert. Leuk hoor 🤣

Al die 'real life' shots zijn opgenomen in Six Flags Magic Mountain. Grappig dat ze het zo hebben geënsceneerd met de bevolking van die regio.

• stef vindt dit leuk.

Een aantal bestaande concept arts en een paar nieuwe beelden gepresenteerd bij de press release van gisteren.