• WereldwijdBouw
  • Achtbanen voor Six Flags Qiddiya: groter, hoger, sneller

Basilisk Als je pauzeert zie je een Intamin wingcoaster als 3d model in het filmpje staan, ookwel een 4 zitter van Intamin zoals Skyrush, Hyperion en Flying aces

Later zie je ook een layout die verdacht veel lijkt op Hyperion (eerste airtime heuvel, daarna divedrop en hoek van parking)

Verder zie je in het filmpje wel een layout die echt voor dit park is ontworpen als ik mij niet vergis.
Klinkt in iedergeval veel belovend, hopelijk weet intamin hier iets moois neer te zetten.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Hier nog niet vermeld maar de statistieken zijn ook bekendgemaakt ondertussen:

Snelheid: 250+ km/u (huidig record 240 km/u)
    Hoogte: 160 meter (huidig record 139 meter)
    Lengte: ongeveer 4 km! (huidig record 2479 meter)

Hiermee moet het snelheidsrecord na 13 jaar opnieuw verbroken worden, hoogte record na 18 jaar en lengte record na 23 jaar...

Meer info: Themeparkfreaks.

Pure Als je pauzeert zie je een Intamin wingcoaster als 3d model in het filmpje staan, ookwel een 4 zitter van Intamin zoals Skyrush, Hyperion en Flying aces

Los van het aantal zitplaatsen naast elkaar zijn de Wingcoaster treinen en de 4 zits hyperion treinen wel een heel ander model. In deze render is een 4 zits trein zoals Hyperion te zien, wat ergens logisch is want met zulke stats wil je natuurlijk ook wel capaciteit kunnen draaien.

Ik vind het nog steeds luchtfietserij, net als dat mega project in London.. Maar ja uit andere mega projecten zijn ook mooie dingen gekomen zoals we zien in Dubai en Abu Dhabi, ook al zijn dat kleine parkjes geworden.

Of de baan er komt of niet, dat windshield zal erg veel van de ervaring wegnemen. Zou wel nodig moeten zijn, Formula Rossa raakt maar een paar seconden die 240 km/u aan. Echter is de snelheid nog goed te voelen, ondanks dat die is afgeremd tijdens de rest van de baan, met een windshield was die baan absoluut veel minder spectaculair geweest. Al zou deze baan nog wel eens veel airtime kunnen hebben...

Als die funderingen ooit worden gestort eet ik mn broek op, reizen naar de UAE is prima maar Saoedie Arabië is andere koek.

NielsC alleen de lancering van Formulla Rosso is de moeite waard. De baan daarna is, zeker na zo'n spectaculaire lancering, niet interessant en bovendien ook nog eens vrij ruw. Wat dat betreft wel goed dat in dit ontwerp het snelste punt in het midden van de baan lijkt te komen. Al vind ik de eerste filmpjes geen al te beste indruk wekken. De kwaliteit van deze simulatie geeft niet het gevoel dat men al verder is dan het luchtfietsen.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

OlympiaLooping Ik vond Formula Rossa en erg goeie baan. Zeker geen top 10 maar, je kan alle banen hier in de buurt die beter zijn op 1 hand tellen. Vond 'm ook erg soepel, ik merkte geen rattle of iets dergelijk. Ook de eerste heuvel vond ik tevens een van de beste en langste (floater) air momenten die ik ooit heb meegemaakt. Zeker een erg goeie baan. Ik vond eerder Flying Aces wat tegen vallen... oh well 😅

Jonathan Snelheid: 250+ km/u (huidig record 240 km/u)
          Hoogte: 160 meter (huidig record 139 meter)
          Lengte: ongeveer 4 km! (huidig record 2479 meter)

Hiermee moet het snelheidsrecord na 13 jaar opnieuw verbroken worden, hoogte record na 18 jaar en lengte record na 23 jaar...

Meer info: Themeparkfreaks.

Tof dat ze ook het lengterecord zo fors willen breken! Hoe meer achtbaan, hoe beter, toch? 😉 Ik had de filmpjes niet gezien en tot nu toe dacht ik vooral dat deze hoog en snel maar kort zou zijn, a la Kingda Ka...

Jonathan Lengte: ongeveer 4 km! (huidig record 2479 meter)

Dat record is als je alpine coasters niet mee telt, als je dat wel doet is het record 5 kilometer en 300 meter

QDude24 Rodelbanen zijn geen achtbanen toch? Of heb ik nu iets gemist?

hyyyper Rodelbanen niet, maar Alpine Coaster worden vaak tot coasters gerekend. Ze staan ook op rcdb

Zou Intamin gewoon lekker cashen met nu ontwerpjes en offertes maken, in de wetenschap dat de achtbaan er waarschijnlijk toch niet komt?

Ik denk dat mensen zich eerst mogen gaan verdiepen in de mensenrechtensituatie van dit land, voordat ze een reisje gaan boeken. Mij gaan ze er in elk geval niet zien, wat voor baan ze er ook bouwen.

QDude24
                    Alpine Coasters kunnen als credits aanschouwd worden, maar dit zijn geen zuivere achtbanen. Wereldrecords tellen enkel mee voor zuivere achtbanen.
                    Op rcdb staat dit ook niet vermeld als een achtbaan, maar als een mountain coaster en de alpine coasters staan ook niet in de recordlijstjes.
                    https://rcdb.com/rhr.htm?m=2

tuindwerg
                    Inderdaad, erg tof dat ze ook voor dit record gaan. Ik verschiet er wel van dat zo het ineens zo ver gaan verbreken! Maar dit komt volgens mij omdat ze eerst helemaal naar die berg toe moeten, en dan ook weer terug.

Guy Dit is ook mijn gedachte, leuk idee van het park maar ik zal hier waarschijnlijk nooit heen gaan / mogen.
                    Ik vind Dubai en Abu Dhabi al discutabel ivm strafbaarheid van homoseksualiteit, laat staan Saudi Arabië...

Maak je dezelfde beredenatie op dat moment voor Turkije, China, Rusland, Polen, Brazilie en nog een waslijst andere landen. Ik snap je punt hoor. Maar qua mensenrechten gaat het in Polen en Hongarije intussen ook echt heel erg de verkeerde kant uit.

ppc-anoniem-2 Eerlijk gezegd wel ja, we wilde paar jaar terug ook naar de Maladiven maar hebben dit ook niet gedaan aangezien daar nog de doodstraf voor staat. Nu vind ik de omstandigheden in bijvoorbeeld Saudi Arabië ook niet echt uitnodigend verder... De VAE zit dus voor mij hierover ook al op de wip...

Buiten dat deel om vind ik het idee van de achtbaan supertof, beetje de ultieme banen uit No Limits!

ppc-anoniem-2 Als jij graag naar een land gaat, waar op homoseksualiteit de doodstraf staat, vrouwen niet alleen over straat mogen en zweepslagen krijgen als ze verkracht worden (want eigen schuld), sharia wetgeving geldt en de kroonprins journalisten laat vermoorden omdat ze kritisch zijn, be my guest. Ik trek daar een grens. Ik ga me daar nooit een welkome gast voelen en ga er dus ook geen geld uitgeven.

Ik zeg niet dat ik er graag heen ga. Maar als ik zie dat leden wel naar China gaan waar homos ook in heropvoedingskampen terecht komen, vrouwen weinig te zeggen hebben en als je een oeigoer bent of tibetaan (of leider van big tech bedrijf) dan ben je je leven ook niet zeker. In Hong Kong mag je niet meer te westers denken of je wordt opgepakt. Dus ik snap je beweegredenen. Kan me er ook zeker in vinden. Maar dan moet je Disney Shanghai of Energylandia ook maar overslaan of in ieder geval in twijfel trekken.

Dat is meer mijn punt hierin 😊