Twee weken geleden bezocht ik Legoland en aangezien we toch daar waren, hebben we aan de overkant ook Peppa Pig Park bezocht. Als volwassene zonder kinderen behoor ik natuurlijk totaal niet tot de doelgroep, maar toch wilde ik die credit afvinken dit parkje eens zien.
Het is een apart parkje. Laten we het daar op houden. Om te beginnen is het erg klein en bestaat het maar uit een handje vol attracties. Het is eigenlijk amper groter dan de Peppa Pig-themagebieden in parken als Paulton's Park, Heide-Park of Gardaland. Ik zou zelf gedacht hebben dat het niet levensvatbaar is, maar Merlin zal ongetwijfeld hun marktonderzoek gedaan hebben. Later daarover meer. Laten we eerst eens overgaan op wat foto's:
Het park is echt bedoelt voor kleine kinderen, een doelgroep die overeenkomt met die van de serie. Misschien is het daarom wel kracht van het park dat het zo klein is. Kinderen van deze leeftijd kunnen geen hele dag in een park rondlopen. Peppa Pig Land zal voor de meeste kinderen een uur of 2 a 3 plezier geven en dat is waarschijnlijk een mooi uitje voor veel jonge families. De ticketprijs is misschien wat fors, maar natuurlijk wel goedkoper dan een ticket voor Heide-Park, zeker als je met je kind eigenlijk enkel (of voornamelijk) voor het Peppa Pig-gedeelte komt.
Wat ik mij van te voren ook nog afvroeg was de houdbaarheidsdatum van het park. Series als Peppa Pig komen en gaan. Hoe populair Peppa Pig nu ook is onder kinderen, ooit zal de populariteit verschuiven naar het volgende. Wat doe je dan als je een heel themapark rond dit IP gebouwd hebt?
Het lijkt er echter op dat Peppa Pig Land maar iets tijdelijks is. Het park wordt omheind door grote houten schuttingen, het hoofdgebouw lijkt grotendeels gewoon een keet te zijn en attracties van de schaal die er te vinden zijn, zijn zo verplaatst naar een ander park.
De toekomst zal het uitwijzen, maar ik verwacht dat dit park misschien maar een jaar of 10 zal bestaan en dat deze levensduur dus mogelijk door Merlin Entertainments is ingecalculeerd. Anyway, na een rondje park staken wij snel de weg over naar een park met een B&M. 🙂