LEGOLAND Florida is sinds 2017 al bezig met een groots plan om van dit park een multi-day destination te maken zoals de concurrentie in de omgeving van Orlando. Dit plan was destijds aangekondigd door de algemene manager Adrian Jones. Na het bouwen van de Great Lego Race in 2018 en LEGO Movie World het jaar daarop, was het weer tijd voor een nieuwe uitbreiding.

De Great Lego Race, een Mack Rides Wilde Maus geopend in 2018, inmiddels een bekende in veel LEGOLAND parken. Foto door Martin Valt via rcdb.com

Volgend jaar wil LEGOLAND een nieuw themagebied openen van ongeveer 2 hectare. In dit gebied zullen meerdere attracties gebouwd worden, waaronder een kinderachtbaan. Het gebied wordt nu nog gebruikt als parkeerterrein. De plannen zijn recent ingediend bij de Southwest Florida Water Management District door Merlin Entertainments, het moederbedrijf van LEGOLAND Florida.

Een bouwtekening van het nieuwe gebied.

De bouwtekening over Google Maps heengezet om een beter beeld te geven. Bron: growthspotter.com

Er zijn een aantal interessante vormen te zien op deze tekening. Voor het gemak zijn deze per onderdeel gemarkeerd.

Om te beginnen zien we een nieuwe achtbaan voor dit park in het rode gebied, wat de vijfde achtbaan van het park zal worden (exclusief reeds afgebroken attracties). De layout lijkt een standaard kinderbaantje te zijn van Zamperla. Deze is ook in meerdere LEGOLAND parken te vinden als bijvoorbeeld de Dragon's Apprentice in Dubai.

De Dragon's Apprentice in LEGOLAND Dubai. Foto door Miro Gronau via rcdb.com

De grootste attractie in het gebied zien we in het groene deel. Aan de ronde bochten te zien, voorspel ik dat dit een bootjesrit wordt. Een mogelijk thema is nog niet bekendgemaakt.

De blauwe delen markeren de flatrides, of dat is de verwachting gezien er hier wachtrijen zijn getekend. De middelste en rechter attracties zien eruit als draaimolens en de linker misschien een mini droptoren of iets anders van dat kaliber. De rechter doet mij het meest denken aan een balloon race van Zamperla.

Een balloon race attractie in Parque Espana-Shima Spain Village door Zamperla

In het paarse gebied is niet heel goed uit te maken wat we zien, maar vanwege de dikke, ronde omlijning van dit gebied en wat lijkt op glijbanen denk ik dat dit een waterspeeltuin wordt. Een gewone speeltuin zou ook kunnen, maar vanwege het klimaat van Florida verwacht ik dat het park genoeg plekken wil creëren waar de kinderen kunnen afkoelen.

Verder zien we in het oranje gebied contouren van wat voor mij lijkt op een podium en een groot rechthoekig gebouw in het roze gebied. Ik denk dat dit alleen gebruikt gaat worden voor retail en/of als restaurant, er komt hier waarschijnlijk geen attractie in. Er is nog meer te zien op de kaart, maar daar durf ik geen voorspelling voor te doen.

Op dit moment is het nog veel natte vinger werk om te raden wat er allemaal uiteindelijk in dit gebied zal komen, maar we zullen tot volgend jaar moeten wachten op meer informatie. Het gerucht gaat ook dat sommige attracties pas in oktober 2021 open gaan, samen met de 10e verjaardag van het park als een Legoland.

Het park staat al een tijdje op mijn lijstje, komt er elke keer niet van.. volgende keer toch maar eens kijken

Ik heb verschillende satelliet websites bezocht, maar nergens krijg ik helaas een recent overzicht te vinden van het park. Het themagebied van ´the Lego Movie´ staat niet op de satellietfoto met onder andere de grote vliegsimulator en de kleine droptoren. De splash battle staat wél op de foto en deze is met een nieuw thema het uiteinde van het Lego Movie gebied.

Het nieuwe gebied is best lastig aan te sluiten op het huidige park. Links van de Splash Battle is de enige aansluiting die je kunt maken op het bestaande park. Dit pad loopt dan zowel langs de achterkant van de Splash battle als langs de andere backstage loodsen. De rest om het gebied heen is parkeerplaats of backstage gebied. Wellicht dat ze juist a la Nintendo World of Galaxy´s Edge de bezoekers het gebiedje inloodsen via een tunnel?

Als liefhebber zie je natuurlijk het liefst grote knallers, maar met recente uitbreidingen van zowel het flying theatre als de Ninjago shooter de afgelopen 4 jaar, welke beide écht grote topattracties zijn, is juist een uitbreiding als deze erg welkom. Zeker gezien de doelgroep van het park. Toen we er in januari liepen waren we al van mening dat wanneer je écht jongere kinderen hebt je bij Legoland een leukere dag zult hebben dan bij Disney World het geval is. Met een uitbreiding als deze, welke Legoland kennende thematisch echt wel goed in elkaar zal zitten, onderstrepen ze dat nogmaals 🙂

@ppc-anoniem-1 De meest recente foto via google earth is toch de outline van het gebied te zien?

Ik kwam wel nog de bouwtekening voor hun vorige uitbreidinge tegen, misschien geeft dit je iets meer info over hoe ze dit mogelijk kunnen verbinden.

Ik zie dat er op de aanvraag een walkway is getekend, maar hoe je het ook went of keert dit blijft een vagen locatie voor een uitbreiding. Hadden ze beter alle backstage kunnen verplaatsen naar het nieuwe gebied en de oude backstage gebruiken voor de uitbreiding.

Hjalmar Op zowel Bing, Apple Maps als Google maps was de oude situatie nog te zien. Google Earth heb ik niet gecheckt, maar thanks! 🙂 Het Pirate Island Hotel, wat op de kaart onder het huidige Legoland hotel ligt, is overigens ook op Google Earth niet te zien.

Het lijkt er dus op dat ze het nieuwe gebied inderdaad aan het Lego Movie World gebied verbinden op die manier zoals ik eerder aangaf. Een vreemd aanhangsel aan het park, zeker omdat het gebied dan ook doodlopend is en het lange verbindingspad aan de ene kant backstage gebouwen heeft liggen van de splash battle en aan de andere kant grote loodsen van een backstage gebied.

Aan de andere kant kan het park niet naar andere richtingen toe uitbreiden dus een stuk van de parkeerplaats opofferen lijkt het meest logische. 🙂 De enige grote ruimte die ze nog vrij hebben is langs de waterkant en natuurlijk in de oude tuinen. Al staan in die laatste zo'n oude bomen dat dat gebied vast beschermd is 😉

Ja, ik vind de ligging van dit gebied ook heel wonderlijk. Het is echt midden op de bestaande parkeerplaats en precies waar je nu nog aan komt rijden. Dat is op zich niet negatief, want je ziet nu vanaf de parking vrij weinig van het park (en 't blijft opvallend ver lopen naar de ingang voor een "kinderpark"), maar ze zullen inderdaad niet zo heel veel andere opties hebben gehad. Het is een serieuze uitbreiding qua grondoppervlakte en op basis van de attracties zijn ze straks nog meer een marktleider in Florida in de familieparken. Dat doen ze goed.

Dankzij de video van Attractions Magazine had ik een iets groter beeld van de voorgestelde uitbreidingen en daarop is duidelijk te zien waar de entree en uitgang van het gebied komt te liggen.

Met andere woorden een tweede poort voor Legoland Florida.

2 maanden later

De second gate van Legoland Florida word:

Pepa Pig Theme Park

Peppa pig dat had ik totaal niet verwacht, eerder iets van Ninjago of de Lego Film

Dream_wizard dat is waarschijnlijk de reden dat dit geen themagebied is (zoals de huidige titel van deze thread zegt) maar een apart park is.

QDude24 die zag ik niet aankomen 😃 Op zich enorm passend bij de doelgroep en bij het Legoland Resort. Het gebied rondom Peppa Pig in Holiday Park was best prima maar ook best wel goedkoop. Legoland associeer ik juist niet met goedkoop maar met originaliteit. Hopelijk gaat er hier iets meer budget in zitten en gaan we dezelfde creativiteit en speelsheid zien als in het hoofdpark ☺️

Ik had het aan de ene kant wel verwacht, merlin heeft de licentie en bouwt ook indoorparken zoals de discovery centes van Legoland met peppa pig thema maar ik had het niet bij Legoland verwacht. Legoland word wel straks echt een resort met meerdere parken en een waterpark. Alleen vraag ik me de entreeprijs af. Daar valt of staat het bij.

ppc-anoniem-1 Bedoel je Paultons Park of Heide Park? Holidaypark heeft nooit Peppa Pig gehad.

lol dit had ik ook niet zien aankomen. Wel leuk voor de kleine kinderen dat er zo'n pretparkje is straks naast LEGOLAND. Het is wel een erg klein parkje zo als het op zichzelf staat. Maar goed, kleine kinderen hebben niet een groot park nodig om de hele dag zoet te zijn, en zoet zijn ze toch maar tot een uur of drie voor ze weer in slaap vallen (wat je natuurlijk ook kan opvatten als zoet zijn haha).

Onverwacht maar wel een enorme familie magneet, precies zoals Lego land in Florida is neergezet. Verklaar wel gelijk alle ingetekende attracties ook. Leuk!

ppc-anoniem-1 Legoland associeer ik juist niet met goedkoop maar met originaliteit.

Misschien niet goedkoop, maar de originaliteit is wel wel snel weg bij Lego. Wanneer ze een goede attractie wegzetten doen ze dat gelijk wereldwijd. Ik ben super enthousiast over de individuele attracties die ze presenteren maar het copy-paste gedrag rond de wereld is wel enorm jammer altijd.

broodje123 Woops, Heide Park inderdaad, zelfde land, zelfde beginletter zullen we maar zeggen😅

Hjalmar Ik heb daar iets minder problemen mee, wellicht speelt wel het feit mee dat ik buiten Florida geen ander Legoland heb bezocht. Disney en Universal doen het immers ook erg veel, en die zijn in mijn ogen zeker niet on-origineel. Het percentage dat meerdere Legoland resorts bezoekt zal nihil zijn gok ik. In ieder geval nóg lager als bij de Disney en Universal parken. Ik was in ieder geval erg onder de indruk van de grootsheid qua opzet van veel van de attracties, wellicht dat dit zonder gedeelde ontwikkelingskosten niet mogelijk zou zijn. 😃

Ik doelde met het woord 'origineel' niet op het kopiëren van attracties overigens. Ik doel op de thematische insteek die ik bij de meeste attracties erg leuk en zeer verfrissend vindt. Het speelse van Lego staat altijd voorop. Daarnaast zijn diverse flatrides, zoals die met de brandweerwagen, enorm origineel. Op een jong kind maakt zoiets een stuk meer indruk dan bijvoorbeeld een ritje op Dumbo gok ik 😄 Ik ben benieuwd of ze dezelfde insteek kunnen handhaven bij het Peppa Pig parkje.

Marvin heeft de titel veranderd naar Second gate Legoland Florida in 2022: Peppa Pig Theme Park .

Hjalmar Misschien niet goedkoop, maar de originaliteit is wel wel snel weg bij Lego. Wanneer ze een goede attractie wegzetten doen ze dat gelijk wereldwijd. Ik ben super enthousiast over de individuele attracties die ze presenteren maar het copy-paste gedrag rond de wereld is wel enorm jammer altijd.

Maar zien we dit intussen niet bij iedere keten behalve Cedar Fair en SeaWorld?

Die single rail coaster is een succes in SixFlags Fiesta Texas en nu zijn ze hem ook aan het bouwen in Great America en we kunnen erop wachten tot Magic Mountain ook een (grotere) versie krijgt. Redelijk kopieer gedrag.

Disney doet het met ook met de TRON coaster, Tower of Terror's, Star Wars themagebieden en de hele Marval universe die in de verschillende parken in meer of mindere mate wordt weggezet. Niet alleen redelijk kopieergedrag, maar vol kopieergedrag.

Universal hetzelfde, zelfs ouwe meuk zoals Waterworld wordt nog steeds gekopieerd en in de nieuwe parken weggezet. Harry Potter zie je overal verschijnen, Transformers om er maar een paar te noemen!

Dus dat LEGO dit ook begint te doen is niet gek toch, kopieren loont. Je hebt één keer de ontwikkelkosten en dan kan je hem in verschillende regio's wegzetten. En voor de gemiddelde bezoeker haalt dat niet uit, die komt toch uit de buurt. Walt Disney World en Universal zijn nog destination parks, maar een Legoland heeft dat al veel minder en SixFlags heeft het helemaal niet. Dus dat die attracties in bulk bouwen is niet gek, ik denk ook dat het iets is dat vooral de pretpark fan opvalt, maar dat het voor 99,9% van de bezoekers niet eens opvalt en als het opvalt geen bezwaar is.

Bovendien denk ik dat, door dat kopieren, we wel betere nieuwe attracties en concepten krijgen omdat je die hoge ontwikkelkosten op 3-4-5 locaties kan afwikkelen. Je hebt dus uiteindelijk meer budget om nieuwe dingen te proberen denk ik.

ppc-anoniem-2 ouwe meuk zoals Waterworld

Voor ons oude meuk maar blijkt in Asia nog steeds populair zijn waardoor mensen deze show blijven kijken.

Dit laat natuurlijk niet weg dat parken niet ook wat nieuws proberen he. Zoals de Jurrasic Park inverted power coaster in Peking. Maar goed je hebt wel gelijk. Maar waarom zou een Disney/Universal de moeite doen om een andere gebied met dezelfde thema (met name Harry potter) als kopieren net zo makkelijk is. Scheelt meestal wel wat kosten en kunnen problemen die de bij de vorige instalatie waren meteen verholpen worden.

ppc-anoniem-2 Die single rail coaster is een succes in SixFlags Fiesta Texas en nu zijn ze hem ook aan het bouwen in Great America

Die zijn ze aan het bouwen in Great Adventure, en dat is geen kopie maar een nieuwe latyout.

Joell Voor ons oude meuk maar blijkt in Asia nog steeds populair zijn waardoor mensen deze show blijven kijken.

Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken 👏

QDude24 Die zijn ze aan het bouwen in Great Adventure, en dat is geen kopie maar een nieuwe latyout.

Eens, toch zie ik dit wel voor een stuk als kopieer gedrag, werkt dit type attractie en gaan we er daar meer van wegzetten 🙂

Joell QDude24 Ik denk zelf dat hij doelde op dat de Lay-out van Golden Lasso nu vaker gebruikt wordt.

Combinatie van de 2 eigenlijk 🙂