[EDIT] - Bericht herschreven omdat ik denk dat het handiger was om het anders te verwoorden
Dat jij gewoon accepteert dat er ongemakken zijn omdat het gewoon zo is betekent niet dat anderen dat ook maar moeten doen. Ja, we leven met 17 miljoen mensen op een klein stukje, maar dat betekent niet dat de overlast voor sommigen heftiger is dan voor anderen. En ik denk dat de Efteling daarin best als overlastgebied kan worden gerekend en daarin dat omwonenden daar hun klachten over kunnen hebben.
Hoogovens blijkt ook binnen de wet en regelgeving te opereren. Maar intussen hebben de omwonenden wel een verhoogd risico op longaandoeningen en kanker . . .
Het is een ander uiterste, maar omdat jij een irritatiefactor accepteert betekent niet dat iedereen dat moet doen, en de mensen die dat niet doen wegzetten als kinderen of zeurpieten vind ik dan ook niet terecht. Overlast is vaak niet iets dat je makkelijk meetbaar kan maken omdat de irratie grens per persoon op een ander niveau ligt.
Ik woon zelf op een aanvliegroute naar Schiphol. En overdag is het prima, ga ik me er niet druk om maken. Maar de afgelopen jaren zijn ook de nachtvluchten over ons dorp komen zetten, en het zal allemaal binnen de richtlijnen vallen, maar een bulderend vrachtvliegtuig maakt gewoon wakker in de nacht . . . dus dan denk ik toch dat het, binnen al het wettelijk gelul het toch als overlast kan worden gezien.