ppc-anoniem-2 Ik vind het soms ook wel vanaf een buitenstaander heel kort door de bocht om de mensen die vechten om hun recht en rust gelijk als boosmensen of kinderen af te schilderen
Natuurlijk zijn niet alle zeurende mensen kleine kinderen, maar je hebt er zeker een aantal bij die als kleine kinderen zitten te zeuren tegen de overheid. Ik heb een tijdje stage gelopen bij een gemeente en daar kwam serieus eens een klachtenbrief binnen van een meneer en die vond dat de ambulances te veel overlast bezorgden als ze langs zijn huis reden en vond dat de ambulances langzamer moesten rijden en geen sirenes aan mochten hebben als ze langs zijn huis reden.
Of dat mensen klaagden over een te drukke straat en wilde dat de straat werd afgesloten voor andere mensen, waarna de gemeente een paaltje plaatste om aan de bezwaren toe te geven, kregen we een paar weken later weer klachten van dezelfde mensen die gingen zeuren over het feit dat de pakketbezorger en visite niet meer voor de deur konden komen en of die dan wel weer door de straat mochten rijden.
Ik kan mezelf daar nog steeds over opvreten en dan vooral het feit dat de ambtenaren nog serieus antwoord moeten geven, dan vind ik dat je dan als mens jezelf echt gedraagt als een klein kind en doet alsof de wereld alleen maar om jouw woongenot draait.
ppc-anoniem-2 Ik zou zelf niet graag naast de Efteling wonen, en als je in de ochtend met de auto naar je werk gaat in de avond je auto niet meer voor je huis kunnen parkeren omdat er een wild parkerende Efteling bezoeker staat.
Een parkeerplaats is in Nederland geen recht maar een faciliteit voor mensen, het is namelijk de openbare weg en daar mag dus iedereen staan en kan je niet je eigen plekje claimen, hoe vervelend het ook kan zijn.
ppc-anoniem-2 Het geluid van Aquanura, zowel uit de speakers als de drukkleppen van die super-shooters
Daarvoor hebben we geluidsnormen in Nederland, als je hinder ondervind en je kunt aantonen dat de normen overschreden worden moet je gewoon naar de politie gaan, die actie moet ondernemen. Is dat niet het geval heb je volgens de Nederlandse wet geen reden tot klagen.
Ik snap dat sommige mensen soms hinder ondervinden van de Efteling, maar we leven nu eenmaal met meer dan 17 miljoen mensen op een kleine postzegel, bijna iedereen woont wel in de buurt van overlast: vieze lucht van boerderijen, trillingen van langsrazende treinen, geluid van passerende auto's, overvliegende vliegtuigen, drukte door vrachtwagens in het centrum. Als je de hinder probeert te verplaatsen dan heb je weer andere mensen die hinder ondervinden en beginnen te klagen.
We moeten in dit land gewoon naast elkaar leven en dan heb je soms lichte hinder binnen de normen van de wet, anders moet je maar in Siberië gaan wonen. Of naar de rechter gaan, maar dan wel je verlies nemen als je geen gelijk krijgt van de rechter en niet blijven doorzeuren.