Quefox_ Die drop op de lift, oke, maar die andere zaken zouden gewoon mogelijk moeten kunnen zijn op Eurofighters. Launches kennen we al, waarom zouden die niet beide kanten op kunnen? Turntables en switch tracks worden al gebruikt voor storage, dit kan je dan met weinig aanpassingen ook aanbieden voor in het ritverloop.
Ik vermoed de techniek onder de trein. De combinatie van zekeringen, sensoren, en aandrijfmogelijkheden. De Euro-Fighter trein is wellicht een stuk simpeler opgebouwd en dus niet uitgerust met de zaken die nodig zijn om conform TUV normen op een veilige manier mét passagiers gebruik te maken van de turntables, switches en swinglaunches.
Quefox_ Maximaal 8 inderdaad, en minimaal 2. Dus als er wens is voor kortere treinen is dat gewoon mogelijk.
Ja, maar nu redeneer je de andere kant op. Een kortere trein is mogelijk, maar daar zit alsnog meer en nieuwere techniek in, dus is een kortere infinity trein duurder dan een Euro-Fighter trein.
Een kortere Infinity trein is mogelijk, een langere Euro-Fighter trein niet. Wil een park meer capaciteit, dan moeten ze kiezen voor Infinity.
Quefox_ Ik kan me niet indenken dat het zo complex moet zijn een onboard audiosysteem in de Eurofighter treinen te installeren. Zo veel extra gewicht brengt dat niet met zich mee. Sterker nog, door de grotere aanwezigheid van carosseriedelen zou je ze naar mijn idee juist makkelijker kunnen installeren.
Maar dan zullen ze de coaches wel weer technisch moeten aanpassen om dit allemaal mogelijk te maken. Kortom, ze moeten het ontwerp herzien, en dat kost geld. Dan wordt de 'ouwe' Euro-Fightertrein dus toch weer duurder.
Quefox_ Hier heb ik wel wat vraagtekens bij, want is dit echt zo? Dit lijkt meer een additionele optie op de Infinity Coaster te zijn, want ik herken dat systeem niet op alle achtbanen van dit type met een lift hill.
Ja, dat is wat Gerstlauer zelf als groot voordeel aanstipt op hun website/brochures.
Lang verhaal kort: hoewel sommige zaken wellicht prima op een Euro-Fighter trein zouden kunnen , zijn die treinen daar nu niet voor uitgerust. Zou je dat wel doen, dan kost dat weer extra geld, en kan er dus wellicht beter gekozen worden voor de Infinity (óf zal Gerstlauer vanuit productie-overwegingen dan wel winstoogmerk zeggen dat een afnemer móet kiezen voor Infinity).
Goedkoop en basic: Euro-Fighter.
Duurder en meer mogelijkheden: Infinity-Coaster.