De beruchtte Cobra achtbaan in het Deense Tivoli Friheden park (b)lijkt opnieuw ontspoort te zijn.
De laatste 2 karren hangen los, zou een ooggetuige hebben gemeld volgens Coasterforce.
Het park is nu gesloten en alle bezoekers hebben het park verlaten. Hulpdiensten zijn al aanwezig.

Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/small-news-from-the-theme-park-industry.42689/post-1138030

Hieronder de vertaling van een artikel in de lokale media over dit gebeuren:
————

Tivoli Friheden is donderdag gesloten voor diner na een incident in de Cobra-achtbaan. Dat melden verschillende ooggetuigen aan TV2 ØSTJYLLAND.

Aan TV2 ØSTJYLLAND laat de brandweer van Oost-Jutland weten dat een van de wagons zichzelf heeft losgescheurd en dat gasten vastzitten. Er moet een ernstig ongeval gebeuren, meldt de brandweer.

Politie en ambulances zijn ter plaatse.

De gasten in het park zijn allemaal verzocht Tivoli Friheden te verlaten.

https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/forlystelsespark-roemmet-for-besoegende

Op sociale media is inmiddels te lezen dat een 14-jarige tiener bij 't ongeval om het leven is gekomen.

De laatste kar van de trein is losgebroken van de rails en achter de rest van de trein meegesleurd. Dit is nadat een aantal jaar geleden de voorste kar helemaal van de trein was losgebroken.

Wat een verschrikking. Heel erg dit.

Jules heeft de titel veranderd naar Cobra in Tivoli Friheden opnieuw ontspoord; zeker 1 dode .

Gatverdamme wat een naar nieuws 🙁 Je zou verwachten dat na zo'n eerder ongeluk controles en constructie dusdanig aangepast worden dat zoiets nooit meer kan gebeuren. Maar helaas.. Brrrrrr.

Heftig nieuws zeg.. Morgen staat het park op de planning, maar ik denk dat het park dicht blijft.

Brrrr, jasses wat een nieuws 😕

Dat cobra herinner me ik wel. Wat een klein krachtig achtbaanritje zeg.
Zoals andere aangaf dat aantal jaartjes terug ook problemen hebben gehad met de karretjes.

Sterkte aan de nabestaanden 🙁

Verschrikkelijk ongeluk zeg, iets wat je hoopt dat nooit gebeurt. Heel bizar ook dat het wéér op deze achtbaan gebeurt. Gauw afbreken dat ding.

Wat een trieste afloop... heel heftig 🙁.

Dit laat je als park toch geen tweede keer gebeuren? Ongelofelijk. Weghalen en vervangen voor iets dat wel degelijk en betrouwbaar is. Of zou het puur slecht onderhoud zijn?

Oef, tweede keer op dezelfde coaster! Ik vraag me ten zeerste af of deze baan dan nog wel opnieuw zal openen.

Heel erg triest.
Zo zie je maar weer... ondanks alle regeltjes, instanties, draaiboeken, keuringen...
Dit soort dingen kunnen gebeuren (en nee, ze gebeuren gelukkig niet dagelijks).

Zie dat dat ding van een leverancier is die normaal gesproken appeltjes levert. Ze hebben daarnaast 1 inverted en 1 spinning coaster. Dat is toch niet echt een proven trackrecord. Zeker als er al een keer een ongeluk is geweest.

Ik zou als park inderdaad ook gaan nadenken of deze niet op de schroothoop moet.

Njit Zie dat dat ding van een leverancier is die normaal gesproken appeltjes levert. Ze hebben daarnaast 1 inverted en 1 spinning coaster. Dat is toch niet echt een proven trackrecord. Zeker als er al een keer een ongeluk is geweest.

Het verhaal gaat dat dit bedrijf onlangs nog een volledig gereworkte versie van deze inverted verkocht zou hebben aan een klant in Saudi Arabië en werkzaam zijn aan een 2e baan.

https://coasterforce.com/forums/threads/furuviksparken-2023.45432/post-1133756

• Meint heeft hierop gereageerd.

Hier een foto van het ontspoorde karretje. Mocht dit niet gewenst zijn dan staat het het team vrij om deze te verwijderen.

Zo te zien is het karretje volledig ontspoort, maar heeft de aansluiting op de voorgaande coach het gehouden.

The_Bullgod Het verhaal gaat dat dit bedrijf onlangs nog een volledig gereworkte versie van deze inverted verkocht zou hebben aan een klant in Saudi Arabië en werkzaam zijn aan een 2e baan.

Klopt, is al klaar en wordt getest:

• Erik heeft hierop gereageerd.

Meint Hier een foto van het ontspoorde karretje

Oef, het hele linker wielstel mist gewoon.
        Wat een bizar ongeluk. 😕

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Wat een ongelooflijk bizar nieuws.. Ik krijg hier oprecht kippenvel van.

Oh bah wat een vreselijk nieuws! 🙁 Kippenvel... ja dat is het eerste wat ik ook kreeg bij het lezen van dit bericht.

Dit ding had na het eerste ongeval al verkocht moeten worden als oud ijzer. Zelfs voor dat ongeval rammelde dat ding al spreekwoordelijk aan alle kanten.

Erik Oef, het hele linker wielstel mist gewoon.
          Wat een bizar ongeluk. 😕

Links voor zit het er nog (zo ver ik kan zien)

Maar je bedoelt links achter ? (valt volgens mij net achter die ijzer paal)

Ja, Sjaak. Je kijkt naar het achterste wagentje. Links achter mist het wielstel.

• MrRC heeft hierop gereageerd.