De beste truc is om direct links af te slaan en in deze volgorde de attracties te doen: cobra, popcorn revenge, radja river, Spyke en tiki waka. Deze 5 zou je dan in principe op 1,5 u kunnen doen

Ga via links (Cobra) om 10u richting Tiki Waka inderdaad. Als je in het passeren ziet dat Psyké onder de 25 minuten zit, zou ik dit ook overwegen. Als je een wachtrij van 1 uur hebt daar (als de gasten dus aan de poort staan van Psyké), zou ik hem uitstellen tot rond 13u. Cobra, Popcorn... zou ik eerder laten liggen en echt starten met Tiki Waka en Kondaa. Als je Challenge of Tutankhamon ook wil doen, is dat ook het moment. Er zijn namelijk meerdere voertuigen defect waardoor de wachtrij wel serieus kan oplopen.

Calamity Mine heeft een monster capaciteit, dus die kan je altijd doen. Maar rond de middag is het daar iets drukker door de grote capaciteit van Dalton Burger.

Weerwolf en Vampire zijn de hele dag druk, maar doe ze zeker niet 's ochtends of 's avonds. Ergens rond 13-14u is het meest ideaal.

Als je een attractie moet overslaan, zou ik Cobra kiezen. Doet gewoon pijn.

Succes zondag!

Toen ik naar Walibi ging gebruikte ik deze strategie en deze werkte heeeel goed.

Ga meteen als de poort opent naar PULSAR = Walk On (Tijdens de zomermaanden altijd heel druk buiten de ochtend.)
      Ga daarna naar Tiki Waka (Ongeveer 10 minuten wachten) Nu kan je naar Kondaa of Challenge of tutankhamon in 1 uur kan je al deze attracties doen.

Veel Plezier!

De single rider bij Tiki Waka is ook zeker een aanrader.

Shesterfield De beste truc is om direct links af te slaan en in deze volgorde de attracties te doen: cobra, popcorn revenge, radja river, Spyke en tiki waka. Deze 5 zou je dan in principe op 1,5 u kunnen doen

Dit is wellicht een idee op hele drukke dagen; maar als het niet extreem druk is zijn de wachtrijen van deze attracties (op TW na) de hele dag erg kort.

Zoals meer genoemd: Eerst Tiki Waka, daarna de rest.

TuttiFrutti
      En sinds de laatste keer vorig jaar sla ik met plezier weerwolf over ook 😅 Zo een rammelding geworden 😱

Reile
        Goh, Bandit is al even geleden dat ik hem deed. Maar in beide gevallen zei ik " het is goed geweest" 😅
        Een houten coaster mag, moet zelfs, een zekere ruwheid en schwung hebben...maar er zijn grenzen 🙈

Vanaf de middag tot ongeveer twee uur voor sluitingstijd zijn de weerwolf, Vampire en Cobra redelijk rustig. De wachttijden van Wakala, Pulsar en zeker Kondaa worden normaal gezien nooit kort. Psyké Underground is volgens mij aan het begin en einde rustig. Alle andere attracties, uitgenomen Challenge of Tutankhamon moet je wel binnen de 10 minuten kunnen doen.

Varnonth Trucje van het park om de wachtrijen aan de parkeerautomaten te verkleinen én je bespaard er enkele euro’s mee uit aangezien je dan korting krijgt!!!

Het systeem van de parkeertickets is sowieso wel fraudegevoelig, aangezien je de parkeertickets niet bij automaten moet inleveren, maar bij een van de twee medewerkers die bij de uitgang staan. En bij mijn voorlaatste bezoek (ergens vorig jaar op een niet zo drukke dag toen alleen Nederland vakantie had) waren deze na een half uur ofzo weg, dus als je dan pas vertrekt, moet je niet eens je parkeerticket inleveren. Ook kan je in principe zo'n kaartje namaken, want ze namen zo'n kaartje gewoon aan zonder ernaar te kijken. (Een paar weken daarna gingen we weer naar Walibi Belgium en eindigde de dag met een grote regenbui, waarna we het parkeerticket dat we een paar weken daarvoor gekocht hadden (met die datum op), inleverden).

• MrRC heeft hierop gereageerd.

bernd Ook kan je in principe zo'n kaartje namaken, want ze namen zo'n kaartje gewoon aan zonder ernaar te kijken. (Een paar weken daarna gingen we weer naar Walibi Belgium en eindigde de dag met een grote regenbui, waarna we het parkeerticket dat we een paar weken daarvoor gekocht hadden (met die datum op), inleverden).

Niet erg netjes dat je dit hier verteld. (Riekt een beetje naar fraude)
            Met het inleveren van dat kaartje met foute datum, toen was het geluk aan jouw kant.

9 maanden later

Ik ga binnenkort ook weer een bezoekje aan Walibi brengen. Ik bezoek het park met het gezin, dus we willen ook wel familieattracties gaan doen. Nu is er (volgens de plattegrond) een pad dicht, dat ik altijd gebruik om meteen bij Tiki Waka te komen. Dus nu vraag ik me af wat de beste looproute is. De drukteverwachting van Parkplanner zegt dat het die dag rustig is, dus kunnen we waarschijnlijk wel aardig wat attracties doen. We hebben bedacht dat we in de volgende attracties willen.

• Vampire
            • Pulsar
            • Spinning Vibe
            • Buzzsaw
            • Weerwolf
            • Dalton Terror
            • Kondaa
            • Psyké Underground
            • Cobra
            • Tiki Waka
            • Flash Back
            • Calamity Mine
            • Fun Pilot
            • Het Paleis van de Geest
            • Popcorn Revenge
            • Challenge of Tutankhamon
            • Radja River
            • Silverton (Nog niet gedaan)
            • Wave Swinger
            • Octopus
            • 4D Bioscoop
            • Carrousel
            • Melody Road
            • Het Vliegend Tapijt

Ik zou het erg fijn vinden als jullie een mogelijke looproute kunnen voorstellen. Als het toch wat drukker is dan we hadden gedacht, zien we wel welke attracties we overslaan. Ik verwacht namelijk niet dat we al deze attracties kunnen gaan doen.

Over de kleine flatrides zou ik niet piekeren, als de dag als niet druk wordt voorspeld, zullen de wachtrijen miniem zijn.

Zoals je zelf zegt, is het het beste om Tiki Waka als eerste te doen. Ik ga ervan uit dat je niet voor single riders zal gaan als je met je gezin gaat, en de capaciteit is erbarmelijk. Tiki Waka is zeker 30 min wachten waard, maar bij langer wachten kom je wat teleurgesteld uit de attractie vind ik.
            Laat je niet verleiden door de korte rij bij Popcorn in het passeren, die is gewoon altijd vrij kort.

Eenmaal achteraan in het park kan je meteen Challenge of Tutankhamon en Kondaa meenemen.
            Ik raad wel zeker aan om Kondaa later op de dag nog eens te doen, als ie warm is. Laat je niet afschrikken door lange rijen, want dit schuift echt wel heel snel (en Kondaa in actie zien in de wachtrij is een meerwaarde).

Vandaar zou je kunnen terugkeren via Psyké, maar dat pad is, zoals je zegt, niet meer te betreden.
            Voorzichtjes terugkeren via Dalton Terror en de attracties daar rond.

Rond de middag hebben Weerwolf en Vampire kortere rijen, dus misschien interessant om dan daar te zijn. Alles rond Dalton Terror heeft daarentegen langere rijen rond de middag.

Waarschijnlijk hebben mensen die het park recenter hebben bezocht nog wat betere tips.

Hou er rekening mee dat je in Pulsar echt zeiknat kan worden, zeker op de laatste rij. Ik zou Pulsar om die reden alleen al als ergens achteraan het lijstje nemen ...

• K-ToF heeft hierop gereageerd.

Veje Om nog maar te zwijgen van Radja River. Navenant het weer plan je die misschien ook beter laat in de namiddag in. Er zijn wel droogcabines te vinden bij alle waterattracties, dus als jij er geld aan wil uitgeven kan je dat wel doen. Als ik mij niet vergis kosten deze 3 EUR per beurt.

• Tim vindt dit leuk.

Maar je wil toch niet zeiknat je auto instappen? En droogcabines maken je nooit helemaal droog, dus zonde van je geld in my opinion.

Hangt er ook van af hoe oud de kinderen zijn. Je kan gemakkelijk regenkledij onderaan de buggy leggen (doen wij altijd voor onze kinderen als het geen zomerweer is). Gewoon snel een regenbroek en regenjas aan, waterattractie in, daarna regenkledij weer uittrekken om dan naar de volgende attractie te gaan.

20 dagen later

Ik was gister in Walibi België en ging in Challange of Tutankhamon, na een tijdje werden m'n punten ineens gereset, hoort dat er bij, omdat ik iets verkeerds heb geraakt, of was het een storing ofzo? Na deze reset kon ik ook geen punten krijgen hoeveel ik ook raakte.

• Jordy heeft hierop gereageerd.

pretparkgekkie05-10 je hebt zojuist je eigen vraag beantwoord 😃

Het lijkt me niet de bedoeling dat je punten weg zijn en dat je daarna geen punten meer krijgt bij het raken van doelwitten.