Top 10 lijstjes Pretparken
- Bijgewerkt
Liampie Wanneer is een pretparkingang geslaagd?
Als de ingang het thema van het park, en de verwachtingen voldoet. Kijk naar de Efteling, Een imposante ingang die alle verwachtingen meteen hoog zet. Toverland, het thema is magie/toveren dat zie je wel aan de ingang, net zoals bij Slagharen wilde westen. Europa park, al die Europese vlaggen, en vooral de mainstreet. Is goed voor het thema van het hele pretpark en het zeg de verwachtingen ook meteen hoog.
Marco Een ingang is bij mij al geslaagd wanneer ik snel naar binnen kan.
Dan vind je parken die geen ingang hebben dus ook goed??
Dus je wil zeggen dat dit een goeie ingang is, omdat je hier niet moet wachten??
Ik doe ook een duit in het zakje: een ingang bestaat uit meerdere delen. Je hebt de ruimte vóór de ingang, met de bijbehorende omgeving en zichtlijnen. Je hebt de ingang zelf; het gebouw met de noodzakelijke faciliteiten. Dan heb je de ruimte ná de ingang, met wederom een bepaalde vormgeving en zichtlijnen. Dat even los van de functionaliteit, want ik ben het eens met Marco dat dat belangrijk is.
De Efteling doet eigenlijk bijna alles goed hier. De kaarsrechte promenade richting de ingang is indrukwekkend, het gebouw zelf hoef ik geen woorden aan vuil te maken, en aan de andere kant wordt de omgeving meteen groen, met aan de overkant van de plas de Fata Morgana. Het doodse plein voor het theater en de onhandige positionering van Efteldingen zijn hierin wel minpunten. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe situatie zal aanvoelen...
Hier nog een ingang:
Mooie aanblik. Ingang zelf is niet bijzonder, maar daarna volgt letterlijk de overtreffende trap met de roltrap door de achtbaan heen. Mooie sequentie.
Uit het Six Flags tijdperk vind ik de ingang van SFH/WW helemaal niet gek trouwens. Mooi plein met palmen, mooi ingangsgebouw, en daarna een hele aardige mainstreet met gezicht op La Via Volta. Wat Six Flags 25 jaar geleden heeft gedaan is echt ondergewaardeerd, in ieder geval door de huidige leiding van het park.
- Bijgewerkt
Ik kwam deze ingang tegen:
Dit vind ik nou een leuke ingang, vol met sfeer, niet zo groot en leuk aangekleed.
Liampie Maar deze ingang waar je met een roltrap door de achtbaan gaaf is ook
Eigenlijk steekt de Efteling ingang ver boven die van andere parken. Hij is zo inmens en mooi! Alleen jammer dat het nu even wordt verpest op sommige delen door een hoog hek. Voor ingangsgebied ben ik eigenlijk meer fan van Toverland omdat je daar echt meteen in de sfeer komt van Welkom in het zonnige Port Laguna ook als het regent. Die van Disneyland Parijs is trouwens ook heel mooi alleen is die van de Efteling beter en inmenser waar ik ook van houdt.
- Bijgewerkt
Tijd voor een nieuwe top 10!!
Deze keer top 10 Efteling muziek, aangezien dit muziekland is in pretparkland, hierbij mijn volgorde:
10: Max&Moritz
9:Carnavals Festival
8:Fata Morgana
7: droomvlucht
6:Symbolica
5:Vogelrok
4: de BOB
3:Villa Volta
2: de Vliegende Hollander
1: Piranha
Dit is echter ook hoe de muziek goed bij de attractie past en hoe uniek het is. Dit is mijn mening van Efteling muziek! Natuurlijk heb je ook prachtige muziek buiten de Eftelingattracties (Pardoes Promenade, huis van de vijfzintuigen, sprookjesbos, etc) Maar dat maakt het iets te groot.
Help me even, welke muziek had de Bob?
- Bijgewerkt
Eftelflags Dag mooie Bob
Eftelflags een playlist met Tiroler muziek
hierbij de muziek
- Bijgewerkt
pretparkgekkie05-10 Met het idee voor een lijstje over een bepaald onderwerp is niks mis. Maar elke 10 dagen het onderwerp van die lijstjes veranderen in een bestaand topic komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede. Daarnaast ga je met regelmaat offtopic wat ook niet mee helpt om bij het onderwerp te blijven. Daarom sluit dit topic dan ook.